czeslaw555

Pasjonat
  • Zawartość

    368
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O czeslaw555

    Informacje

    • Płeć
      Mężczyzna
    • Imię
      Czesław
    • Lokalizacja
      POMORSKIE

    Auto

    • Model
      Inna
    • Nadwozie
      Avant
    • Rocznik
      2011
    • Silnik
      Inny
    • Kod silnika
      1B
    • Napęd
      FWD
    • Skrzynia
      Manual
    • Paliwo
      ON
    1. Ile powinno kosztować (orientacyjnie)sprowadzone auto. (Moje autorskie opracowanie, powstało na podstawie wielu lat doświadczeń ) To nic trudnego do ustalenia , wystarczy trochę poszukać. Jeżeli szukasz auta wśród sprowadzonych, więc powinieneś szukać ich odpowiedników najlepiej w kraju ich pochodzenia.Szukasz np. tutaj http://suchen.mobile.de/fahrzeuge/se...doSearch.y=3#1, lub tutaj http://www.gaspedaal.nl/ być może tutaj http://www.lacentrale.fr/Mobile.de Jak nie znasz j.niemieckiego, wybierasz w opcjach j.polski. Następnie ustawiasz takie same parametry czyli: wyposażenie, rocznik, silnik, przebieg, jakie ma w ogłoszeniu auto sprowadzone.Czyli wybierasz rocznik, zbliżony przebieg, wyposażenie. Parametry te muszą być jak najbardziej zbliżone do auta sprowadzonego (to jest ważne aby określić cenę jaka powinna być porównywanego auta !!!). Widzisz wtedy za ile można kupić taki odpowiednik np. w Niemczech. Do tej ceny (np. w Niemczech) dodajesz koszty sprowadzenia, czyli żółte lub czerwone tablice eksportowe, koszty paliwa i na końcu dodajesz koszty rejestracji auta w kraju. Jeżeli chcesz porównujesz sprowadzone auto musisz doliczyć jeszcze zarobek sprzedającego. Koszty paliwa, obliczysz wstawiając w google maps : https://maps.google.pl/maps?hl=pl&tab=wl Swój adres + adres gdzie stoi auto. Znasz już ilość km. do przejechania. Ustalasz średnią zużycia paliwa na 100km w aucie którym się wybierasz po tamto ( u mnie np. średnia to ok 8.0 L/km ON). Dodajesz koszty paliwa auta które zamierzasz kupić( wyliczasz średnią spalania na 100km), tylko w jedną stronę, czyli do domu. Wszystkie dane wrzucasz np. tutaj: http://www.obliczauto.pl/ Będziesz miał wyliczone w przybliżeniu wszystkie koszty. To będzie Twoja wartość auta po wszystkich opłatach , czyli po sprowadzeniu i rejestracji auta w kraju, czyli tyle ile by kosztowało Ciebie na gotowo. Tyle samo zapłaci każdy kto sprowadzi auto, czyli Ty i każdy importer, handlarz. Pamiętaj. Dodać musisz jeszcze koszty ubezpieczenia OC lub OC/AC. Wyjdzie ci że kwota za takie samo (tylko pozornie takie samo) auto zagranicą jest wyższa niż za sprowadzone. Zaczynasz się zastanawiać jak to możliwe że sprowadzone auto wychodzi taniej... Niestety cudów nie ma, zawsze coś jest powodem niższych cen. Warto poszukać wtedy opisów o oszustwach na VAT, korygowaniu przebiegów, autach składakach, popowodziowych, i zaczyna się wyjaśniać skąd takie ceny.. Po zrozumieniu tego wszystkiego i gdy chcesz kupić auto wolne od w/w wad opracowujesz (jeżeli musisz) plan, zastanawiasz się np. skąd dobrać resztę kwoty jeżeli jej potrzebujesz więcej Wyjść jest parę aby kupić dobre auto i bez żadnych wałków : 1.Masz tyle co potrzeba, więc to jest najłatwiejsze i nie wymaga komentarza. 2.Pracujesz i oszczędzasz żeby móc kupić takie auto jakie chcesz, czas potrzeby uzależniony jest od Twoich dochodów, możliwości i zajmie ci to od 1- XXX miesięcy. 3.Starasz się o kredyt, pod warunkiem że masz zdolności kredytowe. Jak to nie wypali, szukasz auta starszego, z mniejszym wyposażeniem, z większym przebiegiem (bo nie możesz zwiększyć budżetu żeby kupić takiego jak chciałeś na wstępie) bo lepiej kupić starsze ale dobre auto niż takie które tylko udaje dobre.... Pamiętaj że przebieg + 200 tys.km. to żadna tragedia. Dobrze wybrane auto, dobrze serwisowane przejedzie jeszcze wiele km. Szukasz samodzielnie aut na różnych stronach z ogłoszeniami ? Wrzucasz na forum z prośbą o ocenę auta przez bardziej doświadczonych kolegów ? To zanim to zrobisz, zaoszczędź sobie i innym czasu, złudzeń itd. Pamiętaj że osoba która swoim opisem sugeruje zakup auta od prywatnej osoby, wcale nie musi taką być. Co zrobić żeby to sprawdzić ? 1.Sprzedaje osoba prywatna? Skopiuj nr tel. z ogłoszenia w wklej go do wyszukiwarki, np. google. Gdy okażę się że ta prywatna osoba ma, lub miała w krótkim czasie ileś tam ofert sprzedaży innych aut to może oznaczać że nie masz do czynienia z prywatną osobą. 2. Sprzedaje komis? Skopiuj nazwę komisu, sprawdź opinie o komisie, wyrób sobie zdanie, zastanów się czy warto nadal interesować się tym sprzedającym. 3. Po tym wszystkim, sam zobaczysz, ocenisz, czy warto wrzucać ofertę na forum i pytać się "co sądzicie koledzy o tej ofercie" Mobile.de (i podobne) nie jest żadnym wyznacznikiem dobrego auta... Mobile.de jednak pokazuje jak kształtują się ceny aut na rynku Niemieckim. Jeżeli dokładnie taki sam odpowiednik, w dobrym stanie, co mu nic nie dolega, ( opisy w PL ogłoszeniu takie właśnie są)kosztuje po sprowadzeniu mniej niż najtańsze auto w D (nie najlepsze, tylko najtańsze) to trzeba się zastanowić co jest tego powodem. Oczywiście okazje się trafiają, jednak takie dobre auto najczęściej sprzedaje się w rodzinie lub znajomym. Obecnie wiele aut jest po firmowych i najczęściej kupisz je (tylko jako firma w cenie netto )na licytacji... Zastanówcie się jak może ją wygrać Polak (np. handlarz), skoro cena na wolnym rynku niemieckim jest najczęściej wyższa za auto niż w PL ? Przebije ofertę naszego przedsiębiorcy jakiś niemiecki komis, bo ceny na rynku niemieckim są wyższe niż na naszym. Co pozostaje naszemu handlarzowi ? Odpuścić, oszukać na VAT, (proceder znany w necie i bardzo popularny ) lub kupić rozbitka z ubezpieczalni, kupić auto popowodziowe itp.... Należy mieć świadomość że jak pojawi się ogłoszenie w D, od prywatnej osoby, w dobrej cenie, to szanse zakupu dla polskiego przedsiębiorcy są znikome, najczęściej uprzedzi go komis niemiecki który jest w pobliżu i zanim dojedzie nasz, to już auto będzie sprzedane. Oczywiście są odstępstwa od tego co piszę, być może częste nawet, ale ja na takie, sprawdzając auta w naszych komisach, baaardzo rzadko trafiam... Oczywiście to co napisałem nie wyczerpuje tematu, każdy może mieć własne zdanie na ten temat...ja mam taki pkt. widzenia tego. P.S. Taki tekst (lub podobny)"Auto ma tablice i przegląd aktualny (lub nie ma) wystarczy wykupić ubezpieczenie za XX zł. by móc poruszać się po drogach krajowych" To niestety nieprawda. Firma ubezpieczeniowa oczywiście przyjmie składkę OC za auto, jednak gdy policja zatrzyma Ciebie do kontroli, to zaczną się problemy,dalej nie pojedziesz. Gdybyś był sprawcą kolizji, wypadku, ta sama firma ubezpieczeniowa wypnie się na Ciebie, będziesz odpowiadał tak samo jakbyś był bez ubezpieczenia. http://www.norcom.com.pl/nowe_forum/...ic.php?t=12291
    2. ... więc i forom . Najprościej i w sumie jedyna droga do sprawdzenia to zobaczenie kto jest wpisany w dowód rejestracyjny.
    3. ale dobry, zawsze ma szanse zarabiać więcej ...
    4. Warsztat w którym od lat naprawiam swoje auta poszukuje mechanika w związku z rozwojem firmy. Warsztat jest w Gdańsku na ul. Maki 10. tel 601 631 963 może ktoś szuka pracy, może ktoś kto szuka ...
    5. nie zaszkodzi Po zastosowaniu Forte, opis udokumentowany pomiarami przez p.Rafała: http://sprowadzanieaut-cz...itioner_24.html Artykuły które warto przeczytać : Właściwości smarne paliwa http://suw.biblos.pk.edu....iaSmarnosci.pdf Czy wiesz co "żyje" w paliwie ? Poczytaj http://www.petrolnet.pl/C...4,maj,2013.aspx
    6. Profilaktycznie Forté Advanced ...1 but. na zbiornika paliwa (55 -60 L)wystarcza w zupełności.
    7. temat o 2T jest "piłowany" na wielu forach Mixol + ON - dlaczego dolewamy oleje 2T do ropy? - w pigułce. Forum Peugot link : Zaloguj się
    8. ja w mojej Cytrynie filtr powietrza zakładam Knechta, ale w sklepie akurat nie było więc kupiłem Filtrona. Za diabła nie chciał się zmieścić na swoim miejscu, po wyjęciu i przyłożeniu go do Knechta minimalnie ale jednak był większy. Każda próba wciśnięcia go do otworu kończyła się wyginaniem się filtra. Pojechałem do sklepu i oddałem go. Przyjęli bez szemrania , zamówiłem na poniedziałek Knechta. To już moja ostatnia znajomość z Filtronem.
    9. Dokładnie tak:hi:
    10. ja nie i używam Maana
    11. coś trzeba robić w życiu
    12. Ci co mają diesle, w miarę młode i z małymi przebiegami mniej odczuwali jakieś większe różnice. Ci co mają benzyniaki też mniej, co jest oczywiste bo benzyna nie jest tak zasyfiona jak diesel. Najwięcej można odczuć w dieslach z większymi przebiegami.
    13. Innego chyba nie ma do mojego auta
    14. złote myśli ? można jaśniej ?