Skocz do zawartości

trebron82

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    22
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O trebron82

Informacje

  • Imię
    Norbert
  • Miasto
    UK

Auto

  • Model
    A4 B7
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2007
  • Silnik
    2.0 TFSI
  • Kod silnika
    BUL
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Temat do zamknięcia - problemem okazał się zestaw pompy oleju i wałków balansujących.
  2. R.I.P AUDI Pomyślałem że napiszę to dla potomnych może komuś to kiedyś pomoże. A więc tak silnik został odnowiony jak powyżej. Przejechał ok 25tyś kilometrów od tego czasu i tydzień temu auto przy zapalaniu po przestanej nocy zaczęło wydawać takie dzwięki: https://drive.google.com/file/d/14Jb2gmVZBmiKFTB4-oC4AloUX_CsYMGW/view?usp=sharing Próbowałem dojść o co chodzi i zaczeły się "niepotrzebne naprawy": Podałem się w końcu i zdecydowałem że czas oddać sprawę w ręce profesjonalistów. Niestety do warsztatu już nie dojechałem. Było głośne jebnięcie i zaraz zapaliła się kontrolka od ciśnienia oleju. Nierozbierałem silnika i nie mam nawet zamiaru ale na 99% wiem że wałki balansujące rozjebały pompę oleju. Więc jakby ktoś napotkał podobne dzwięki trwające kilka sekund po zapaleniu na zimnym po przestaniu nocy to radzę pierwsze co sprawdzać to czy nie ma jakiś opiłków w filtrze oleju no i dalej co się dzieje z pomp oleju i wałkami. Niestety pomiar ciśnienia oleju nic u mnie nie powiedział - był idealny przy testach na postoju. Pompa i wałki wygądały na super stan podczas naprawiania silnika - żadnych luzów czy czegokolwiek. Szkoda mojej pracy i pieniędzy. Kolejna droga lekcja życia. Czas szukać kolejnego auta bo to tego straciłem już zapał i serce. Pozdro
  3. Wymieniłem wszystkie popychacze hydrauliczne i dzwigienki na nowe. Stuki przy opaleniu jak były tak dalej są Idzie się delikatnie zdenerwować szczególnie jak się gwint obrywa przy przykręcaniu pokrywy łańcucha używając klucza dynamometrycznego i wskazań serwisówki. Zamówiłem też w końcu pompę paliwa do baku i moduł kontrolny - kiedyś to mnie wstrzymało żeby zrobić remap. Po skanach VCDS grupy 106 wyszło że mam na pozycji 2 wynik 59.2%. Według Rosstecha powinno być 35 do 55% na wolnych obrotach. Taka mnie myśl nachodzi że może kiedy auto przestoji całą noc to ciśnienie w układzie paliwowym spada i przy pierwszym zapaleniu zimnego silnika słychać pompę wysokiego ciśnienia dlatego że ta w baku nie podaje wystarczającej ilości paliwa. Miał ktoś coś podobnego?
  4. Tak niestety zostały stare. Teraz mi się przypomniało że przy pierwszym odpaleniu silnika po remoncie był podobny dzwięk. Ja wtedy myślałem że to szklanka pompy wysokiego ciśnienia nie dostała smarowania. Przegoniłem wtedy auto na wyższych obrotach i odeszło.
  5. Po przewartowaniu podobnych tematów i poczynionych naprawach postanowiłem założyć nowy temat bo mi już pomysłu brak. Zacznę od tego że ok 25tys km temu rozbierałem silnik (eliminacja spalania oleju). Tu lista wszystkiego co było robione: https://a4-klub.pl/topic/428801-moje-b7-20tfsi-walka-o-lepsze-jutro/?tab=comments#comment-5336613 Wszystko było ok aż do teraz. Problem jaki się pojawił to dziwny stukot w pierwszych sekundach po odpaleniu (po przestaniu nocy). Owocuje to też nieprzyjemnymi drganiami całej budy samochodu, szczególnie na wolnych obrotach. Jak się silnik rozgrzeje stuku nie ma za to zostają drgania całej budy. Tu nagranie(telefon uczepiony na sztywno do budy): https://drive.google.com/file/d/14Jb2gmVZBmiKFTB4-oC4AloUX_CsYMGW/view?usp=sharing Jak do tej pory wykonałem: - wymiana napinacza i łańcucha na OEM Audi (miałem wsadzony zestaw INA) https://drive.google.com/file/d/1offMdICQVVzfqyYtdH3tw9XFUNL4zzXe/view?usp=sharing - wariator faz rozrządu Rozbierałem też wariator. Chciałem sprawdzić czy nic się nie połamało w środku. Żadnych wielkich wytarć czy luzów. Wiem żaden test :-( https://drive.google.com/file/d/1P2EFDpaTOINQpHIu8vLbJ3ocFISTAN9k/view?usp=sharing - pomiar ciśnienia oleju Po odpaleniu na zimnym: 4 bar Po rozgrzaniu auta aż się załączą wentylatory: 1200-1300rpm - 2.4 bar 2000 rpm - 4 bar na jałowym - 1.6 bar - wymienione uszczelki w pompie vacuum Jakieś pomysły za co wziąć się dalej? Zastanawia mnie czy ten chałas to czasem nie jest z hydraulicznych popychaczy zaworowych?
  6. Witamy na forum. Mam nadzieję że kolega czytał cześniej na temat 2.0tfsi i jakiego kodu silnika szukać przed zakupem. Wątek znikania oleju mam tu na myśli - niby z 2012 rok powinno być już ok
  7. Myślę że obaj dobrze rozumiemy zasadę działania zmiennych faz rozrządu w tym silniku Wracając do mojego problemu i tego odgłosu to nasuwa się pytanie czy wariator jest w stanie wydawać takie dzwięk? Pierścienie o których mówisz wyżej są u mnie ok. Za wielkiego sprawdzenia wariatora też nie zrobię w warunkach domowych - jeszcze go nie odkręciłem bo czekam na blokady. Jak się będzie chciał w ogóle odkręcić. Czy jest ktoś kto wie czy nowy napinacz łańcuszka rozrządu puszcza olej w okolicy tłoczka? To jest pewnie nie łatwe pytanie bo większość z nas zagląda tam jak już ma jakieś problemy. Próbuje za wszelką cenę nie być wymieniaczem który wyda 3 tyś i dalej będzie w d*pie.
  8. Zawór N205 też miałem zmieniony, dwa razy przez durne oszczędzanie ponownie bo kupiłem chyba właśnie Vaico i za niedługo zaczeło wywalać będy. Teraz siedzi orginał Audi. Błędów żadnych nie ma. Jak dobrze pamiętam to otowór olejowy do napinacza wychodził z głowicy a nie z zmiennych faz rozrządu. Bo niby czemu miałoby się napięcie łańcucha zmieniać.
  9. Ok 25tyś km temu robiłem remont silnika i wymieniłem napinacz wraz z łańcuchem. Niestety nie na OEM tylko zamiennik(bardzo tego żałuje) i jak dobrze pamiętam to zestaw od Swag. Dwa dni temu usłyszałem to: https://youtu.be/tJQDdg1Fq5o Dzwięk tylko po odpaleniu auta na zimnym. Jak już się rozgrzeje to cichnie. Stawiam że to napinacz ale dziwi mnie że tak szybko padł. Wydawał się szytywny przy wciskaniu ale co przykuło moją uwagę to że olej wyciekał z okolic tłoczka tak jak zaznaczone tu: Czy dobrze myślę że olej powinien cofać się do głowicy a nie wyciekać z powyższego miejsca?
  10. Jak chciał to znalazł. ? Jakby tu ktoś trafił z podobnym problemem to trzeba wziąć pod uwagę że sensor G179 był montowany w słupku B w autach do 10/2004 a potem przeniesiono go na środek przednich drzwi. U mnie problemem były przerwane kable w osłonie gumowej pomiędzy drzwiami a karoserią. Tak gdzieś ok 10cm od kostki. Na pierwszy rzut oka wyglądały ok.
  11. Trochę się zdziwiłem jak rozebrałem osłonę słupka u siebie i go nie znalazłem. Jeżeli nie tam to gdzie go szukać? Mam taki błąd: 01221 - Czujnik wypadku bocznej poduszki powietrznej; strona kierowcy (G179) 011 - Przerwa w obwodzie - MIL zapalona Ramka zamrozona: Stan bledu: 11101011 Priorytet bledu: 2 Czestosc bledu: 63 Wew.licznik bledów: 255 Wskaznik czasu: 0 A tu zdjęcia:
  12. Co do koloru to nie wiem nigdy tego nie sprawdziłem. Wiem że jest szary ? Reszta poszła na priv.
  13. U mnie niestety spada na ok 3 bar więc zdecydowałem że lepiej to najpierw doprowadzić do normy. Mogłyby być problemy z wystrojeniem. Ty już poszedłeś grubo z kucykami ja mam zamiar zostać na hybrydzie i dp. Mam ośkę więc nie ma sensu rezać tego bardziej.
  14. - Jedyny błąd jaki mi się pojawiał to umierający katalizator - Nie z zapłonami problemu u mnie nie było - nie mam jeszcze remapu - Zawory miały grubo nalotu ale szczelność była zadowalającą nawet bez docierania, popychacze miały minimalne wytarcie - nie wiem czy to miałeś na myśli Jesteś pewny przebiegu różnie z tym bywa? Kto ogarniał Ci program, jakiś zaufany tuner w pl? Mówisz że masz Stage 2. Co z ciśnieniem paliwa? Czy pompa z baku trzyma Ci ciśnienie na wysokich obrotach? One lubią niedomagać w naszych autach. To mnie zatrzymało po remoncie silnika żeby zrobić program. Mam spadek ok 1 bara przy 5-6 tyś obrotów.
  15. Tak jak pisałem wyżej. Turbina jak najbardziej została zrobiona na hybrydę - ta decyzja nie zajęła mi długo ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...