Skocz do zawartości

tomesko

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    18
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O tomesko

Osiągnięcia tomesko

0

Reputacja

  1. tomesko

    Czyszczenie N80

    Witam czy dokonał ktoś kiedyś rozbiórki zaworka n80 ( od par paliwa) czy jest to możliwe i wykonalne jak w przypadku n75 który kiedyś z powodzeniem naprawiłem. Potrzebuję dobrać się do wnętrzności gdyż owy zaworek blokuje się w pozycji otwartej lub zamkniętej co z kolei skutkuje skokami obr a czasem błędami. Pryskanie WD40 nie przyniosło wymiernych korzyści wiec albo nowy albo operacja na otwartym sercu. Będę wdzięczny za jakieś porady. Pozdrawiam
  2. tomesko

    Automat - maly problem

    Wchodzisz pod auto (skrzynie) i masz tabliczkę taka srebrno-zielona z napisem ZF zboku lub z dołu z rodzajem skrzyni ( 5HP 18 jeśli to 4 biegówka) który mnie interesuje z kodem i nr. I tu jesteś w błędzie bo czterobiegowe skrzynie w Audi to konstrukcja VW skrzynia AG4 ( w serwisówkach Audi nazywana 01N ) - na 99,999% założyciel tematu ma ta skrzynię Skrzynie ZF 5HP18 występowały w BMW , jak sama nazwa wskazuje ( 5HP ) są one 5 biegowe , czterobiegowe ZF 4HP18 były w A6 C4 Ok pewnie masz rację. Ja w swoim życiu miałem przyjemność użytkować 5HP 19 i na jej temat mogę coś powiedzieć. Wracając do problemu kolegi dwdziadzior to wydaje mi się prawdopodobne niedomaganie samego wybieraka przez co elektromagnes nie blokuje lewarka i być może też nie informuje komputera o pozycji wybieraka czego skutkiem jest brak reakcji po puszczeniu hamulca. Nie wiem jak to jest u ciebie zbudowane ale podejrzewam problem mechaniczny. Co do mulenia na zimnej skrzyni to powodem może być niskie ciśnienie oleju zimnego które wzrasta wraz z temperaturą. Powód niski stan oleju lub zużyty olej oraz zużycie mechanizmów w skrzyni. Jeśli chodzi o wymianę oleju to ja bym sprawdził najpierw poziom oleju bo po wymianie może się pogorszyć jeśli olej nie był długo wymieniany lub nigdy. Ogólnie przydała by się porządna diagnostyka komputerowa bo tak to wróżenie z fusów. A filtr jeśli zdecydujesz się na wymianę to moim zdaniem dobrze było by wymienić. Ogólnie po zdjęciu miski na magnesach widać czy skrzynia się kończy. Poprawcie mnie jeśli się mylę nie chciał bym wprowadzić kokoś w błąd. Pozdrawiam
  3. tomesko

    Automat - maly problem

    Wchodzisz pod auto (skrzynie) i masz tabliczkę taka srebrno-zielona z napisem ZF zboku lub z dołu z rodzajem skrzyni ( 5HP 18 jeśli to 4 biegówka) który mnie interesuje z kodem i nr.
  4. Dostęp do wtyczki nie jest zły, Ale żeby do stać się do pozycjonera to trzeba łapę zdjąć od strony kierowcy . Jeśli wtyczka i kable są ok to raczej do wymiany nie wiem czy da się to regenerować. Na szczęście drogie nie jest zbytnio, jeśli to tylko to daje d...y to kamień z serca. Jak by co to mam na zbyciu takie ustrojstwo ale popytaj może da się naprawić .
  5. tomesko

    Automat - maly problem

    Napisz jaką masz dokładnie tą skrzynię bo trudno mi coś dalej ci pomóc bez tego.
  6. tomesko

    Automat - maly problem

    Olej wymień ale na dobry nie oszczędzaj na nim. Filtry i uszczelka pod miskę obojętne, jeśli na magnesach miski będzie maź z opiłkami to nie dobrze . Problem może tkwi w elektrozaworach lub w elektronicznym wybieraku biegów . Po wymianie warto sprawdzić styki w kostkach czy nie zaśniedziały. A potem diagnoza komputerowa może coś pokarze. Napisz czy objaw występuje nie zależnie od temperatury. To co opisałem tyczy się skrzyni tiptronic 5HP19.
  7. Dziwne skoro kreci się sam to powinien ruszyć zamachem, chyba że automat nie działa i nie zazębia. Jeśli masz rozrusznik na stole to po podłączeniu 12V sprawdzisz to.
  8. Bajka z deszczem jest mało prawdopodobna. A na trybie awaryjnym nie jeździ się, łatwo spalić sprzęgła.
  9. Co do automatycznego programowania komputera to sprawa wygląda tak że jest to zależne od kodowania jakie jest w kompie jeśli 00000 to sterownik elektroniczny uczy się sam i dopasowuje do stylu jazdy kierowcy, da się to zmieniać zwykłym VAG-iem . Po resecie powinno się spokojnie ruszać, zwalniać, itp, przez kilkadziesiąt km. Można też zmienić oprogramowanie ale w specjalistycznym zakładzie. Ciężko mi doradzać czy oddawać samochód na czyszczenie tej płyty sterującej bo nie jestem fachowcem zadzwoń do Autojuzefów lub do Jan Sopa to dobrzy fachowcy.Moim zdaniem trzeba działać zanim się coś uwali na dobre. Podaj te błędy może coś powiedzą, tak jak pisałem wygląda to na problem ze sterowaniem ale gwarancji nie ma, może wystarczy czyszczenie a może regeneracja.
  10. Moim zdanie nie powinno być większych jaj po remoncie może parę kilometrów na ułożenie i tyle ale zakład powinien zrobić je za ciebie. U mnie skrzynia po naprawie wpadła 2 razy w tryb awaryjny na odcinku ok 100 km i spokój. Jeżeli winę za nie domagania spuszcza się na jakiś podzespół wymienia się go i problem zostaje szuka sie przyczyny anie oddaje auto klientowi. Twoje objawy mogą wskazywać na płytę sterowniczą lub elektrozawory w niej zamontowane. Przy remoncie powinna być wymyta najlepiej w myjce ultra dźwiękowej. Lepiej pojechać do speców i popytać co porobili lub zadzwoń np do Autojuzefów Z mojej wiedzy wynika ze niedomaganie sterowania wpływa na awaryjność reszty elementów sterowanych
  11. VAG mógłby coś powiedzieć. Ja miałem nie dawno małą nie szczelność i lekko poszarpywało podczas przyspieszania z pedałem w podłodze ale towarzyszyły temu szumy z nieszczelności kolanka gumowego kolektor - serwo. Czasem po osiągnięciu miedzy 6000 a 7000 obr sonda wywalała błąd, nie wiem czy miało to związek i nie znam nr błędu.Możliwy jest problem z którąś cewką lub wtryskiem.
  12. Miałem kiedyś problem z odpalaniem, winą była pompka która rozsypała się nagle w czasie wyprzedzania. Ja mu gas a on z gas. Wymieniłem na używkę i jest ok.
  13. Na koniec chciałem się podzielić informacjami dla potomnych po mojej przekładce. Zmieniałem tiptronic na manual w moim Audi z motorem AEB . Od razu zdecydowałem się na jednomas który pochodził z Audi 80 B3 1.8, docisk pasuje z 1Z z tarczą o wymiarach jak wyżej. Docisk z zamachem wyważyłem i wszystko hula ze skrzynią od 1.8T AJL (5 biegów).
  14. Hej dzięki za odp, na szczęście wygląda na to ze cienki przewód zsuną się i zwierał do grubego. Poczyściłem zabezpieczyłem przed zsunięciem i zaizolowałem. Po paru km testu wszystko gra i oby tak dalej. Pozdrawiam
  15. Witam mam dziwny problem, kiedyś po odpaleniu zimnego silnika słychać było jak by rozrusznik na ułamek sek zaskoczył i potem cisza. Teraz załącza się jak silnik pracuje ale dopiero jak się ruszy z miejsca czasem na chwile przestaje i znowu załącza w momencie rozpędzania. Bywa tak że po wyjęciu kluczyka dalej kreci silnikiem pomaga tylko zdjęcie klemy po ponownym zamontowaniu jej, rozrusznik nie kręci do momentu dopalenia i ruszenia. Czasem po zgaszeniu jest ok nie nieraz trzeba klemę zdjąć. Czego to może być wina. Czy układ elek ma jakiś przekaźnik który się zwiera? Proszę o pomoc. Przed chwilą odpaliłem i kręci dziad cały czas jak wpinam klemę to odrazy kręci a kluczyk na siedzeniu. Zabieram sie za rozrusznik.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...