Skocz do zawartości

GPRally

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O GPRally

Informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Miasto
    Gliwice

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BFB
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia GPRally

1

Reputacja

  1. Dzisiaj znowu taka historia, że odpalił normalnie, po przejechaniu 2km zaczął gubić zapłony, w końcu stojąc na światłach zaczął mrugać CHECK, jak przygazowałem to zgasł, ale za chwile w czasie jazdy zaczął mrugać cały czas. Zatrzymałem się zgasiłem auto. Odpaliłem ponownie i jak ręką odjął auto jak nowo narodzone (check zgasł, i jeździ igła) Czy to może jakiś czujnik położenia wału?
  2. Wielkie dzięki za odpowiedź. Nic będę szukał dalej, myślę że sprawdzę jakoś może te sondy...
  3. Zawór od odmy - sprawdzony - jest ok. Ale zauważyłem inną rzecz: Odpaliłem auto na jałowym - tester w rękę i na kanale 001 sprawdzałem temp silnika. Na wskaźnikach doszło do 90 stopni, natomiast na testerze wskazywało 97 stopni (wentylator się nie włączył wcale). Zgasiłem i czekałem aż się schłodzi - na testerze 78 stopni a na wskaźnikach dalej 90 (no może minimalnie drgnęła wskazówka poniżej 90 stopni). Czy te problemy mogę być związane z uszkodzonym czujnikiem temperatury cieczy? Czy może źle sprawdzam i ta temperatura na kanale 001 - to nie jest temperatura cieczy chłodzącej?
  4. Wymieniany był jakiś rok temu. Sprawdzę, może znowu go szlag trafił... Pojawiły się jeszcze dzisiaj dwa nowe błędy: - 16804 - katalizator poniżej jakiejś wartości - 16523 - druga sonda
  5. No i jak sytuacja się rozwiązała? Mam podobny problem.
  6. Jak zrobić logi? Mam jedynie urządzenie diagnostyczne VIAKEN - tam mogę wklepać kanał i pokazuje wartości ..... ale nie wiem czy da się tym zrobić logi dynamiczne podczas jazdy i zapisać gdzieś wartości? Wczoraj zapalił się chceck na chwile na pomarańczowo i migał, ale po chwili zgasł. 3 błędy wyskoczyły: - 17511 - lambda - 16685 - losowe wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach - 16687 - losowe wypadanie zapłonów na 3cim cylindrze Auto ma swoje fochy - raz jest ok raz nie chce odpalać trzeba go kręcić z 5 razy. na benzynie zachowuje się gorzej na ten moment, ale na gazie też jest wypadanie zapłonów.
  7. Tego nie sprawdzałem. Może to mieć wpływ na problem z rozruchem zimnego silnika po dłuższym postoju?
  8. Witam, Czytam i czytam, ale na taki przypadek się nie natknąłem więc opisuję: 1.8T BFB + LPG 1. Zaczęło się tak jakby od pojedynczych wypadań zapłonu stojąc na światłach poczułem drobne szarpnięcia - ale tylko na PB (jak silnik jeszcze nie dogrzany). Później coraz częściej ale tylko na PB. Zaczęły się problemy z rozruchem na zimno - najpierw trzeba było kręcić dłużej, później za drugim...za trzecim razem. Na LPG było 100% ok więc pomyślałem - POMPA PALIWA (bo dość głośno chodziła). Wymieniłem - dalej to samo i dalej wyła. Wymieniłem filtr paliwa - przestała wyć (prawdopodobnie regulator ciśnienia w pompie padł). 2. No i pewnego dnia na LPG też te same objawy - wypadanie zapłonu - dojechałem do domu ale już było słabo. Błędy: - losowe wypadanie zapłonu na 1 cylindrze. Wymieniłem cewkę na pierwszym cylindrze (pozostałe trzy wymieniałem stopniowo - padały po założeniu LPG po kolei - w okresie 3 lat i 70tys przebiegu na LPG). Po wymianie cewki bez rezultatów ale...... tego samego dnia jeszcze nagle problemy ustąpiły - auto jak nowo narodzone..... 3. Pomyślałem, że to jednak może coś było z tą cewką i tak pewny tego jeździłem bez problemu ze trzy tygodnie. Było OK, żadnych wypadań zapłonów wszystko super. 4. Od kilku dni problem wraca, na zimnym na PB wypadają zapłony po rozruchu (jak ciepły to jest lepiej, ale jak przygazuje na postoju na PB to po odpuszczeniu gazu potrafi "strzelić w wydech"). Dodatkowo coraz trudniejszy rozruch - muszę go trochę pokręcić zanim zapali (tak jakby nie miał zapłonu). Pomyślałem, że zerknę do świec (od 70tys na LPG nie wymieniałem). Świece suche okopcone, ale nie na czarno tylko na rudawy kolor. Bardzo duże przerwy (szczeliny na świecach tak ok 1.5mm). Wymieniłeł świece na nowe myśląc, że to może przez to te problemy, ale nic to nie dało. Na LPG na razie jest ok i nic się nie dzieje. Co to może być bo nie mam pomysłu?????????????? Aha - check się nigdy przy tym nie zapalił. Błędy były ostatnio = 16686 czy jakoś tak, skasowałem i pomimo że zrobiłem 200km i przy rozruchu zapłony wypadały na razie jest czysto i błąd nie wyskoczył.
  9. No też się tak domyślam, że pompa wody, ale chciałem się upewnić, że raczej nie ma tam opcji żeby w tym miejscu z czegoś innego ciekło. Cieknie dokładnie tak jak na tym filmiku: No nic w takim razie kompletny rozrzad trzeba robić ..... :/
  10. Witam, Koledzy - proszę o wstępną diagnozę. Dzisiaj rano chcę odpalać - kontrolka braku płynu chłodniczego. Dolałem, odpaliłem auto, podniosłem i zauważyłem wyciek tak jakby spod koła pasowego na wale korbowym. Gdzie to tam może ciec? Leje dość mocno - tzn kapie i ścieka później po misce olejowej. Widać to na foto.
  11. Obie półosie kompletne wymienione. Problem jest nadal, auto wibruje - tak jakby trochę słabiej ale wibruje dalej. Dodatkowo pojawiło się tak jakby wycie ale tylko przy prędkości 110km/h. Czy to może wyć skrzynia? Jak to jest z tą wymianą łożysk na różnicówce? Trzeba ściągać skrzynię, czy da się to jakoś w miarę zrobić łatwo? Zmienię jeszcze dla pewności opony z przodu....
  12. Mam problem z drgającą kierownicą i wibrującą podłogą w moim 1.8t BFB. Z tego co widzę wiele osób na forum - w takim przypadku zaleca wymianą przegubu wewn. Koła zmianiełem, wyważałem, różne komplety, różne śruby do kół i cały czas to samo. W przedziale 80-100km/h najgorzej telepie kierownicą. Sprawdziłem luz - góra - dół - na półosi na przegubie wewnętrzym - z obu stron jest ale bardzo bardzo minimalny. Mam pytanie - czy tam nie powinno być luzu wcale czy minimalny może być? Nie chcę stawiać złej diagnozy ale chyba nic mi nie pozostało jak to wymianić (oba przeguby wewn). Problem tylko jest taki, że.... ..przeguby wewnętrzne to z tego co widzę dostępne na rynku są tylko chińczyki. Koledzy, doradźcie co kupić? Jak już tylko chińczyki to jakiej firmy ten chińczyk, żeby coś wytrzymał? A może lepiej kupić całe półośki z przegubami używki oryginały? Tylko nie wieadomo na co sie trafi...... :/
  13. No właśnie znajomy co prowadzi sklep z częściami coś wspominał, że SKF i FAG to praktycznie to samo. FAG - mówił, że idzie na pierwszy montaż w fabryce, ale coś mi sie nie wyaje na 100%. Z ciakawości pytałem w ASO ale cene rzucili 765zł za takie łożysko co jest ceną z kosmosu.... Na SKF/FAG - 2 lata gwarancji. Jest jeszcze jakaś słowacka firma (nazwy nie mam) - 3 lata gwarancji ale cena 80zł więc domyślam się, że może to być szajs...
  14. Witam, Panowie potrzebuję porady. Jakie kupić łożysko koła przód, aby pojeździło trochę..... Koła 19" i właśnie jedno już skończyło swój żywot..... Pozdrawiam Grzesiek
  15. Witam, Potrzebuję pomocy. Chciałbym zamontować oryginalny hak ALKO do mojego avanta. Pytanie: czy haki od sedana różnią się czymś od haków avant? czy obejdzie się bez cięcia zderzaka w wersji s-line plus? Mam na oku hak - na naklejce alko jest 8E0 092 155 - czy jest ktoś w stanie mi pomóc i sprawdzić czy to spasuje? Aaa i jeszcze jedno pytanie - rozbiorę lewy boczek z tylu w celu szukania wtyczek. Czy każde audi miało instalkę wstępnie przygotowaną aby podłączyć do niej moduł haka? Pozdrawiam Grzesiek
×
×
  • Dodaj nową pozycję...