Skocz do zawartości

yeti_1

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    23
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O yeti_1

Informacje

  • Imię
    Kamil
  • Miasto
    Kozienice

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Limuzyna
  • Rok produkcji
    2008
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia yeti_1

1

Reputacja

  1. Witam Po podłączeniu kompa wywaliło te same błędy co pisałem powyżej 02432, 02433, 02434, 02435. Dziś rano wymieniłem moduł (sterownik) hamulca postojowego. Błędy zostały wykasowane i piorun zgasł, oby na zawsze!!!
  2. Klocki z tyłu typowych czujników nie mają, podobno za czujnik zużycia robi tu silniczek od hamulca postojowego wysuwając i mierząc odpowiednią ilość jego "kroków". Mam przejechane 124 tys.km czyżby przy takim przebiegu klocki były już zużyte? Patrząc na nie przez felgę widzę że ten zewnętrzny ma jakieś co najmniej 5-7 mm (nowe maja 12). Czy któryś z kolegów spotkał się z tym przekreślonym piorunem przy zużytych tylnych klockach? Jeśli tak to jaki nr błędu pokazał VCDS?
  3. Dokładnie taki właśnie piorun się pojawił i u mnie. Niestety po kilku dniach od czyszczenia styków kostek i od skasowania tego błędu ten piorun powrócił. Czeka mnie teraz wymiana sterownika-modułu od hamulca postojowego, który już wcześniej zakupiłem, tylko żeby aby to była wina sterownika. Zobaczymy.
  4. Zgadza sie właśnie sprawdziłem widać skubanca pod sterownikiem od parktonica.
  5. Witaj Po odczytaniu tych błędów samochód w górę na podnośnik i odpieliśmy kable od obydwu silniczków hamulca postojowego, spryskalismy je jakimś środkiem do elektroniki i kolega dokładnie przejrzał te kable i wtyczki, po czym wpioł te kostki spowrotem, kable cale i wtyczki również. Próba skasowania błędow za pierwszym razem nie powiodła się, błędy te skasowały sie, ale po ponownym uruchomieniu silnika po jakimś czasie znowu ten Piorun na FIS-ie i spowrotem te same błędy wróciły. Znowu dokładny przeglad wtyczek i powtorne ich wypięcie i wpięcie i kasowanie błędów. Udało sie, piorun zniknął i błędy wykasowały się, ale dla pewności kupiłem już z anglika moduł sterujący hamulcem postojowym i trzymam go w zapasie. Bo być może te przerwy w zasilaniu powoduje on. Tylko żeby wymienić ten moduł to trzeba rozebrac tunel środkowy między siedzeniami czy tak??? Wielkie dzieki za podpowiedź wrclaguna!!!!!!
  6. Po podłaczeniu kompa VCDS wywaliło takie oto błedy: 02432 Supply Voltage for Left Parking Breake Master (V292) 006 Short or plus Intermittent. 02433 Supply Voltage for rRght Parking Breake Master (V292) 006 Short or plus Intermittent. 02434 Supply Voltage for Control Module for Left Chanell 006 Implausible Signal. 02434 Supply Voltage for Control Module for Right Chanell 006 Implausible Signal.
  7. Witam kolegów z forum Podczas ostatniego dłuższego wyjazdu w czasie jazdy zapaliła mi się na FIS-ie żółta kontrolka z przekreślonym P i z tzw. piorunami nad tą literką i właczył się na chwile brzęczyk. Z opisu błędu pokazywanego na FIS-ie wynika że to "Awaria hamulca postojowego". Wiem że nie powienieniem raczej zaciągać hamulca postojowego ale to zrobiłem, zaciagnąłem tzw. hamulec ręczny i trzyma, zwolniłem i odpuścił w każdym bądź razie działa, ale tzw. piorun na FIS-ie został. Po powrocie do domu wstawiłem samochód do garażu i rano go odpalam i kontrolki nie ma, pojawiła się ona po przejechaniu kilkudziesięciu kilomatrów po czym znowu zgasła. Trochę to dziwne dla mnie to zapalanie się i gaśnięcie. Moje pytanie to czy ktoś miał do czynienia z tym piorunem i co bylo przyczyną jego zapalenia sie na FIS-ie? Czy po podłączeniu komputera ten błąd pozostanie w pamieci pomimo, że kontrolka na FIS-ie nie świeci się? Z tego co czytam na necie to prawdopodobnie wina silniczków uruchamiajacych hamulec postojowy one potrafią pękać i do środka dostaje się wilgoć i brud, ale to nie jest jeszcze potwierdzone. Jutro wybieram się na podłączenie komputera i diagnoze tego błędu, ale od was chciałbym dowiedzieć się (od tych co mieli ewentualnie do czynienia z tym błędem) o co tu z grubsza chodzi, aby ktoś kto bedzie zajmował się naprawą tego nie wymyślał róznych farmazonów. Z góry dziekuje za podpowiedzi i sugestie.
  8. yeti_1

    biksenony problem

    Witam Kolegów ze światłami ksenonowymi w moim A4B8 Mam jeden problem z moimi biksenonami, otórz czasami świecą tak wysoko jakby samopoziomowanie nie działało a żaden komunikat nie jest w tm czasie wyświetlany na fis-ie. Czasami gdy posadzę w uruchomionym już samochodzie i włączonych wczesniej światłach mijania na tylnym siedzeniu 2 dorosłe osoby i wrzucę coś do bagażnika mam wrażenie że światła nie poziomuja sie same, tzn świecą aż do połowy drzew, czyżby możliwość ich opuszczenia jest już krańcowa??. Moim zdaniem powinny się one zaadaptować do obecnego obciążenia i z automatu się obniżyć a tak nie jest. Gdy natomiast wyłącze silnik i uruchomie go ponownie z wspomnianym wyżej obciążeniem światła świecą normalnie i jest OK, tzn światła opuszczą się i wypoziomują i świecą normalnie nie oślepiając nikogo. Nie rozumiem tego i nie wiem czy coś jest nie tak, czy tak powinno być aczkolwiek oślepianie jadących z przeciwka jest naruszeniem przepisów drogowych, za co moge utracić dowód rejestracyjny. Na badaniach technicznych co roku auto przechodzi test wysokości świateł-są one w określonej normie i diagnosta mówi że jest OK. Zauważyłem rówież, że czasami gdy włączam światła przy normalnym obciążeniu lub nawet bez obciążenia (ja sam w samochodzie) światła nie opuszczają się i nie poziomują tylko od razu świecą takjakby nie było potrzeby ich ustawiania, jade i światła świecą normalnie na dołkach się podnoszą a na wzniesieniach opuszczają czyli wszystko nivy działa OK, czy któryś z kolegów mógłby cos podpowiedzieć w tym temacie, czy może też tak ma. Dpodam że żaden błąd się nie wyświetla po podpięciu VAG-a.
  9. Witajcie koledzy Mam pytanie odnośnie serwisowej tabeli obsługowej Audi A4 B8 2.0TDI a mianowicie czy sztywno trzymacie się przebiegów wymian poszczególnych elementów eksploatacyjnych które są tam umieszczone, czy je z jakiegoś powodu skracacie: filtr powietrza co 60.000 km/6 lat filtr paliwa co 60.000 km filtr wentylacji 30.000 km/2 lata wydaje mi się, że to zbyt spore przebiegi jak na te filtry, ale nie mam zbyt dużego doświadczenia w tym temacie więc proszę o radę, wymieniacie je po tych przebiegach czy częściej-czy jest sens wcześniejszych ich wymian, jak to wygląda u was???? Olej silnikowy to wiadoma sprawa że 15.000 do 30.000 km lub co 2 lata w zależności co wystąpi wcześniej, jeżdżę na Castrol EDGE 5w30 long life Pasek zębaty co 180.000 km Osobiście ten przebieg osiągnę gdzieś za 5 lat czyli auto będzie mieć jakieś 10 lat!!!! Czy powinienem wymienić cały rozrząd wcześniej, czy mogę spokojnie czekać do tego przebiegu??? Dodam, że auto nie jest użytkowane w ruchu miejskim sporadycznie na dłuższe wyjazdy pozamiejskie. Ma udokumentowany przebieg, który na dzień dzisiejszy wynosi 110 tys.km.
  10. Powiem ci tak: Mam 2 komplety kół w swojej Audi A4 16 cal na zimę i rozmiar opon 205\60R16 tak jak Audi daje na pierwszy montaż przy silnikach o małej pojemności i mocy i powiem, długo się zastanawiałem czy wziąć rozmiar 225\55R16 (mam A4B8 2.0TDI), ale po sugestiach kolegów z forum i rożnych opiniach wyczytanych w internecie zdecydowałem się na węższe opony z wyższym profilem. To fakt ze audi nie wygląda w tym kolach najlepiej, ale jest to kompromis pomiędzy komfortem a wyglądem ten rozmiar jest w sam raz jak na warunki typowo miejskie, czyli jazda w ulicach pełnych dziur i kolein. 17 cal na lato i rozmiar 245\45R17 i powiem szczerze na tych oponach przejeździłem 2 sezony letnie, jazda nimi w warunkach ekstremalnych czyli przytoczonych wyżej w koleinach czy dziurach to totalna porażka, auto wozi od lewa do prawa trzeba mocno trzymać kierownice, w dziurach trzeba uważać by z kolei nie uszkodzić felgi. Teraz jeżdżę latem na 17 cal w rozmiarze 225\50R17 i uważam że to optymalny rozmiar na felge 17 cal. Co do zużycia paliwa nie widzę różnic przy kolach 16 cal a 17 cal.
  11. yeti_1

    bixenony

    Niestety nie mam kompa i nie mogę sprawdzić czy coś wywala jakieś błędy.
  12. yeti_1

    bixenony

    Witam wszystkich kolegów, a zwłaszcza użytkowników a4 b8. Mam pytanie co do moich xenonów. W mojej a4 b8 są one na wyposażeniu, ale nie wiem czy coś z niemi jest nie tak, czy tak ma być. Są one prawidłowo ustawione na stacji diagnostycznej. Ale gdy jadę moja a4 i jest w niej komplet pasażerów (4 dorosłe osoby) to muszę jadących z naprzeciwka nieźle oślepiać, bo każdy jadący z naprzeciwka mruga mi światłami długimi(drogowymi) tak jakbym ja jechał na światłach drogowych, a ja jadę na światłach mijania!!! Czy coś się dzieje z układem samopoziomowania czy jak?? Gdy odpalam audi światła schodzą na dół i się podnoszą poziomuja się, czyli samopoziomowanie pracuje i zmywanie lampy też pracuje. Nie świeci się kontrolka uszkodzonego czujnika więc myślę że wszytko działa OK. Zastanawiam się czy one powinny pracować na zasadzie "żyroskopu" że jak jest wzniesienie to xenon się opuszcza, jak wjeżdżam w jakiś dołek to xenon się podnosi, czy tak jest i czy tak być powinno?? Bo możliwe że u mnie to nie działa i xenony "stoją" w jednym miejscu i podskakując oślepiają innych. Zastanawiam się nawet nad opuszczeniem trochę linii światła i cienia świateł mijania na stacji diagnostycznej, ale czy to coś da??? Dodam że gdy jadę sam (jedna osoba w aucie) nic takiego się nie dzieje i nikt nie mruga mi światłami, czyli nikogo nie oślepiam. Swoją droga jak i ja mijam kogoś kto ma xenony to też mrużę oczy bo to światło padające z xenonu tak się rozprasza i tak ostro świeci że aż oślepia. Proszę o poradę.
  13. Pytanie do was koledzy ile wam pali na postoju?, mi osobiscie 0,8l/h tyle pokazuje u mnie na zimnym silniku, ale po rozgrzaniu jest 0,7l/h ---------- Post dopisany at 18:20 ---------- Poprzedni post napisany at 17:49 ---------- Moja A4B8 aktualny przebieg 101.540 km. (30.10.12r) Posiadam ją od przebiegu 86.400 km. w książce serwisowej oprócz serwisów longlife po 30.000 km, 60.000 km brak wpisów o jakichkolwiek naprawach, do dnia dzisiejszego oprócz 2 przeglądów serwisowych (moich po 90.000 km i 100.000 km) wymieniłem tylko siłownik klapki paliwa, do wymiany także jest któryś z czujników cofania oraz prawdopodobni guma na stabilizatorze bądź któryś z wahaczy (objaw tylko zimą to takie "trzeszczenie na poprzecznych nierównościach). Jak czytam o padających sprzęgłach po niecałych 100.000 km., uszkodzonych dwumasach, pompach wys.ciśnienia i wtryskach to włos mi się jeży na głowie, że takie problemy wysapują przy tak niewielkich przebiegach. Nie jeździłem wcześniej żadnym Audi, ale zdecydowałem się na A4B8 2.0TDI po tym jak mój teść złotówa (taksiarz) chwali swoje Audi A6C6 2.0TDI za bezawaryjność zespołu napędowego i zawieszenia a ma wersje silnika BLB ta najbardziej awaryjną podobno. Teraz na liczniku jest ponad 330.000 km a w rzeczywistości pewnie jest duuuzo więcej robiona była 2 razy turbina (po 150.000km i po 300.000 km), wymieniona pompa wysokiego ciśnienia (ciekła) po 270.000km. wymienione wszystkie piasty koł z łożyskami przy przebiegu 290.000 km, co ciekawe dwumasa i sprzęgło nie wymieniane!!!!do dnia dzisiejszego. Napęd pompy oleju z zabierakiem wymieniony dopiero przy 320.000 km!!!!!! po tym jak silnik zgasł (zerwał się łańcuszek uszkadzając zębatki i obudowę). Obudowa została pospawana aluminium a napęd zakupiony od gościa z allegro za 750 zl. Z tego co rozmawiam z nim następne audi na "słupek" to również Audi A6C7 również z silnikiem 2.0TDI. Także można i audi robić duuuuże przebiegi
  14. yeti_1

    otwarte szyby

    czekałam właśnie na twoją opinię kolego wrclaguna!!! MMI 2G Kolor, FIS kolor, jest to wersja Ambiente, raczej dobrze wyposażona, ale nie ma fabrycznego alarmu z czujnikami przechyłu itp, jest tylko centralny z pilota jakim cudem te szyby się otworzyły, jeśli miałbym tylko domykanie???
  15. yeti_1

    otwarte szyby

    Wielkie dzięki, a więc moje audi również posiada tzw. funkcję wietrzenia o której nie wiedziałem, i nie wiedziałem jak ją uruchomić dzięki za szybką podpowiedź.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...