Skocz do zawartości

lipus

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    1
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O lipus

Osiągnięcia lipus

0

Reputacja

  1. Jestem kolejny z problemem brania...... ALT 2003 (nigdy nie miał wlane castrola 0w30, kilka ostatnich lat 5W40 castrola lub mobila) kiedy nie brał oleju (tzn. brał ok 2l na 10tys), to podczas pracy silnika gdy odkręciłem wlew oleju to nie pryskał z wlewu, teraz jak bierze olej (ok 0,85l na 1tys.) to pryszcze (drobne kropelki, niewiele tego). Pogorszenie nastąpiło rok temu w kilka miesięcy, nie był przegrzany itp. Ma gorszą kompresję na 3 cylindrze (8,5), reszta cylindrów ciśnienie ok i równe, próba olejowa na 3 cylindrze wyrównuje ciśnienie do reszty cylindrów. Przebieg 130tys., odmę i trójnik wymieniłem (nie pomogło), patrząc endoskopem cylindry wyglądają ładnie(bez rys), nawet honowanie widać, na wszystkich 4 tłokach widać czarny nagar, aż się świeci (od oleju???). jesienią lałem do cylindrów przez tydzień nafte 3 razy dziennie (poszło 4 litry), w zależności od tego jak ustawiłem dany tłok nafta stała kilka godzin lub spływała w ciągu kilkunastu minut - (czy gdy pierścienie są czyste nie powinno przez zamki zawsze spływać?) po nafcie wymieniłem olej na Mobil1 5w50 teraz widzę że nafta nie dała znacznej poprawy poza tym silnik pracuje jak należy Zastanawiam się nad zleceniem wiosną wymiany uszczelniaczy bez zdejmowania głowicy. A jak Wy uważacie? Jest sens to robić? Czy opisane objawy bardziej wskazują na pierścienie olejowe? Ps. Korek też ciężko się odkręca jak "zassie"
×
×
  • Dodaj nową pozycję...