Skocz do zawartości

dero686

Pasjonat
  • Postów

    74
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O dero686

Osiągnięcia dero686

0

Reputacja

  1. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    wyjąłem wtryski , 2,3 i 4 było sucho a w 1 cyl. jak wyjąłem wtrysk to było duzo oleju jak włożyłem drut to 4mm mokry od oleju , wiec przyczyna kopcenia napewno tam siedzi , wtryski dałem do sprawdzenia do zakładu regeneracyjnego sprawdzili i wszystkie wtryski dają odpowiednie cisnienie i dawke . wiec w 1 cylindrze to olej , w pozostalych jest sucho . więc co robić ? głowice zdejmować i oceniać stan pierścieni, cylindra , dziura w tłoku... nie wiadomo . ---------- Post dopisany 09-07-2013 at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany 03-07-2013 at 17:23 ---------- głowica zdjęta , przyczyną kopcenia byłą prowadnica zaworu która sie zatarła i chodziła razem z zaworem w głowicy przez co uszkodziła głowicę i nowa prowadnica sama wypada z głowicy czy ktoś sie orientuje ile kosztuje gdzieś w zakładzie przerobienie tej jednej dziury na większą prowadnicę ? czy trzeba głowice zmienić ? ---------- Post dopisany at 12:26 ---------- Poprzedni post napisany at 16:25 ---------- głowica byłą dana do obróbki pod większa prowadnicę , odrazu zmieniona reszta zawory dotarte i planowana glowica , koszt części i zrobienie głowicy 260zł , a wymiana samemu , więc niedrogo najważniejsze że już nie kopci
  2. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    zbytnio nie zrozumiałem , turbina w stanie ogoni ? ic widziałem ze duża temperatura byłą na postoju ale w czasie jazdy chyba spadła.. Ale niemozliwe że z chipa zrobili złego bo było przez 3 lata wszystko wporzadku , dopiero teraz zaczał kopcić jaki ogranicznik doładowania ? moze turbo juz nie dmucha jak powinno albo zaworek popsuty czy coś i kierownice odpowiednio w turbinie nie pracują ? dwumas nie klepie , tylko sprzęgło łapie prawie na samym koncu ale się nie uślizguje jeszcze (więc pewnie sama tarcza jest słaba juz) raczej ie zmienię bo planuje zmianę auta na benzynę...tylko musze ogarnąć żeby nie kopciło bo nikt mi tego nie kupi kąt wtrysku sprawdzali mi na warsztacie vcds taki wykres ze skalą o ile się nie mylę ? i ustawili to odpowiednio jak zrobić bacis setting ??
  3. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    próba statyczna : próba dynamiczna : robiłęm to pierwszy raz , mam nadzieję ze dobrze i ze dowiem się co jest nie tak (dzisiaj raz zacięły sie kierownice w turbinie a były czyszczone 2 miesiące temu) została pzreruszana gruszka pompką podciśnieniową i kierownice zaczęły chodzic płynnie . te poróby były robione na ciepłym silniku wtedy słąbo kopci , najgorzej na zimnym silniku wtedy szaro kopci mocno , i zauważyłęm teraz że nawet na ciepłym silniku gdy go odpalam to kręci pare razy dłuzej niz kiedyś i się zatrzęsie przy odpaleniu mocno .
  4. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    kabel mam ale jest problem z laptopem chyba , program zainstalowany kabel podłączony , na laptopie pisze że sprzęt gotowy do działania a nie moge włączyć bloków pomiarowych ani nic na vag-u... sprawdzę na laptopie kolegi tylko napiszcie czego mam zrobić logi ? czy wszystkiego co piszą na tej stronie : http://a4-klub.pl/diagnostyka-vag-32/tdi-diagnostyka-aktualizacja-20-viii-2012-a-12031/ chodzi o próbe statyczna i dynamiczną tylko ? czy sprawdzić te "podstawowe procedury diagnostyczne "termostat,przepływomierz itp." i zrobić tego też logi i wstawic na forum ? napiszcie tylko czy zrobić logi wszystkiego a jak nie trzeba to napiszcie tylko czego . dzisiaj wieczorem powinienem mieć logi jeśli kolegi laptop odpali vaga .
  5. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    ok , żeby było szybciej pozycze od kogoś kabel z VAG-iem i jak będę miał to wyślę logi . ---------- Post dopisany 16-06-2013 at 17:44 ---------- Poprzedni post napisany 04-06-2013 at 23:19 ---------- kabel zamówiłem , jak dojdzie to zrobię logi . wydaje mi się ze to jednak turbina (ma mały luz)ale jest trochę oleju w dolocie (czy jest to możliwe że to ciagnie olej z odmy ? jeśli nie to z turbiny trochę puszcza bo węże od ic są wilgotne od oleju i ten dolotowy od filtra do turbiny też lekko wilgotny w środku) i zauważyłem ze olej cieknie z kolektora wydechowego na łączeniu z turbiną jak na zdjeciach niżej . to trochę dziwne wyglada jakby olej z silnika wylatywał i puszczało tu koło turbiny , bo jak odkręciłem rurę wydechową od turbiny to tam jest sucho żadnych śladów oleju .
  6. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    lekko przygazuje zeby tylko sprawdzić czy kopci , to nic złego sie nie stanie . też podejrzewałem paliwo ponieważ tankuję od 2 miesięcy na nowo otwartej stacji (prywatna żaden orlen lotos itp. tylko stacja paliw pisze)i od tego czasu co tam tankuję zauważyłem ze kopci i teraz zaczął tak bardzo na zimnym silniku kopcić . odrazu zmieniłęm filtr paliwa , wylałem pozostalości ze starego filtra ie wyleciał żaden syf ani woda... niestety nie moge wysłać logów z VCDS bo niemam , byłęm podjechany do mechanika podłączył , stwierdziłże z ukłądem paliwowym z tego co widać na vcds jest wszystko w porządku... , poradź co teraz mam robić ? silnik tróp raczej nie , bo do mojego audika nie mają startu seryjne pompki 130km w a3 , wiec myślę ze trzyma te 140km po chipe , jakby był trup to by byłą jakaś utrata mocy
  7. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    miałem zdjęte wydech przy turbinie i sucho oleju niema, ale zauważyłem ze jest lekko opocone czarnym miedzy turbina a kolektorem , tam chyba niema uszczelki ? na zimnym silniku jak odpalam to mocno zatrzęsie autem przy odpalaniu , po ok 2sekundach puści chmurę szarą , potem lekko kopci szaro a jak przygazuje to bardzo mocno kopci (cały czas szary dym) , silnik popracuje chwile jadę wtedy spokojnie to juz nie kopci tylko jak sie przycisnie lekko , jak silnik ma już ok 90stopni to nic nie kopci jest wszystko ok , mozna cisnąć a z wydechu nic nie widać . zgaszę silnik poczekam chwilę odpalam i nie kopci . ale jak zostawię na chwilę zgaszony , tak ze temperatura zejdzie do tych 60stopni i odpalę to tylko po odpaleniu sam puści szarą chmurę późniejk już jest ok .
  8. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    olej 10w40 filtr zmieniony , powietrza i paliwa też , wszystko zmieniane niedawno, na VCDS wszystko juz sprawdzone z paliwem wszystko ok pokazuje , podejrzewam ze turbina leje olej i kopci temu na szaro , na ośce turbiny jest wyczywalny minimalny luz wzdłuz i w poprzek ośki wirnika i trochę oleju jest w dolocie . tylko powiedzcie czy jak turbina to normalne że dymi tylko na zimnym silniku a na ciepłym juz nie ? rano jak odpalę to kopci na wolnych obrotach już mocno . miałem odkręcone wydech od turbiny i z tamtej strony jest sucho niema żadnego oleju , tylko w dolocie trochę . pomóżcie co to moze być . jeden koleś mi powiedział że jak jakiś czujnik temp. walniety to przy odpaleniu moze dawać za dużo paliwa i wtedy kopci , ale nie widział co i jak sprawdzić.. na kompie błędów też niema , dajcie jakieś pomysły co to moze byc co posprawdzać mam ?
  9. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    świece są ok . jeszcze jakieś przyczyny do kopcenia na siwo na zimnym silniku ? bo nie wiem czy wyjmować wtryski czy to coś innego jeszcze moze być ? jakby kopciło cały zcas tak to bym wyjmował juz wtryski ale że tylko na zimnym silniku to niewiem właśnie... i tak na siwo ze nic nie widać za autem
  10. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    chip był robiony w niemczech nawet wpisali w brief (co było robione) i w dowód że jest 140km . świece żarowe dobre napiszcie czy to mozliwe ze wtryski leją i kopci ale tylko jak jest zimny a jak ciepły to przestaje kopcić ? jeśli tak to wyjmuję wtryski i daję do sprawdzenia w maszynie testowej
  11. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    dokładnie rano kopci na szaro ale bardzo mocno i kopci aż do zagzrania do 90stopni potem juz prawie wgl nie kopci tylko jak się porządnie wciśnie gaz pod obciążęniem to normalne bo jest chip na 140km . Czy winą będą wtryski ? możliwe że leją bardziej na zimnym silniku ?
  12. dero686

    mocno kopci zimny silnik

    witam . od niedawna audi na zimnym silniku zaczęło mocno kopcić szaro jasnym dymem . odpale auto po nocy to da chmurę szarą nieraz lekko niebieska jeszcze , jak jadę to z tyłu nic niewidać , jak silnik sie zagrzeje tak wszystko ok , na postoju przegazujesz i nic zero dymu a na zimnym to chmura dymu że nic nie widać . Co to moze byc że tak kopci ? na VCDS sprawdzany był zapłon , kąt wtrysku i wszystko ok . turbina ładuje dobrze ( w rurach trochę oleju ale to niby norma dla tego silnika)oleju dużo nie ubywa praktycznie nie trzeba dolewać wiecej niż 200-300ml od wymiany do wymiany . jakies 30tys km temu była robiona głowica gumki prowadnice zaworów , uszczelka itp. teraz zaczął kopcić na zimnym silniku... podpowiedzcie co to moze byc co i jak sprawdzić ? (wtryski leją?ale to by chyba cały czas kopciła nie tylko zimny)
  13. ok turbina stałą pokazywał błąd zaduzę ciśnienie dołądowania , przeczyściłem geometrie turbiny i nadal zaduze ciśnienie , jak jest chip na 140km to on dodaje ciśnienie też może dlatego bład pokazuje ? jak dam gazu i odpuszczę to coś szumi , czy to sprzęgiełko/rolka od alternatora patrząc od góry ma luz od alternatora do chlodnicy i spowtrotem ? czy powinno sztywno stać ? bo umnie ma luz jakieś 2mm , idzie zdjać pasek nie zdejmujac chłodnicy i sprawdzić to sprzęgielko ?
  14. To zacznę od poczatku , mam nowy akumulator odpowiedni do alternatora , jakieś 2tyg temu zaświeciłą mi się inspekcja servisowa (stwierdziłem że później wjadę na kompa do warsztatu (od oleju to zaświeci się inspekcja OIL ? bo juz nie pamiętam , a SERVISOWA inspekcja też jest ustawiana na ileś kilometrów czy wyskakuje jak jest jakiś błąd?) . Dzisiaj jadę sobie do 140km/h hamuję chcę wyprzedzać a tu muł nie idzie do przodu , patrzę pod maskę daje gazu a geometria turbiny stoi . wraca do domu nagle turbina zaświstała to dałem gazu porządnie 2bieg też do końca , nagle świeci się kontrolka akumulatora obrotomierz na zero i silnik gaśnie i teraz niepamietam czy jak przekręcę zapłon to wszystkie kontrolki gasna czy akumulatora świeci się aż do odpalenia ? kręcę go ze 30sek zaczyna przepalać na jeden gar jeszcze chwila i z trudem odpalił , wróciłem do domu i teraz zastanawiam się co AFN robi . od czego zacząć? na kompie pokaże błędy wszystkie ? pokaże że coś z alternatorem , i zaworkiem od turbiny ? czy trzeba sprawdzać to inaczej , jeśli na kompie pokaże to jutro jade do serwisu . Dodam że narazie co było robione przy silniku to chip na 140km (coś z tym nie tak ? było to robione w niemczech w servisie) , potem w pl (rozrząd wszystkie rolki napinacze , te od alternatora i napinacze też) i ostatnio uszczelka pod głowicą .
  15. Chciałem tanio... zajechałem na szrot i kupiłem wachacz TRW czy taki jak byłoryginalny , wyjęty z audi a6 świeżo z niemiec więc niedobity , wymieniłem go (stary na sworzniu ma luz góra-dół 0,5cm) , jadę i coś nawala... sprawdziłem i teraz to lewy "banana" na dole ale nawala przy budzie a nie na sworzniu... JBU100 • Tuleja Wahacza Febi, Lemforder, Moog • TRW • 82 zł • e-autoparts.pl w sklepie pytałem i jest dostępne tej firmy za 67zł tylko jak z wymianą tego ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...