Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z centralnym nawiewem


Cyga88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Poszperałem troszeczke po forum i mało znalazłem na ten temat wątkow.

Posiadam audi a4 b5 z 1996r. Ostatnio pojawił sie problem tego typu, że właczając nawiew centralny (ten na twarz/ środek auta)- czy to zimny czy ciepły- to zawsze mi wieje na szybe i nogi. Wykręciłem nawet schowek od strony pasażera w celu jakiegoś dojścia do silniczków sterujacych, ale zobaczyłem że za dużo roboty jest żeby sie dostać do nich i zwatpiłem w dalsze wykręcanie, bo nie chciałem czegos zepsuć ;/

Dodam tyle że przykłądajac reke do nawiewów centralnch czuć, że delikatnie wieje powietrze ale powiew jest znikomy. Ponadto zmieniajac nawiewy słychac że silnik coś pracuje, ale skutków żadnych nie ma.

Także mam pytanie czy juz ktoś taki problem miał i co jest jego przyczyną, ewentualnie prosiłbym o namiary na jakiegoś dobrego elektromechanika w Krakowie, ponieważ byłem dzisiaj za namowa znajomego na podpieciu komputera. Pojechałem do 'norauto' na bora komorowskiego. Panowie tam stwierdzili tylko, że jest problem z centralnym silnikiem sterującym klapami (według wyskakującego błędu) inkasujac 79 zł za podpiecie komputera i nic z tym nie robiac :shock3: A gdy zapytałem że skoro stwierdzili przyczyne to czy mi naprawia, usłyszałem że"oni nie podejmią się takiej rzeczy, bo może być problem ze znalezieniem silniczka i że może sie okazać że to panel sterujący jest zepsuty i nie daje impulsu do silczniczka zeby otworzył/zamknął klapy". Także nic z problemem nie zrobili, a wzięli dobra kase tylko za podpięcie komutera.

Mam nadzieje że juz ktoś miał taki problem i pomoże.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj napisałem niemal identyczny temat tylko ja mam problem w drugą stronę, brak nawiewu na szybę i nogi :D doszedłem do tego że za to jest odpowiedzialny silniczek od strony schowka, zmieniając na siłę udało mi się zmienić kierunek nawiewu, jutro planuje jego demontaż i sprawdzenie co się z nim stało, ewentualnie zamówienie nowego.

Mam nadzieję że ktoś jeszcze wypowie się na ten temat, dobrze było by mieć więcej informacji na ten temat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Haha

U mnie podobnie tyle ze nie wieje tylko na szybę z tą różnicą ze w b6:kwasny:

moze ktoś by się konkretnie wypowiedział w tym temacie to i ja skorzystam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapomniałem o najważniejszym: posiadam klimatronika.

jaras19991 tylko jedno pytanie co masz: czy zwykła klime z pokrętłami czy klimatronika? Bo ja ogladałem filmik z demontażu zwykłego z pokrętłami i faktycznie tam widać jak silniczek zmienia pozycje. U mnie niestety nic nie widać, tylko słychac że coś sie przestawia.

Ja kiedyś miałem taki problem, że nie dmuchało mi na szybe. I o dziwo pomogło mi wyciągnięcie panelu klimy, rozkrecenia go i popsikania go specjalnym preparatem typowo do czyszczenia płytek, czy tez innych elementów elektronicznych. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam stary typ klimatronika z dwoma wyświetlaczami, raczej taki jak Cyga88 skoro taki sam rok auta.

Od strony kierowcy widzę jak dźwignia się rusza i słychać to, jednak ten drugi od strony pasażera całkowita cisza i brak reakcji na cokolwiek, dopiero jak szwedem pomogłem mu zmienić pozycje to zmieniło kierunek nadmuchu. Na oko wygląda na uszkodzony silniczek jednak dzisiaj jak znajdę trochę czasu wykręcę go i sprawdzę co się z nim stało, czy dostaje sygnał lub szczotki zasyfione, z tego co wyczytałem było częstym problemem w tych silniczkach.

Skoro masz klimatronik to możesz słyszeć że działa bo są 3 takie silniczki, może to być z nich.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tą samą klime mamy.

A orientujesz sie mniej więcej który silniczek od jakich klap nawiewu jest? Bo jak dobrze pamiętam to czytałem gdzieś na forum, że silniczek od nawiewu na nogi znajduje się od strony kierowcy, a pozostałe dwa od pasażera. Tylko nie wiem który jest który.

Wczoraj po wykreceniu schowka zagladałem tylko po stronie pasażera czy któraś dźwignia się zmienia, ale nic sie nie ruszało tylko słychac było dźwięk. A że nic nie widziałem co sie rusza albo próbuje ruszyć, to nie chciałem na siłe probowac przestawiać :D

Nie jestem żadnym mechanikiem czy innym specem, ale obstawiam, że u mnie silniczek pracuje, ale coś go blokuje, bo jak mi skasowali błędy od klimy (oprócz błędu ze sterowaniem centralnymi klepami-czy jakoś tak) to delikatny powiew było czuć, ale praktycznie znikomy, wyczuwalny po przystawieniu ręki. A przed kasowaniem nic nie było czuć, także wydaje mi się ze silniczek mam sprawny. I jak juz wspomniałem przy wciskaniu nawiewu centralnego jakiś dzwięk słychac.

Ja sprobuje w czwartek bardziej coś rozkręcić i znaleźć lepsze dojscie do tych silniczków, może też mi sie uda odkręcić i przeczyścić.

Jaras19991 a miałbyś możliwość zrobienia jakiś fot i wrzucenia? Zawsze to może komuś pomóc i wizualnie zobrazowac problem.

I drugie pyanie: co najlepiej powykręcać żeby mieć najlepsze dojście do tych silniczków? Bo ja z braku czasu zatrzymałem sie tylko na etapie schowka od strony pasażera :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co zauważyłem silniczek od strony kierowcy kieruje położeniem między nawiewem na szybę a na nagi, drugi silniczek znajduje się w układzie więc steruje między nawiewem środkowym a tym dwoma pozostałymi. Mamy problemy z silniczkiem od strony pasażera;/

Wydaje mi się że masz nieco za duże obciążenie na tym drugim silniczku i nie może go przestawić, ale to tylko moja teoria która nie koniecznie może być prawdziwa :P Spróbował bym nieco siły użyć żeby go przestawić, może by wtedy ruszył ale nie przesadzając żeby przypadkowo nie uszkodzić go. A najlepiej wyciągnąć i sprawdzić co mu nie pasuje.

Dzisiaj postaram się zrobić parę fotek i z tego co udało mi się zrobić wstawić tutaj.

I żeby mieć najlepsze dojście to z tego co wiem najlepiej górną tapicerkę zdjąć ale czy to będzie łatwiejsze od zdjęcia samego silniczka :D

///////////////////////

Udało mi się dostać do tego silniczka bez konieczności zdejmowania całej tapicerki, ale nie wyobrażam sobie drogi powrotnej z nim ;/

silniczek uszkodzony, podłączyłem silniczek który jest od temperatury do gniazda z klapą nawiewu i zaczął działać odpowiednio co znaczy że dostaje wszystko czego potrzebuje.

Silniczek nie działa, na allegro cała ta część minimum 120zł ;/ jak tylko znajdę aparat opiszę całą operację dotarcia do niego.

///////////////////////

Problem rozwiązany, jak popatrzałem na allegro za nowymi częściami od razu przyszły chęci na dalszą naprawę :D, to była wina blaszki pod szczotkami w silniczku, niestety przy próbie wsadzenia jej na odpowiednie miejsce nerwy puściły i teraz bez tej blaszki chodzi, co prawda dźwięk jest nieco inny ale zamierzam tam nieco waty wsadzić by wygłuszyć i te silniczki i duży silnik od klimatyzacji :)

Złoże cały samochód do kupy jutro i wstawię zdjęcia z tego co udało się zdziałać jak wrócę z pracy.

Jakie straty?

-Kluczyk 6 coval spadł pod tapicerkę ;/

-znalazłem 50 groszy które zgubił poprzedni właściciel(również wpadło pod tapicerkę;/)

-Jakieś 5 lat życia przez odkręcanie i wkręcanie silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rób kolego zdjęcia i wrzucaj, bo u mnie wieje tylko z bocznych i ze środkowej, a nie ma nawiewu na nogi i szybę:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj niestety nie dałem rady już wstawić zdjęcia ;/

Opiszę teraz jak dostać się do tego silniczka.

Żeby zdjąć schowek trzeba otworzyć drzwi :D jest tam zaślepka taka sama jak do bezpieczników od strony kierowcy, wyciągamy ją i mamy dwie śrubki do odkręcenia.

Następnie otwieramy schowek, tam znajdują się 3 śrubki, dwie na lewej ściance a jedna przy zamknięciu schowka, powinien sam wypaść jak to odkręcimy.

Za środkowym panele zobaczymy to co coś takiego

b7d1dd86abf5e6c8m.jpg

Silniczek ma niebieską rączkę, do niego jest podpięte cięgno do regulacji klapy.

Teraz rozbieramy środkowy panel, wyciągamy radio i panel klimatronika. zdjęcie poniżej przedstawia to co zobaczymy z tego miejsca.

b468c2aef1e28d0em.jpg

Widać tam lepiej cięgno z silniczkiem. żeby zdemontować musimy zmienić pozycję silniczka(no chyba że mamy dość szczęścia i jest w dobrej pozycji :D

Ja wziąłem małego szweda, ten niebieski element ma wypustkę taką żeby można było łatwo nim chwycić i zmienić pozycję, należy w stronę kierowcy obrócić ten element do samego końca.

Silniczek trzymają 3 śrubki, najpierw odkręcamy tą od strony panelu sterowania, potrzebny nam do tego jest kluczysz 6. ostrożnie odkręcamy żeby nie wpadła gdzieś gdzie nie potrzeba. następnie odkręcamy pozostałe dwie śrubki od strony zdemontowanego schowka.

Przy wyciąganiu silniczka musimy cięgno i niebieski uchwyt ułożyć w linii prostej żeby wyciągnąć cięgno, mi samo wypadło jak tak ułożyłem, żeby wyciągnąć musimy troszkę ugiąć nawiew na nogi by się zmieściło.

U teraz czas na mały test :D

Uruchamiamy nawiew(nie trzeba zapalać auta) najlepiej najmocniejszy strumień i podciągamy cięgno, powinno delikatnie chodzić, jeżeli podczas ruszania zmienia się kierunek nawiewu to możemy przejść dalej. Jeśli się nie zmieni to współczucia, raczej skończyłoby się to na rozbieraniu całej tapicerki by dostać się do tej łopatki ;/

Wyeliminowaliśmy cięgno z łopatką, teraz kolej na silniczek,

Poniżej zdjęcie pokazuje dwa złącza, różnią się one tylko kolorem.

8aa4784b13f560e1m.jpg

Niebieska wtyczka jest od kierunki nawiewu a czarna temperatura, silniczek od niej znajduje się obok naszego uszkodzonego silniczka.

Wypinamy oba silniczki i silniczek z niebieską wtyczką wciskamy do czarnego gniazda. znowu uruchamiamy nawiew ale tym razem zmieniamy temperaturę. jeżeli silniczek nie drgnie opis znajdziemy niżej. Jeśli się ruszy to podpinamy czarną wtyczkę do niebieskiego gniazda i zmieniamy kierunek nawiewu, jak nie działa to wiemy że klimatronik nie daje sygnały do silniczka i sprawdzamy czy wtyczki mamy dobrze podpięte do panelu klimatronika. xD

W moim przypadku był silniczek uszkodzony.

208c32c5a865e7bem.jpg

Po spojrzeniu na koszt takiego silniczka na allegro zaczynamy go rozbierać. Obudowa składa się z 5 śrubek na torx.

Jak zdejmiemy obudowę mamy 3 zębatki, silniczek i element końcowy który rusza niebieską końcówką. Jeśli wcześniej słyszeliśmy silniczek a nie ruszał się to sprawdzamy czy nie wypadła żadna zębatka i sprawdzamy silniczek znowu,(niestety nie mam jego zdjęć zębatek ;/)

silniczek Mamy na zdjęciu poniżej

e7cdaf03904051bem.jpg

niestety nie wyszło mi żadne zdjęcie z bliższa.

Jeśli silniczek nie reaguje na żaden sygnał to zostaje sprawdzenie czy nie jest spalony(widać na uzwojeniach) albo szczotki.

Szczotki są dociskane do wirnika sprężyną oraz w celu redukcji drgań jest blaszka pod szczotką. U mnie tak ta blaszka się ustawiła że szczotka do wirnika nie dostawała, przy próbie ułożenia tej blaszki wylądowała w koszu. po złożeniu silniczka bez tej blaszki wszystko zadziałało. pozostaje jedynie złożenie wszystkiego w odwrotnej kolejności do opisu :)

A teraz opis silniczków

Silniczek z czarną końcówką reguluje temperaturę.

Silniczek z niebieską końcówką reguluje nawiew między środkiem a górą i dołem

Silniczek z czerwoną końcówką znajduje sie w układzie za niebieskim więc ma tylko regulację między dołem a górą.

Zdjęcie czerwonego poniżej, dojście do niego jest od strony kierowcy obok pedału gazu

05743a5f71bf940dm.jpg

18d629f2cdc3a762m.jpg

Mam nadzieję że komuś pomogłem, przepraszam za zdjęcia ale telefon mam uszkodzony a tym aparatem zdjęć nie idzie robić więcej nie starczyło cierpliwości by zrobić wszystkiego zdjęć ;/

Jeśli ktoś ma jeszcze jakieś pytania to śmiało :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpowiedz mi, gdzie szukać przyczyny, jak klim chłodzi i grzeje i silniczek od strony kierowcy nad pedalem gazu przestawia czerwony "cycek", znów z drugiej strony od schowka czarna łopatka chodzi, to ona jedt od temperatury, a niebieska nie drgnie. I nie ma nawiewu na nogi i szybę przednią:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak napisałem, możesz bez demontażu silniczka sprawdzić co jest przyczyną, wystarczy jak przepniesz niebieską wtyczkę do czarnego gniazda i zmienisz temperaturę. Jeżeli silniczek jest sprawny to zmieni położenie nawiewu, a jeśli nie będzie żadnej reakcji jest konieczność wyciągnięcia go i szukania w nim przyczyn :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli jak rozumiem, tylko pod schowkiem pasażera ,a, czarna i niebieska wtyczkę, zmieniam temperaturę i jak rusza ok, ale nie będzie żadnego zwarcia czy coś[?]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będzie żądnego zwarcia, od silniczka są dwa kabelki i w jednej pozycji one leżą na wtyczce, Czarna wtyczka jest od regulacji temperatury to po wpięciu niebieskiej wtyczki do tego gniazda będziesz regulował temperaturą kierunek nawiewu :) pozostałe trzy wydaje mi się że będą sprawdzały jakie jest położenie silniczka(a przynajmniej innego zastosowania dla nich nie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

I zrobiłem jak pisałeś, ale niestety silniczek z niebieskim "cyckiem" nie działa. Muszę dobrze poczytać i pomyśleć jak ten silniczek wyjąć, ponieważ nie za bardzo mogę dojść z Twojego opisu:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opisywać nigdy nie potrafiłem xD

Ustaw ten silniczek tak by cięgno nie przeszkadzało śrubki.

odkręć te 3 śrubki, dwie spokojnie odkręcisz od strony schowka, żeby trzecią odkręcić musisz rękę wsadzić od strony radia i klimatyzacji. tylko te 3 śrubki trzymają silniczek :)

potem podciągnij silniczek w stronę schowka i postaraj się go tak ustawić by ten niebieski 'cycek' był w linii prostej z czarnym cięgnem by je rozłączyć.

Potem pozostaje wyciągnięcie silniczka co nie powinno być większym problemem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jaras19991 no muszę powiedzieć że dobrą robote wykonałeś :) Opis ze zdjęciami, lepiej rozjaśnia i obrazuje problem i jego rozwiązanie :)

Ja niestety z braku czasu i warunków do pracy nie mam jak wziąść się za rozkrecanie, więc zostawiam auto kumplowi. Zajmuje sie elektomechaniką, wiec mowił że nie bedzie z tym problemu, tym bardziej że w okolicy ma duzo znajomych z czesciami do audi ;d No a że znajomy to przynajmniej wiem że zrobi jak trzeba i dodatkowo pozostałe rzeczy posprawdza :D

A co do samego problemu to sprawdzałem jeszcze przez podpiecie komputera, fachowo zwie to się: błąd 1272 Nastawnik klapy centralnej - V70 . Tak tylko mówie w razie czego, bo komuś może się przydać.

I druga sprawa- piszesz że przy wyciąganiu silniczka:

Widać tam lepiej cięgno z silniczkiem. żeby zdemontować musimy zmienić pozycję silniczka(no chyba że mamy dość szczęścia i jest w dobrej pozycji :D

Ja wziąłem małego szweda, ten niebieski element ma wypustkę taką żeby można było łatwo nim chwycić i zmienić pozycję, należy w stronę kierowcy obrócić ten element do samego końca.

I mam pytanie, które może sie przydać wszystkim przed próba wyciągnięcia go:

czy przy zakładaniu silniczka na swoje miejsce, trzeba ponownie cięgno obrócić w przeciwną strone (tym razem w kierunku pasażera): do samego końca, czy może do pozycji przed demontażem?

Pytam bo nie wiem czy jest problem z jego ustawianiem. Bo jeżeli tak i można za daleko je przekręcić, to pasowałoby wtedy zapamiętać pozycje przed demontazem ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w lini prostej cięgno niebieskie do cięgna czarnego. Wkładasz lekko przekręcasz i siedzi jak chłop na babie:polew:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ustawione miałem tak samo bo tak było najłatwiej wyciągnąć i wsadzić . I raczej obojętne to jest jak wsadzisz bo ten element 2 na zdjęciu działa bardziej na zasadzie czujnika położenia(tak mi się wydaje).

Jedyne na co zwróciłbym uwagę to to by niebieskie cięgno było na tym wystającym cycku tak samo ułożone jak przed demontażem(a najlepiej wogole tego nie zdejmować bo to większego sensu nie ma jeśli wiemy że silniczek nie działa :)

wyjąłem silnik(nr1) i tam gdzie sie szczotki znajdują(nr3) wyjąłem je, jedną blaszkę z barku nerwów wywaliłem a drugą udało się ustawić w odpowiedniej pozycji. Na internecie czytałem że jest wiele sytuacji gdzie te szczotki są po prostu zasyfione i trzeba je przeczyścić tylko, u mnie było czyściutko tylko blaszka zrobiła swoje.

5d1127d003a8ae9fm.jpg

Ja się za bardzo rozpędziłem przy tym i jeszcze całą obudowę silniczka zdjąłem(element z nr silniczka) i wszystko potem do kupy trzeba było składać ale dzięki temu doszedłem do tego co mi szkodziło :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja na różne sposoby to patrzyłem i nie wiem co może być nie tak, podłączyłem silniczek do baterii 6V i niby kręcił się, ale wydobywał się z niego dym heheh:decayed: rozebrałem szczotki i na wszystkie sposoby próbowałem to złożyć, na szczotkach na środku jest wcięcie i myślę, że jest do tego, aby ten miedziany drucik od sprężyny o niego się opierał. Tylko nie wiem jak te blaszki siedziały, bo one są na wzór jakby łódki (końce zagięte do góry) i nie wiem jak te końce umieścić, myślę, że do góry i między nimi dać szczotkę. A teraz jak podłączam silniczek do baterii, to jest lipa i nie kręci:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...