Skocz do zawartości

sylwesz

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sylwesz

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sylwesz

0

Reputacja

  1. U mojego ojca który ma Audi Allroad z 2002r jest kodowanie skrzyni 00001 i działają przyciski w kierownicy ale ma zakresy w skrzyni PRNDS i chyba tu tkwi problem
  2. Prawidłowo. Ja miałem podobny problem. Mój błąd który pokazał panel klimatronica to 22.3 czyli zbyt wysokie ciśnienie w układzie. Pojechałem do fachowca od klimy. Sprawdził instalacje i okazało się że nie ma w ogóle czynnika . Kurcze myślę sobie o co kaman skąd ten błąd skoro nie ma ciśnienia w ogóle. Sprawdził szczelność instalacji i była ok. Załadowaliśmy czynnik ,u mnie 700g i klima ożyła. Facet miał podłączona maszynkę nadal i monitorował ciśnienie w układzie. Klima schłodziła termometr przy kratce nawiewu do 4 stopni i już się cieszyłem ze wsio gra , nic nie piszczy , rzęzi a układ był czyściutki ( filierek przy zaworku). Ale pan wyprowadzil mnie z euforii bo powiedzial aby poczekać na właczenie sie wentylatora.. No i czekamy.... czekamy , ciśnienie w układzie wzrosło dość mocno i przekaźnik wysokiego ciśnienia wyłączył spręzarke generujac bląd 22.3. Sprawdziliśmy na krótko wentylator klimy a on nic. Stukal w niego bo mysleliśmy że sie szczotki zawiesiły w silniczku , a on drgnal przez moment i umarł. A teraz czekam na nowy wentylator i mysle ze klimusia będzie śmigac jak ta lala. Czy wentylator powinien sie właczyć natychmiast jak włącze sprężarke? Czy dopiero kiedy wzrośnie temperatura ?
  3. Wychodzi na to że macie rację bo klawisze nie działają przy kodowaniu 00133. Wróciłem do starego kodowania 00103. Szkoda bo to wielce przydatna funkcja. U mnie nie działa na lewarku funkcja dodawania biegu (+) w tiptroniku. Musze przełożyć wajchę w bok by aktywować tiptronic a następnie przyciskiem w kierownicy (+) dodać następny bieg Bardzo rzadko używam trybu tiptronik, ale czasem się przydaje. dziękuje wszystkim którzy chcieli mi pomóc i wyjaśnili temat DBW. Chciałem jeszcze powiedzieć ze moja skrzynia ma zakresy PRND4321 a kierownica jest taka sama jak w S-line, zamontowana fabrycznie w aucie. Ja nic tam nie rzeźbiłem.
  4. Kodowanie 01103 skrzynia przyjęła ale guziki w kierownicy nie są aktywne W ogóle nic sie nie zmieniło. Ma ktoś inne pomysły?
  5. Właśnie jestem po osunięciu takiej usterki. Objawy identyczne jak u Ciebie czyli śmierdzący dym dolało mi prawie 05 litra do oleju olej rzadki i śmierdzący napędem Miałem walnięte wszystkie 4 pompo wtryski. Poprzedni właściciel chyba je wymieniał ale nie wiedział jak to zrobić i miały za duży luz. W efekcie połamało je przy sprężynach i wytelepało w gniazdach.Na szczęście niegroźnie w gniazdach. Wymiana kupionych uszczelek na allegro (120zl za 4 komplety firmy Bosch). Wymiana pompowtrysków i tu udało mi sie za 450zl - czyli darmocha bo tyle wołają za 1szt robota 200zl po znajomości. U Ciebie może tylko uszczelki 120zl + robocizna czego Ci serdecznie życzę. Auto nie kopci , troszkę mniej śmierdzi (przypuszczam że olej który sie przelewał byl spalany i zostało go w wydechu. Ja przejechałem z taka usterka z przerwami prawie miesiąc zanim się zorientowałem czyli ok. 600km Vagiem nic nie stwierdzisz ja miałem całkiem niezłe wskazania Powąchaj olej i rozetrzyj na palcach będzie jak woda Demontaż pompo wtrysków dla prawdziwego mechanika to pestka 2-3 godz. roboty.
  6. Znalazłem to na stronie Ross Tech i interesuje mnie kodowanie 2 cyfry od lewej (zaznaczone). Czy uaktywnie Tiptronic w kierownicy jeśli zmienię coding z 0 na cyfrę 1. Aktualnie mam 00103. Jak zmienię kod 01103 to po dwukrotnym naciśnięciu przełącznika w kierownicy uruchomi mi się tipronic na 30 sekund bez dotykania lewarka? Ponizej kopia strony Ross Tech Ross-Tech, LLC 881 Sumneytown Pike Lansdale PA 19446, USA Tel: +1 267 638 2300 Fax: +1 215 893 3816 ShopInfoF.A.Q.Download/UpdateManualUpgradesLiterature Search: 5-Speed Automatic Transmission (01V) Contents [hide] 1 Coding Coding Non-DBW (Drive-by-Wire) Cars: 00000 = Standard (DSP active) 00010 = Standard (DSP inactive) DBW (Drive-by-Wire) Cars: 0?xxx: Tiptronic Installation 0 = Tiptronic Buttons/Paddels not installed 1 = Tiptronic Buttons/Paddels installed 0x?xx: Tiptronic Strategy 0 = Old Strategy (Shifts to first Gear when braked to Standstill) 1 = New Strategy (Automatic Up/Down Shift before RPM Limit & Down Shift at Kick-Down) 0xx?x: Dynamic Shift Program (DSP) 0 = DSP active 1 = DSP inactive 0xxx?: Region/Powertrain 1 = All-Wheel-Drive (Rest of World) 2 = All-Wheel-Drive (North American Region) 3 = Front-Wheel-Drive (Rest of World) 4 = Front-Wheel-Drive (North American Region)
  7. Mój opis sprawdza się w 100 procentach w TIPTRONICu U Ciebie będzie na pewno inaczej bo masz skrzynie 4 biegową
  8. Miałem podobny problem w tiptronicu. ale przycisk był po prawidłowej stronie. Tu jakiś matoł odwrócił cała gałkę i wcisnął ja na chama. Bosze co ludzie nie wymyślą..... Ta chromowana tulejka pod gałką musi zejść na dół. Spróbuj okręcić ją w lewo lub w prawo i wtedy zsunąć. Bez tego nic nie zrobisz. Potem odciągnąć przycisk chromowany w gałce i go zablokować jakąś szpilka do włosów lub gwoździem żeby przy ściąganiu nie wskoczył do środka. Potem na chama wyciągnąć gałkę w górę . U mnie bardzo mocno byla wciśnieta na "pal". Jeśli masz zwykła skrzynię 4 biegowa a na taką wygląda patrząc na Twoje zdjęcia to słyszałem że z boku w gałce jest śruba imbusowa. Po jej wykręceniu schodzi gałka, ale osobiście nie sprawdzałem tej informacji. . Poszukaj na innych forach Passat lub Golf gdzieś ktoś się o tym wypowiadał.Pozdrawiam
  9. I o to mi chodziło najbardziej O rozmiar!!!! Łożyska oczywiście :> Dzięki za pomoc
  10. Witam. Wg ETKI mam łożysko nr 4B0 498 625 średnica 75mm. Próbuje kupić jakiś zamiennik bo w ASO prawie 400 zl za sztukę . Na alledrogo każdy sprzedawca podaje inne nr katalogowe firmy FAG, SKF i innych a wg rozpiski na ich stronach wszystkie pasują do mojego auta. Czy tak ma być czy ktoś tu chce mnie nabić w butelkę. Pomocy bo już zwariowałem. Rady typu wymontuj i sam sprawdź średnice i inne wymiary proszę sobie darować bo to już ostatnia, choć najlepsza opcja.
  11. Jaką masz skrzynię? Jeśli masz Tiptronic to najlepiej w położenie D. 1. ODCIĄGASZ (nie wciskasz) przycisk w gałce służący do zmiany położenia 2. wkładasz coś pomiędzy przycisk a gałkę żeby nie wskoczyło do środka ( bo podobno sa kłopoty potem z pozbieraniem tego co się wysypie w środku) 3. Ciągniesz gałkę w górę i powinno swobodnie zejść. U mnie wymagało użycia sporej siły. Całość była opisana przy wymianie żaluzji przy niedziałającej opcji ręczny tiptronic w dziale WARSZTAT http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=191629.0;highlight=tiptronic Jeśli masz skrzynie 4 biegowa to słyszałem że jest tam jakiś imbus w gałce. Najpierw trzeba go wykręcić, ale nie widziałem tego i niech się wypowiedzą inni w tej kwestii
  12. Witam! Opisuje problem który zdarza się często w skrzyniach automatycznych Tiptronic. Ja posiadam skrzynie o symbolu EZP. Objawy: Po przełączeniu wajchy w prawo z położenia D na Tiptronic na wyświetlaczu nic się nie dzieje(dalej D) i ręczny tiptronic nie działa. U mnie winę za to ponosiła połamana plastykowa żaluzyjka która widać w momencie przełączenia w tryb tiptronic. Rozsuwa się przy samym lewarku w lewo-prawo. Stanowi integralną część tej gumowej żaluzji osłaniającej bebechy wybieraka. Potrzebne narzędzia: Śrubokręt i spinka do włosów (opcjonalnie) Potrzebna część do wymiany: Żaluzyjka (nr części 4B0 713 187C) Koszt 119zl w ASO Wymiana jest dziecinna prosta pod warunkiem że ściągnie się gałkę zmiany biegów... mnie to kosztowało 4pak piwa za pierwszym razem. Potem zdejmuje się (podważa śrubokrętem) od strony ręcznego hamulca plastykową lub drewniana zależy co kto ma osłonę lewarka, zdejmuje z 4 zaczepów chromowaną (lub nie) nakładkę. I TU UWAGA!!! Nakładkę zdejmujemy delikatnie bo w niej jest płytka elektroniczna podświetlającą położenie lewarka biegów i odpowiada za przełączenie w tryb tiptronic. Trzeba zdjąć kostkę od strony kierowcy z przewodem i wtedy spokojnie unieść do góry. Wówczas mamy żaluzje gumową która powoli unosimy do góry ale też delikatnie jeśli tylko coś się zahaczy to sprawdzić gdzie a nie ciągnąć na chama jak ja. Zahaczyć się może ta plastykowa żaluzja pracująca w pozycji bocznej (lewo-prawo) tryb D lub tiptronic. która ma magnesik po prawej stronie mieszczący się pod gumową żaluzją (nie mylić z tym błyszczącym magnesem po lewej w gumowej żaluzji. Trochę to brzmi chaotycznie ale przy rozbieraniu wszystko będzie jasne. Czynność ta dla wprawionego zajmuje max 4-5 minut. Przypominam że aby zdjąć gałkę zmiany biegów w tiptroniku należy 1. odciągnąć w dół chromowaną tulejkę osłaniająca lewarek 2. wyciągnąć (a nie wciskać) przycisk zabezpieczający przed przypadkową zmianą położenia trybu skrzyni, dobrze jest włożyć coś (np. spinkę) w powstały z boku otworek i zabezpieczyć go, by po ściągnięciu gałki guzik nie wskoczył do środka, bo podobno coś się wtedy kaszani. ( u mnie nic się nie stało a wskoczył do środka)) 3. Pociągnąć gałkę do góry i powinno zejść ( u mnie wymagało to włożenia sporej siły) Uwaga Czasem wystarczy przeczyścić magnesy w Żaluzji zwłaszcza kiedy wyleją się na nie jakieś lepkie płyny Jeśli plastykowa żaluzja jest cala, nie połamana i czysta a tiptronic nadal nie działa to prawdopodobnie twój problem został opisany tutaj http://www.passatworld.com/forums/showthread.php?t=188506 Mam nadzieje że wyniki mojej walki z tym problemem komuś pomogą
  13. Panowie zakończę ten temat i wszelkie dyskusje na temat złych czy dobrych automatów. W moim przypadku wszystko wróciło do normy po zakupie żaluzyjki za 119zł w ASO (nr części 4B0 713 187C) w której są te plastiki a które przez swoją niezdarność połamałem. Tiptronik ożył, biegi zmienia znakomicie. Wszystko jest w normie... znów mogę mieszać biegami lub słodko leniuchować hehe Dziękuje wszystkim za pomocne słowa Wymiana jest dziecinna prosta pod warunkiem że ściągnie się gałkę zmiany biegów... mnie to kosztowało 4pak piwa za pierwszym razem. Potem zdejmuje się (podważa śrubokrętem) od strony ręcznego hamulca osłonę lewarka, zdejmuje z 4 zaczepów chromowaną (lub nie) nakładkę. I TU UWAGA!!! Nakładkę zdejmujemy delikatnie bo w niej jest płytka elektroniczna podświetlającą położenie lewarka biegów i odpowiada za przełączenie w tryb tiptronic. Trzeba zdjąć kostkę od strony kierowcy z przewodem i wtedy spokojnie unieść do góry. Wówczas mamy żaluzje gumową która powoli unosimy do góry ale też delikatnie jeśli tylko coś się zahaczy to sprawdzić gdzie a nie ciągnąć na chama jak ja. Zahaczyć się może ta plastykowa żaluzja pracująca w pozycji bocznej (lewo-prawo) tryb D lub tiptronic. która ma magnesik po prawej stronie mieszczący się pod gumową żaluzją (nie mylić z tym błyszczącym magnesem po lewej w gumowej żaluzji. Trochę to brzmi chaotycznie ale przy rozbieraniu wszystko będzie jasne. Czynność ta dla wprawionego zajmuje max 4-5 minut. Przypominam że aby zdjąć gałkę zmiany biegów w tiptroniku należy 1. odciągnąć w dół chromowaną tulejkę osłaniająca lewarek 2. wyciągnąć (a nie wciskać) przycisk zabezpieczający przed przypadkową zmianą położenia trybu skrzyni, dobrze jest włożyć coś w powstały z boku otworek i zabezpieczyć go, by po ściągnięciu gałki guzik nie wskoczył do środka, bo podobno coś się wtedy kaszani. ( u mnie nic się nie stało a wskoczył do środka)) 3. Pociągnąć gałkę do góry i powinno zejść ( u mnie wymagało to włożenia sporej siły)
  14. Ja mam B5 silnik AJM, skrzynia automat EZP tiptronic i miałem problem z czujnikiem światła stop. Zamówiłem w serwisie nowy za 70zl i miałem czekać na niego dwa dni. Oczywiście nerwy mi puściły, bo włączał się błąd i piszczenie więc zdjąłem osłonę nad pedałem hamulca (4 śrubki), wykręciłem go rękami. Poruszałem samym stycznikiem. Działał prawidłowo za każdym razem ( ustawić dźwignie w automacie na P i włączyć zapłon. Po puszczeniu guzika czujnika bucik przy skrzyni musi zgasnąć) i wkręciłem go ponownie llikwidując luz pomiędzy włącznikiem a pedałem. Błąd zniknął a czujnik na razie działa. Jak padnie będę miał nowy ten zamówiony. U mnie błąd wyskakiwał przy dłuższym trzymaniu nogi na hamulcu np w korku i zapalała się zaraz kontrolka od ABS i ESP. Jak będę miał ten nowy czujnik to wpisze nr części dla innych czytających którzy będą mieć podobny problem. Co do zmiany biegów w przedziale 4 i 5 biegu obawiam się że dobry czujnik stop niewiele tu pomoże .... ale może się mylę W A3 u mojej mamy automat robi dokładnie to samo co twoja skrzynia fenix ale nie mam pojecia czemu. Delikatnie obstawiam na zużyty olej lub jego delikatny brak......
×
×
  • Dodaj nową pozycję...