Skocz do zawartości

tofi18T

Pasjonat
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tofi18T

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia tofi18T

0

Reputacja

  1. tofi18T

    [B5 AFN] Zmiana kierownicy

    witam. kupiłem kierownice s line z 98 roku z dużym wieloklinem 26 mm. W mojej a4 97 mam s line z małym wieloklinem 17 mm. Czytałem na forum że można kupić przejściówkę wieloklin. Czy będzie pasować oferowana: http://www.allegro.pl/item560862572_golf_ii_audi_b3_b4_seat_toledo_corrado_wieloklin.html http://www.allegro.pl/item561603793_wieloklin_audi_b3_b4_vw_golf.html napisałem pytanie do sprzedających o średnice wieloklina i zobaczę co odpiszą. Jak nie będą pasować to może macie namiary gdzie można kupić taką przejściówkę.
  2. Nie została uszkodzona maska, lampy i błotniki. Trzeba będzie najwyżej pomalować zderzak pod kolor auta. W PZU pytali jaka formę odszkodowania wybieram. Ale jeszcze nie zdecydowałem. Narazie wycenili szkode na 1800 zł i jutro ide z nimi rozmawiać Dzwoniłem do sklepu co prowadzą części do audi i vw. Wyliczyli same części na 2700 zł.
  3. Witam. Mam problem z PZU. W zeszłym tygodniu żona wjechała w tył dostawczaka z węglem. U niego zero zniszczeń bo miał hak. W mojej a4 poszedł zderzak, 2 chłodnice, przedni pas, wentylatory z łożyskami, odbojniki. Tyle widać a niewiadomo co będzie po ściągnięciu chłodnic w sobotę był rzeczoznawca pod domem i porobił zdjęcia i opis. Wczoraj do mnie dzwonił i podał 1800 zł netto że wypłacą odszkodowania za części i robociznę. To śmiech. Zastosowali najtańsze zamienniki. Szkoda jest z polisy AC. Muszę auto oddać do warsztatu na naprawę bezgotówkową. Jedyne chyba wyjście. Mam pytanie do kolegów którzy mieli podobny przypadek. Czy jest mozliwa naprawa w ASO Audi (katowice lub kraków ). Nie wiem czy auto 11 letnie będą naprawiać i jak ewentualnie z kosztami po naprawie? pozdrawiam. Tomek.
  4. Witam. Chciałbym przełożyć samą kierownice ponieważ trochę jest wytarta. Airbag zostawiać. Czy bęzie pasować do mojej a4 rocznik 97 taka kierownica: http://www.allegro.pl/item436770755_audi_a3_a4_a6_s_line_kierownica_skora_igla.html. W aucie mam zamontowaną taką: http://www.allegro.pl/item438171261_audi_a3_a4_a6_kierownica_airbag_s_line.html Pozdrawiam.
  5. Witam. Kolega po rozkręceniu przodu i dobraniu się do rozrządu stwierdził że wszystko OK. Znaki pasowały. Odkręcił następnie pokrywę zaworów i coś było nie tak. Strzałki na wałkach nie pasowały. Przestawiony był zapłon. Najlepsze że po ściągnięciu paska górne koło rozrządu samo spadło. Okazało się że ścięty został bolec w środku koła. Co spowodowało przestawienia zapłonu. Czyja była wina tego pewnie się nie dowiem. Może kolegi. Bolec był pęknięty i nie zauważył podczas zakładania. Nie sprawdził wszystkiego jak się należy. Kupiłem nowe koło i wszystko zostało poskładane jak należy. Audiczka w końcu odzyskała swą moc
  6. Witam. Raczej mam przestawiony pasek. Na 99% jak pisaliście. Kolega sie troche pomylił. Zjadła go rutyna. Dobrze że nie rozwaliło silnika Mam nadzieje że nic sie nie uszkodziło.
  7. Witam i dzięki za porady. Chyba niema sensu robić resetu ECU. Kolega co wymieniał rozrząd mówił że jakby coś nie tak ustawił np. przesunął pasek o 1 ząbek byłoby już po silniku. Do wymiany się przyłożył z tego co widziałem Czyli jest taka możliwość że założył prawidłowo pasek a przestawił jedno z kół względem położenia wału i silnik muli. Na wolnych obrotach chodzi normalnie. Nic nie szarpie. Pozdrawiam.
  8. Stary pasek miał 153 zęby. Kolega przeliczył W poniedziałek sprawdze skład mieszanki na analizatorze spalin. Dodam jeszcze że przepustnica była naprawiana z pół roku temu. Falowały obroty i nie można było jej adoptować. Mechanik coś pokręcił i nawet obroty się ustabilizowały. Czasami skakając 900-1100. Czy jest możliwe żeby po wymianie paska rozrządu trzeba było adoptować przepustnice na nowe parametry które zapamięta ECU? Na forum znalazłem sposób kolegi. Może coś pomoże Witam Najprostszym rozwiązaniem będzie jak odłączysz akumulator :1) odłączamy aku - najpierw minus , potem plus 2) zabezpieczamy aku ,zeby kable w zaden sposób go nie dotkneły wywołujac spiecie 3) przekrecamy stacyjke w pozycje 2 4) teraz musimy połączyc kable aku na przynajmniej 10 minut - to spowoduje zresetowanie kondensatorka ECU/TCU 5) po upływie tych, dajmy na to 15 minut , wyjmujemy kluczyk ze stacyjki, na nowo podłączamy aku : "+" potem"-" 6) uruchamiamy silnik i pozwalamy mu chodzic na biegu jałowym przez 5 minut 7) wyłączamy go na 5 minut. 8 ) Cool teraz uruchamiamy ponownie i ruszamy - na najnizszym mozliwym biegu ( zaleznie od typu skrzyni ) przyspieszamy przez cały zakres obrotów( do przynajmniej 5000 rpm) i potem pozwalamy autu samodzielnie wytracic obroty az do obrotów biegu jalowego - i tak trzykrotnie 9) nastepnie znów zatrzymujemu auto i pozwalamy pracowac na biegu jałowym przez 5 minut Czynności te powodują przywrócenie ustawień fabrycznych i tworzenie nowej mapy wtrysku, którą jak sądzę zdeformowałeś swoimi usprawnieniami.Przy okazji możesz przeczyścić przepływkę a przynajmniej ją obejrzeć. Pozdrawiam PS. pomiędzy 5 a 6 punktem nie zapomnij zaadaptować przepustnicy.
  9. Właśnie wróciłem od kolegi co zmieniał rozrząd. Sprawdziliśmy cały dolot od turbiny do przepustnicy ściągając po kolei węże. Turbo pompuje jak należy. Po ściśnięciu węża od przepustnicy do intercollera czuć jak przepływa powietrze i środek twardnieje. Ale niestety silnik dalej muli. Może dostaje powietrza a mało paliwa i dlatego dławi podczas przyspieszania. Pasek nowy ma 153 zęby Contitech. Kupiłem zestaw z allegro od gościa co mieszka koło mnie. http://www.allegro.pl/item411856134_rozrzad_1_8_i_1_8t_vw_passat_audi_a4_a6_kxmk.html Podałem gościowi numer VIN i oznaczenie silnika AEB. Mowil ze pasuje to mojego modelu. moze trzeba od nowa adoptowac przepustnice.
  10. Witam. Dzisiaj bedę sprawdzał dolot do turbiny. Może poradze bez odkręcania zderzaka. Z tego co wiem nie odpinał kolega akumulatora. Podłącze jeszcze vaga i zobacze czy nie pokazuje błędów. Pozdr. Tomek.
  11. Witam. Dzisiaj odebrałem autko od kolegi. Wczoraj wymieniłem kpl rozrząd. Ale coś nie tak z przyspieszeniem. Jakby chodził bez turbo. Przed wymiana chodziło turbo bez problemu. Czasami lekko swiszczało i samochód miał kopa . Trzeba było rozebrac cały przód i moze zapomiał czegoś założyć. Czy jest mozliwośc że nie podpiął jakiegoś przewodu bądź rury? Prosze o porade znawców )
  12. Dzieki za odpowiedź. Myślałem kupić 45 lub max 50Ah. Może Centra Futura 45Ah 450A, lub 50Ah 510A. Powinno spokojne wystarczyć
  13. Witam. Mam dylemat jaki akumulator będzie dobry do mojej a4 1.8T Avant silnik AEB rocznik 97. W samochodzie był zamontowany włoski 60Ah 510A. Ale już padł. Nie trzyma napięcia nawet po nocnym ładowaniu na prostowniku. Miernik wskazuje zaledwie 11.5 V. Po kodzie vin fabrycznie jeździł na 44Ah. Nie wiem czy nie zamało kupować 45Ah. Może lepiej 50-55 Ah. Jeżdże głownie po mieście. Czy 60Ah nie bedzie za dużo? Co radzicie?
  14. Dziekuje za porady. Dzisiaj popołudniu sprawdze linke i przepustnice. Z tego co pamiętam linka gazu była luźna. Ale nie napinałem. Zostawiłem jak było. Odłącze linke i spróbuje adaptacji jeszcze raz. Jak nie pomoże trzeba będzie wykręcać przepustnice Ciekawe dlaczego wychodzi błąd w pierwszym okienku: Throttle valve pot voltage : ERROR Pozdr. Tomek.[br]Dopisany: 01 Kwiecień 2008, 11:16 _________________________________________________Witam. Wczoraj wykręciłem jeszcze raz przepustnice z auta. Była czysta. Posprawdzałem kostki i połączenia. Podpiołem na samym kablu i obserwowałem środek po włączeniu zapłonu. Brzęczy i lekko zostaje wychylona łopatka, po zakończeniu powraca do pozycji wyjściowej. Poskręcałem wszystko i podłączyłęm, Vaga. Pokazał 1 błąd: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - Niemożna wykasować. Chciałem przeprowadzić adaptacje ale wyskakuje ERROR w pierwszym okienku. Mam wrażenie jakby coś blokowało adaptacje. W ostatnim wyskakuje napis ADAP RUN ale po chwili avatable. Moze zepsuty nastawnik i daje zwarcie na czujnik. Obroty dalej świrują. Gdy puszcze gaz na chwile spadają do 900 a następnie powoli podwyższają sie. Raz do 1200 a nawet 1400. Nie wiadomo co robić Chyba musze kupić inną przepustnice. [br]Dopisany: 02 Kwiecień 2008, 07:14 _________________________________________________Dodam jeszcze. Podczas pracy na podwyższonych obrotach. Odpiołem gumową rure która idzie z przepystnicy do intercollera. Obroty spadły do prawidłowych wartości. Ale po podłączeniu znowu wzrosły. Może odpowietrzenie silnika. Ale czy ma to związek z niemożliwością przeprowadzenia adaptacji przepustnicy. Czy można to sprawdzic?
  15. Witam. Właśnie podłączyłem pełnego VAGA 311.2-N i niestety nie mogę dokonać adaptacji przepustnicy Throttle valve pot voltage : ERROR W pierwszym okienku zakładki Basic Setings na kanale 098 gdy nacisne klawisz RUN pojawia się na ułamek sekundy wartość a następnie :ERROR. Przepustnica pod maska buczy ale nic sie nie dzieje. Drive Valve: 3.740V w drugim okienku. Dodatkowo wklejam odczyt silika, kody błędów. VAG-COM Version: Release 311.2-N Control Module Part Number: 8D0 907 557 T Component and/or Version: 1.8L R4/5VT MOTR HS D05 Software Coding: 04001 Work Shop Code: WSC 06325 3 Faults Found: 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-00 - - 00670 - Throttle Position Sensor (G127) 06-10 - Signal to High - Intermittent 17967 - Throttle Valve Control part (J338): Fault in basic settings P1559 - 35-10 - - - Intermittent Co poradzicie? Może jeszcze raz wykręcić przepustnice. Sprawdzić kostki,połączenia i wszystko przeciścić ?? [br]Dopisany: 31 Marzec 2008, 19:42 _________________________________________________Witam. Po wczorajszych zabawach z Vagiem obroty jeszcze bardziej sie rozszalały. Na wolnych obrotach dochodza nawet do 1400. Najgorzej jest gdy silnik sie nagrzeje. I przez to paliwa bierze strasznie dużo (
×
×
  • Dodaj nową pozycję...