Skocz do zawartości

lukassteryd

Pasjonat
  • Postów

    106
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lukassteryd

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia lukassteryd

1

Reputacja

  1. lukassteryd

    Dymienie 2.0 ALT

    Ja zalewałem cylindry naftą 6 dni z rzędu , a efekt marny mój bierze 1l/1000km. Ja uważam że pomoże jedynie wymiana silnika na taki z lat 2004 wzwyż bo jakoś nie widze osób z audi z tego rocznika z problemem olejowym.Nawet chyba z 2003 roku mało kto ma ten problem. Pozdrawiam.
  2. Maciek masz całkowitą rację, że tak może być. Ja akurat pierścienie i uszczelkę pod głowice będe miał za smieszne 120 zł znajomy kupił , ale w końcu sprzedał audi, a graty zostały. Doliczam 80 zł za planowanie głowicy, około 90 zł za uszczelniacze zaworów, 30 zł masa uszczelniająca pod miche, olej + filtr max 150 zł, nowy pasek rozrządu 70 zł ,bo obecny ma 30 tkm, wiec na nowym zrobiłbym jeszcze 60 tkm i wymiana kompletu. uszczelki pod kolektor to max 100 zł. Razem około 700 zł. Zobaczymy może sie uda Tobie do ilu ostatecznie spadło zużycie oleju? Pozdrawiam!
  3. Chopcy Sciągnijcie sobie ELSE i tam są wszystkie dane pomiarowe. Jak jest w standardzie i jakie jest dopuszczalne zużycie. Pierścienie , tłoki , cylindry, kompresja. Ja być może pokuszę się o wymianę pierścionków i uszczelniaczy, ale będe robił to sam koszt części szacuję na ok 600 zł ,a nóż się uda.
  4. Nie ma tam nic dodatkowego tylko ta pokrywa z b7 mniej zakrywa ot cała zagadka. Inny jest na pewno czwórnik który wychodzi z pokrywy zaworów.
  5. Kup porządny zamiennik uszczelki minimum erlinga lub oryginał i nie dawaj żadnego silikonu. Dokrec według instrukcji i będzie git. Pozdrawiam.
  6. Uszczelke pod klawiaturą masz na 100% do wymiany. Jak olej dostanie się na połączenie cewki ze świecą to może Ci na tym cylindrze wypadać zapłon no i w końcu uszkodzisz cewki. To co pokazujesz to nie jest odma tylko tzw. czwórnik z tego co widać na zdjęciu to na pewno masz ułamany króciec który idzie do eżektora to ten najcieńszy. Ten czwórnik to koszt ok. 30 zł w ASO. Ta harmonijka która u Ciebie jest urwana jest połączona na stałe z rurą dolotową przepustnicy, nie wiem ile kosztuje ten element ale na pewno minimum 180 zł więc raczej lepiej to naprawić. Odma to to co idzie w dół pomiędzy żebrami kolektora ssącego do podstawy filtra oleju. Jeżeli jest popękana to do wymiany koszt około 170 zł.
  7. Nafta to koszt od 60-100 zł i tyle. Ja wypoziomowałem cylindry, można wtedy wlać naftę na maxa pod dekiel zaworów na pierwszych 3-rzech cylindrach od strony ściany grodziowej, do czwartego cylindra dolewałem stopniowo, bo raz przelałem i wleciało przez zawór wydechowy do kolektora. W sumie to tylko do kolektora wydechowego może się przelać i nie jest to problemem, przynajmniej ja nie zauważyłem żeby stało sie coś niepokojącego. Przed całą operacją zlałem olej, a po niej wlałem go z powrotem przejechałem kilkanaście kilometrów, a następnie olej i filtr oleju wymieniłem na nowy. Na jednej dolewce robie teraz od 200 do 300 km więcej niż przed eksperymentem. Szału ni ma , tyłka nie urywa, ale zawsze coś. Teraz chcę kupić dwa ceramizery i dodać je przy maksymalnym stanie oleju. Przejade zalecaną ilość kilometrów, a następnie wymienie olej na 10W60 i dodam kolejną ale już pojedynczą dawkę ceramizera. Zobaczymy co z tego wyjdzie.
  8. Ten wężyk jest od podciśnienia i jest wpięty do czwórnika, a dalej idzie do bodajże eżektora. U Ciebie z tego co widzę to ułamał się króciec z czwórnika i jego reszta jest w przewodzie. Zdemontuj czwórnik to zobaczysz.
  9. Kolego Kiko79 ja jestem drugim właścicielem tego auta. Mówiąc od początku chodziło mi odkąd jest u mnie.Od nowości do przebiegu 223 tkm jeździł nim w niemczech jeden facet teraz ma 246 tkm. Zgodze się z tobą co do tego że to long life niszczy te silniki bo mój do 130 jeździł właśnie na "LL" i wymiany były różnie 20 tkm , 26 tkm, 28 tkm . Ale ten wątek nie jest o tym dlaczego ALT bierze olej bo my na 99% wiemy ze to przez serwis Long Life. Chodzi o to by temu jakoś zaradzić, ale też nie pakować w auto jakichś astronomicznych sum pieniędzy.
  10. Jak będziecie sprzedawać fury to zamawiam silnik
  11. Po pierwsze silnik to nie patelnia po drugie jeżeli olej pracuje w optymalnej temp. to utrzymuje też swoje parametry na odpowiednim poziomie. Według Twojej teorii to już połowa alt-ków powinna być zarżnięta bo nie wierze że ludzie co 500 km dolewają olej. Mój od początku bierze olej, a jakoś po 24 tkm nie zauważyłem pogorszenia pracy silnika czy zwiększenia zużycia oleju. A po nafcie nawet zauważyłem tendencję spadkową, bo wcześniej zużycie było 1 litr na 900-1000 km , a teraz litr na 1200 , nawet jeżeli ktoś uważa że to błąd statystyczny to wiem swoje.
  12. Być może masz racje. Ale tylko być może. Bo u mnie przy minimalnym poziomie oleju jego temperatura jest jak najbardziej prawidlowa. Jeżeli byłaby za wysoka to zgodzę się że silnik mógłby się wtedy przegrzać i nawet zatrzeć. Ale tak w moim przypadku nie jest więc Twoje domniemania co do pobierania oleju przez Mój silnik są bezpodstawne
  13. Ok po eksperymencie z nafta wlany był olej do maksymalnego poziomu, czyli jakieś. 3-4 multimetry ponad zakratkowane pole.Zrobiłem 1200 km i zapaliła się kontrolka Oli min. U mnie wtedy tylko widać milimetr oleju na bagnecie czyli poniżej min. na bagnecie. Wlalem jakieś 600 do 700 ml i po kilkunastu km sprawdziłem stan i było do stanu max czyli całe pole zakratkowane w oleju.
  14. Czytajcie ze zrozumieniem ja mówie o kontrolce oil min, a nie o min. na bagnecie . U mnie oil min. zapala się kiedy tylko na czubeczku bagnetu jest olej. Jak sie zapalił to potem wlałem jakieś 6-7 setek i po jeździe zmierzyłem poziom i był idealnie na granicy kratek i max z tym, że jak zaczynałem pomiar to olej był całkowicie na max- całe pole max w oleju. Może faktycznie spala troche mniej tego oleju nie wiem może 800 do 900 ml na 1200 km. Pozdrawiam.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...