Skocz do zawartości

jaras19991

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    24
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O jaras19991

Osiągnięcia jaras19991

0

Reputacja

  1. Cześć! Moja perła ma mały problem ze wstecznym, przy próbie wrzucenia biegu pójdzie drążek najwyżej do połowy, dalej czuć opór. Przy trzymanym biegu w połowie(tyle na ile mogę) puszczając sprzęgło czuć lekki opór na silniku i jakby próbował cofać ale wiadomo bieg nie jest wrzucony. Miejsce miało na trasie przy czym nie było wcześniej żadnych objawów(zorientowałem się na stacji benzynowej po krótkiej przerwie), miałem do przejechania jeszcze 500 km co nie stanowiło problemu(oprócz odbijania się od krawężników by wycofać), wszystkie pozostałe biegi chodzą idealnie, bez choćby najmniejszej zmiany po tej usterce. W czym może leżeć problem? Mechanik po krótkich oględzinach powiedział że raczej jest do wymiany cała skrzynia biegów co będzie najtańszym rozwiązaniem(Sądzę że wybierak poszedł). Co o tym sądzicie i jakieś podpowiedzi co do tego problemu? Z góry dzięki za pomoc Dane auta:1.9TDI 1Z 5biegowa skrzynia manualna 1996r
  2. Wygiętą sprężynę mam nawet przy obniżonym samochodzie, jeszcze dzisiaj pojadę do niego by to wszystko poskładał jak należy. Dzięki wszystkim za porady
  3. Witam Wczoraj odebrałem auto od mechanika po wymianie zacisku i amortyzatorów tył. Niestety podczas jazdy zacząłem wyczuwać jakieś nowe stuki. Zajrzałem na tył i z po lewej stronie tył sprężyna jakby była nieco wygięta i obciera o osłonę. Zdjęcia poniżej przedstawiają co jest Czy te stuki mogą od tego pochodzić? Na odwrót zamontowana sprężyna? i czy będę miał dodatkowe problemy jeśli chciałbym tak przejechać jakieś 200km jeszcze. Z góry dzięki za pomoc
  4. Przypuszczam że ktoś przy demontaży schowka pociągnął za bardzo i uszkodził z drugiej strony jeden z przewodów, zasilanie w całym aucie mam a wątpię żebym miał oddzielny bezpiecznik tylko dla schowka Naklejki miały być dzisiaj ale po pracy jak pojechałem na rowerze do niego nieco inną trasą niż zazwyczaj to niestety ślepa uliczka się okazała i powrót do domu, jutro postaram się załatwić jeśli pogoda dopisze Zamówione mam 2 naklejki, z jednej strony na drzwiach będę miał napis Audi, a z drugiej logo, dolna część przednich drzwi pod listwą Plan jest zrobić coś takiego jak ma slavko87 (http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-74/b5-ajm-fake-s4-us-205051/) Kolor mam taki sam a reszta stopniowo idzie w kierunku tego ideału wyżej(no może bez pomarańczowych elementów)
  5. Kabelki mam od tej lampki ale brak napięcia, będę musiał poszukać drugiego końca tych kabelków albo podciągnąć zasilanie z jakiegoś innego elementu, zamierzam sobie oświetlenie ledowe tam wcisnąć, to samo w bagażniku(ta mała lampka nie wystarczy na nic ;/ ) ale na wszystko potrzeba czasu a z nim ostatnio nie bardzo, pieniędzy jeszcze mniej Miało to być auto na rok ale tak się spodobała audica że na dłużej mi zostanie, staroć może i jest ale tak jak to mechanik mi powiedziałem, że Fiat Stilo który miałem na oku z 2003 za 5 lat wyląduje na złomie a audi dalej będzie jeździć za niedługo umieszczę zdjęcia mojej perełki, tylko czekam jeszcze na naklejki na drzwi (kumpel ze studiów robi to polecam na przyszłość, tanio i dobrze)
  6. Gratulacje, dobry opis to na pewno się przyda innym Jeden problem mniej to teraz za inne trzeba się zabrać, dzisiaj montaż klakson'a a przy odrobinie kasy naprawa zacisków tył(grzechotka podczas jazdy po dziurach) i wymiana amorków tył ;/
  7. Jak naprawiałem u siebie jeszcze jeden patent mi do głowy przyszedł, wydłużyć cięgno i ręcznie sobie zmieniać kierunek nawiewu, to sposób na automatyczno-manualną klimatyzację Polecam zastosować Ewentualnie wyjąć radio i w chwili gdy chcesz zmienić kierunek nawiewu rękę tam wsadzić i ustawiasz jak chcesz xD
  8. i jak? problem udało się rozwiązać ?
  9. Spróbuj bez tych blaszek włączyć silniczek. Ona są tylko po to by za bardzo szczotki nie drgały, jeśli którąś blaszkę źle wsadziłeś to może silnik nie chodzić bo szczotki nie maja styki z komutatorem. Ale skoro dym zaczął lecieć to spróbowałbym wyciągnąć wirnik i sprawdzić czy uzwojenia uzwojenia nie zaczęły się przepalać, jeśli tak to albo przewinięcie silnika albo kupno nowego silniczka co się niestety z kosztami wiąże ;/
  10. Ustawione miałem tak samo bo tak było najłatwiej wyciągnąć i wsadzić . I raczej obojętne to jest jak wsadzisz bo ten element 2 na zdjęciu działa bardziej na zasadzie czujnika położenia(tak mi się wydaje). Jedyne na co zwróciłbym uwagę to to by niebieskie cięgno było na tym wystającym cycku tak samo ułożone jak przed demontażem(a najlepiej wogole tego nie zdejmować bo to większego sensu nie ma jeśli wiemy że silniczek nie działa wyjąłem silnik(nr1) i tam gdzie sie szczotki znajdują(nr3) wyjąłem je, jedną blaszkę z barku nerwów wywaliłem a drugą udało się ustawić w odpowiedniej pozycji. Na internecie czytałem że jest wiele sytuacji gdzie te szczotki są po prostu zasyfione i trzeba je przeczyścić tylko, u mnie było czyściutko tylko blaszka zrobiła swoje. Ja się za bardzo rozpędziłem przy tym i jeszcze całą obudowę silniczka zdjąłem(element z nr silniczka) i wszystko potem do kupy trzeba było składać ale dzięki temu doszedłem do tego co mi szkodziło
  11. Opisywać nigdy nie potrafiłem xD Ustaw ten silniczek tak by cięgno nie przeszkadzało śrubki. odkręć te 3 śrubki, dwie spokojnie odkręcisz od strony schowka, żeby trzecią odkręcić musisz rękę wsadzić od strony radia i klimatyzacji. tylko te 3 śrubki trzymają silniczek potem podciągnij silniczek w stronę schowka i postaraj się go tak ustawić by ten niebieski 'cycek' był w linii prostej z czarnym cięgnem by je rozłączyć. Potem pozostaje wyciągnięcie silniczka co nie powinno być większym problemem
  12. Nie będzie żądnego zwarcia, od silniczka są dwa kabelki i w jednej pozycji one leżą na wtyczce, Czarna wtyczka jest od regulacji temperatury to po wpięciu niebieskiej wtyczki do tego gniazda będziesz regulował temperaturą kierunek nawiewu pozostałe trzy wydaje mi się że będą sprawdzały jakie jest położenie silniczka(a przynajmniej innego zastosowania dla nich nie widzę.
  13. Tak jak napisałem, możesz bez demontażu silniczka sprawdzić co jest przyczyną, wystarczy jak przepniesz niebieską wtyczkę do czarnego gniazda i zmienisz temperaturę. Jeżeli silniczek jest sprawny to zmieni położenie nawiewu, a jeśli nie będzie żadnej reakcji jest konieczność wyciągnięcia go i szukania w nim przyczyn
  14. Wczoraj niestety nie dałem rady już wstawić zdjęcia ;/ Opiszę teraz jak dostać się do tego silniczka. Żeby zdjąć schowek trzeba otworzyć drzwi jest tam zaślepka taka sama jak do bezpieczników od strony kierowcy, wyciągamy ją i mamy dwie śrubki do odkręcenia. Następnie otwieramy schowek, tam znajdują się 3 śrubki, dwie na lewej ściance a jedna przy zamknięciu schowka, powinien sam wypaść jak to odkręcimy. Za środkowym panele zobaczymy to co coś takiego Silniczek ma niebieską rączkę, do niego jest podpięte cięgno do regulacji klapy. Teraz rozbieramy środkowy panel, wyciągamy radio i panel klimatronika. zdjęcie poniżej przedstawia to co zobaczymy z tego miejsca. Widać tam lepiej cięgno z silniczkiem. żeby zdemontować musimy zmienić pozycję silniczka(no chyba że mamy dość szczęścia i jest w dobrej pozycji Ja wziąłem małego szweda, ten niebieski element ma wypustkę taką żeby można było łatwo nim chwycić i zmienić pozycję, należy w stronę kierowcy obrócić ten element do samego końca. Silniczek trzymają 3 śrubki, najpierw odkręcamy tą od strony panelu sterowania, potrzebny nam do tego jest kluczysz 6. ostrożnie odkręcamy żeby nie wpadła gdzieś gdzie nie potrzeba. następnie odkręcamy pozostałe dwie śrubki od strony zdemontowanego schowka. Przy wyciąganiu silniczka musimy cięgno i niebieski uchwyt ułożyć w linii prostej żeby wyciągnąć cięgno, mi samo wypadło jak tak ułożyłem, żeby wyciągnąć musimy troszkę ugiąć nawiew na nogi by się zmieściło. U teraz czas na mały test Uruchamiamy nawiew(nie trzeba zapalać auta) najlepiej najmocniejszy strumień i podciągamy cięgno, powinno delikatnie chodzić, jeżeli podczas ruszania zmienia się kierunek nawiewu to możemy przejść dalej. Jeśli się nie zmieni to współczucia, raczej skończyłoby się to na rozbieraniu całej tapicerki by dostać się do tej łopatki ;/ Wyeliminowaliśmy cięgno z łopatką, teraz kolej na silniczek, Poniżej zdjęcie pokazuje dwa złącza, różnią się one tylko kolorem. Niebieska wtyczka jest od kierunki nawiewu a czarna temperatura, silniczek od niej znajduje się obok naszego uszkodzonego silniczka. Wypinamy oba silniczki i silniczek z niebieską wtyczką wciskamy do czarnego gniazda. znowu uruchamiamy nawiew ale tym razem zmieniamy temperaturę. jeżeli silniczek nie drgnie opis znajdziemy niżej. Jeśli się ruszy to podpinamy czarną wtyczkę do niebieskiego gniazda i zmieniamy kierunek nawiewu, jak nie działa to wiemy że klimatronik nie daje sygnały do silniczka i sprawdzamy czy wtyczki mamy dobrze podpięte do panelu klimatronika. xD W moim przypadku był silniczek uszkodzony. Po spojrzeniu na koszt takiego silniczka na allegro zaczynamy go rozbierać. Obudowa składa się z 5 śrubek na torx. Jak zdejmiemy obudowę mamy 3 zębatki, silniczek i element końcowy który rusza niebieską końcówką. Jeśli wcześniej słyszeliśmy silniczek a nie ruszał się to sprawdzamy czy nie wypadła żadna zębatka i sprawdzamy silniczek znowu,(niestety nie mam jego zdjęć zębatek ;/) silniczek Mamy na zdjęciu poniżej niestety nie wyszło mi żadne zdjęcie z bliższa. Jeśli silniczek nie reaguje na żaden sygnał to zostaje sprawdzenie czy nie jest spalony(widać na uzwojeniach) albo szczotki. Szczotki są dociskane do wirnika sprężyną oraz w celu redukcji drgań jest blaszka pod szczotką. U mnie tak ta blaszka się ustawiła że szczotka do wirnika nie dostawała, przy próbie ułożenia tej blaszki wylądowała w koszu. po złożeniu silniczka bez tej blaszki wszystko zadziałało. pozostaje jedynie złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności do opisu A teraz opis silniczków Silniczek z czarną końcówką reguluje temperaturę. Silniczek z niebieską końcówką reguluje nawiew między środkiem a górą i dołem Silniczek z czerwoną końcówką znajduje sie w układzie za niebieskim więc ma tylko regulację między dołem a górą. Zdjęcie czerwonego poniżej, dojście do niego jest od strony kierowcy obok pedału gazu Mam nadzieję że komuś pomogłem, przepraszam za zdjęcia ale telefon mam uszkodzony a tym aparatem zdjęć nie idzie robić więcej nie starczyło cierpliwości by zrobić wszystkiego zdjęć ;/ Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania to śmiało
  15. MANIUNI89 ten temat rozwinął się już pod tym adresem http://a4-klub.pl/klimatyzacja-98/problem-centralnym-nawiewem-279692/ . Moja naprawa zakończona sukcesem i zrobiłem parę zdjęć to dzisiaj po pracy jak znajdę kabelek od aparatu wrzucę zdjęcia z opisem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...