Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Podwyższony stan oleju.


arris_88

Rekomendowane odpowiedzi

Witam hi,

mam problem z podwyższonym stanem oleju w swoim AWX-ie. Przybyło mi go w ostatnim tygodniu (w każdą Niedzielę mam zwyczaj sprawdzania płynów eksploatacyjnych w moim autku :)). Dodam, że poziom G12 jest na max i jest czyste. W ostatnim tygodniu zauważyłem, że auto ciut więcej kopci, a dym "bardziej śmierdzi" niż zwykle. Auta nigdy nie katuje oraz dbam o nie - lekko mówiąc przesadnie. Podejrzewam, że ON leci mi do oleju. Dodam, że dziś olej był o dużo rzadszej konsystencji niż zwykle, lecz bez żadnych kropelek wody itp. Korek wlewu oleju jest czysty, nie ma w nim "masła", a ze zbiorniczka oleju śmierdzi spalinami. Proszę spróbować odpowiedzieć mi na pytania:

1. Jak mam zweryfikować swoje podejrzenia dotyczące dostawania się ON do oleju :mysli:?

2. Jakie uszkodzenia może nieść za sobą ta sytuacja i co ją spowodowało? (Myślę, że może to być np uszczelka pod pompowtryskiwaczem, co jeszcze?)

3. Czy mogę zmienić olej i dojechać do domu (ponad 200 km) i dopiero tam naprawić usterkę?

4. Mam do dyspozycji interfejs Vag Com - czy mogę coś w tym przypadku zdiagnozować?

Pozdrawiam,

PS.: Proszę nie komentować w stylu "użyj wyszukiwarki", gdyż to zrobiłem, swój post podpiąłem pod temat innego kolegi z forum, niestety nikt mi nie pomógł, dlatego założyłem nowy temat. Z góry dziękuję za pomoc.

IMAG0035.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie jestem po osunięciu takiej usterki. Objawy identyczne jak u Ciebie czyli

śmierdzący dym

dolało mi prawie 05 litra do oleju

olej rzadki i śmierdzący napędem

Miałem walnięte wszystkie 4 pompo wtryski. Poprzedni właściciel chyba je wymieniał ale nie wiedział jak to zrobić i miały za duży luz. W efekcie połamało je przy sprężynach i wytelepało w gniazdach.Na szczęście niegroźnie w gniazdach. Wymiana kupionych uszczelek na allegro (120zl za 4 komplety firmy Bosch). Wymiana pompowtrysków i tu udało mi sie za 450zl - czyli darmocha bo tyle wołają za 1szt robota 200zl po znajomości. U Ciebie może tylko uszczelki 120zl + robocizna czego Ci serdecznie życzę.

Auto nie kopci , troszkę mniej śmierdzi (przypuszczam że olej który sie przelewał byl spalany i zostało go w wydechu.

Ja przejechałem z taka usterka z przerwami prawie miesiąc zanim się zorientowałem czyli ok. 600km

Vagiem nic nie stwierdzisz ja miałem całkiem niezłe wskazania

Powąchaj olej i rozetrzyj na palcach będzie jak woda

Demontaż pompo wtrysków dla prawdziwego mechanika to pestka 2-3 godz. roboty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uszkodzone , lub źle ustawione / zamontowane pompki na vagu powinny wyjść. Jeszcze może byc inny powód wzrostu poziomu oleju . Pompa podciśnienia , a włąsciwie jej uszczelnienie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mały OT ale lubię jak użytkownik pisze na koniec co było nie tak. Profeska :good:

też tak sądzę. Wracając do tematu to jeszcze jest opcja nie spalonego paliwa w komorze spalania i przedostawania się do oleju. Wiele przypadków w autach z dpf fap i tych podobnych. W starych dieslach jak bardzo lały wtryski to też się olej podnosił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...