Skocz do zawartości

Ustilago

Pasjonat
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O Ustilago

Informacje

  • Imię
    Grzegorz
  • Miasto
    Kraków

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2004
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Multitronic
  • Paliwo
    PB+LPG

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia Ustilago

1

Reputacja

  1. Witam Mam taki problem. Audi A4 B6 1.8T silnik AMB wersja USA. Podczas gwałtownego dodawania gazu oraz przy hamowaniu słyszę stuki, jakby pochodzące ze środka podwozia. Mechanik powiedział mi, że "łapa" od skrzyni biegów. Należy ją wymienić, jednak muszę zakupić części. Proszę was o pomoc w ustaleniu numerów części "łapy" oraz poduszki dla tego modelu. Pozdrawiam
  2. Witam Mam ten sam problem. Też na początku myślałem, że to pompa paliwa. Pompę wymieniłem, - bez zmian. Sprawdź, czy drgania masz na filtrze paliwa. Ja tam odczuwam te drgania, szum, wycie. Wymieniłem filtr paliwa - bez zmian. Kiedyś, jeden mechanik usunął mi tą "usterkę" prowizorycznie, bo po 1000 km znowu się pojawiła. Podobno udrożnił odpowietrzanie baku. Nie wiem dokładnie o co chodziło, i nadal szukam rozwiązania tego problemu. Jak tylko będziesz wiedział co i jak to proszę cię, daj znać. Mam dokładnie to samo.
  3. Witam Mam taki problem. Audi A4 B6 rok 2004 1.8T ABM Multitronic, przebieg 150 000 km. Podczas jazdy, zwłaszcza jak jest ciepło, to słyszę jednostajne buczenie pochodzące jakby z baku lub filtra paliwa. Pierwsze podejrzewałem pompę paliwa. Została wymieniona (koszt 800 PLN) - nic. Z czasem ten dźwięk się nasilał, zwłaszcza, jak układ elektryczny jest mocno obciążony (światła, klima, podgrzewanie tylnej szyby itp.). Wymieniono filtr paliwa (na on trzy końcówki, jedna gdzie wpływa paliwo i dwa wyjścia). Jak słyszę ten dźwięk, to filtr drży, jakby wpadał w rezonans. Nie jestem do końca pewny, czy to buczenie pochodzi właśnie z tego filtra, czy też cały układ wpada w jakiś rezonans i ten dźwięk pochodzi tak jakby z filtra paliwa, baku, pompy paliwa itp. Być może gdzieś coś jest przytkane. Wymieniono filtr paliwa – bez zmian. Jeden z mechaników (jakiś czas temu) połowicznie rozwiązał ten problem. Przestało buczeń, i zachwycony tym faktem nie do końca rozpytałem go, co było przyczyną. Pamiętam jedynie, że podobno miał być przytkany układ odpowietrzania paliwa. Taki spokój trwał około 1 roku, i teraz znowu się to pojawia. Coraz bardziej się to nasila, to znaczy dźwięk buczenia pozostaje na tym samym poziomie, natomiast coraz częściej i coraz dłużej ten dźwięk trwa i doprowadza mnie do szału. Gdzieś tam przeczytałem, że być może nie działa zawór odpowietrzający paliwo znajdujący się w komorze silnika nad filtrem powietrza. Zawór ten ma jedno wejście, i jedno wyjście. Po wyciągnięciu i odłączeniu tego zaworu stwierdziłem dość mocno zapchany wlot. Przeczyściłem – wyleciało trochę syfu, przepłukałem WD40. Przy odłączonym zaworku, czuję, że na wężyku gdzie jest wyjście zaworu jest podciśnienie (w marę jednostajne – kierunek zgodny ze strzałką na zaworku), natomiast od strony wejścia zaworku nie ma żadnego ciśnienia. Po przeczyszczeniu tego zaworka i podpięciu go tylko od strony wyjścia, czuję, ze zaworek działa, słychać przechadzanie, tykanie i powietrze zasysane jest zgodnie z tym cykaniem. Delikatne podciśnienie przerywane zgodnie ze słyszanymi „cyknięciami”. Zakładam, że zaworek jest ok. Nie wiem tylko jak duże ma być to podciśnienie. Przez cały czas słychać to boczenie o którym wspominałem wcześniej, a które jest sentencją mojego problemu. Gdy podpinam wężyk od strony wejścia, wydaję mi się, że buczenie to na chwilę ustaje i jest jakby cichsze, czasem nawet całkowicie zanika. Jednak przy większym obciążeniu układu elektrycznego ono się nasila nadal. Być może Jest teraz jakaś poprawa, ale niewielka. Teraz do sedna. Podobno, przed tym zaworkiem jest jakiś filtr węglowy układu odpowietrzania, znajdujący się pomiędzy filtrem paliwa a tym właśnie zaworkiem. Być może on jest przytkany, zatkany, zniszczony. Jak się do tego filtra dostać, gdzie się znajduje, i co mógłbym w tym temacie zrobić. Może to coś całkiem innego i spotkaliście się z podobnym problemem buczenia? Zaznaczam, że w 90 procentach eliminuję uszkodzoną pompę paliwa gdyż po wymianie nic się nie poprawiło. Jakieś propozycje?
  4. Czy nikt nie jest w stanie rozwiązać mojego problemu, albo naprowadzić, co robić?
  5. Widzę, że nikt nie ma pomysłu na moje bolączki. Z uwagi na dużą ilość niekorzystnych objawów w moim samochodzie, postaram się to uporządkować. 1. Odczuwalny brak mocy. Czasami to zanika i auto jeździ lepiej, ale zazwyczaj mało mocy. Pod górę samochód zwalnia i muszę znacznie zwiększyć obroty. Podczas jazdy pod górę z odczuwalnym obciążeniem silnik pracuje jakby bulgotał i wpada w odczuwalne drgania. 2. Problem z odpalaniem. Gdy samochód jest zimny muszę parę razy tak około 2-3 sekund kręcić aby odpalił. Wtedy powoli wchodzi na obroty. Czasami utrzymują się na 1100 a czasami na 900. Wtedy zaraz po odpaleniu czuć szarpanie silnikiem, ale zwykle po około 10 sek. przestaje szarpać, jednak odgłos jest basowy. Gdy silnik jest ciepły to pracuje w miarę równo i nie ma tego basu. 3. Dziura w mocy pomiędzy 1800 a 2000. Nie mogę jednostajnie przyśpieszać. Kiedy jadę pod górę na małych obrotach np. 1800, samochód zaczyna zwalniać. Dodaję gazu – brak reakcji, dodaję więcej – brak reakcji, dodaje jeszcze więcej – obroty wzrastają powyżej 2000 tak około 2500 i wtedy auto zaczyna przyśpieszać gwałtowniej, niż bym sobie tego życzył. W przypadku jazdy w ciągu aut, to muszę odpuścić gaz i znowu mało obrotów, mało mocy, kiedy dodaję gazu - zbyt gwałtowne przyśpieszenie. Odgłos silnika wtedy wydaje się taki basowy, słychać jakby bulgotanie jak w amerykańskich silnikach V8. Gdy samochód jedzie z góry to moc znacznie większa i nie słychać tego bulgotania. Wymieniłem ostatnio świece – wszystko poza dziurą między 1800 a 2000 się poprawiło, jednak tylko na chwilę. Świece to Denso K20TT. Wymieniłem filtr powietrza – poprawiło się odpalanie samochodu tylko na chwilę, zaraz opisywanie usterki powróciły. Mechanicy rozkładają ręce. Nie wiem gdzie się udać i co z tym zrobić. Samochód ogólnie bardzo dobrze utrzymany, silnik ma przejechane 150000 km i szkoda go. Chciałbym doprowadzić go do dobrego stanu i ozłocić osobę, która się z tym upora, jednak nikt nie chce moich pieniędzy . Poradźcie coś. Zamierzam kupić kabelek do diagnostyki, tylko jestem w tym całkowicie zielony. Boję się, że coś poknocę. Nie wiem jak robić logi itp. Pomocy!!!
  6. Check engine mam zapalony ale wynikało to z tego, że miałem uszkodzony jeden z wtryskiwaczów od gazu. Jeszcze błąd ten nie został usunięty. Wracając do tematu Czy jest to możliwe, że przy uszkodzonym potencjometrze czasami, ale naprawdę czasami samochód pracował lepiej? Wydaje mi się, że jak chwilę samochód działa lepiej to jego stan pogarsza się jak jest deszczowa pogoda. ponadto czasami czuję wilgoć w okolicach pedałów. Czy to zawilgocenie może mieć wpływ właśnie na potencjometr?
  7. Linka gazu tam jest, czy to wszystko elektryczne?
  8. Dzięki za tak szybką odpowiedź. Czy możesz jeszcze napisać jak to zrobić? Czy dałbym sobie radę sam? Czy trzeba wymienić cały pedał gazu czy sam potencjometr? Gdzie szukać takiej części?
  9. Witam. Mój problem jest taki, którego ciężko mi opisać i nie wiem czy w dobrym dziale zwracam się do Was o pomoc w jego interpretacji. Wszystkich proszę o wyrozumiałość i ewentualne przekierowanie mnie do odpowiedniego działu. Mój samochód do AUDI A4 B6 Sedan silnik 1.8 T wersja amerykańska, skrzynia Multitronic, założony gaz BRC – niedawno po przeglądzie. Mój problem polega na tym, że gaz nie działa w pełnym zakresie. Kiedy chcę delikatnie dodać gaz to samochód jedzie, przyśpiesza, jednak obroty rosną tylko do 1800. Po tym muszę dodać więcej gazu, ale tak, że w pewnym zakresie wydaje się, że w ogóle nie reaguje. Po dodaniu więcej gazu nagle obroty gwałtownie wrastają np. do 2500 i samochód przyśpiesza gwałtowniej niż bym sobie tego życzył. Nie mam tak jakby wpływu na jednostajne przyśpieszenie i nie jestem w stanie tego płynnie kontrolować. To znaczy albo przyśpiesza do pewnego momentu albo zbyt gwałtownie przyśpiesza. Najbardziej odczuwam to jadąc pod jakieś wzniesienie (nie jest to jakaś stroma góra, po prostu wzniesienie). Tak jakby brakowało mocy na niższych obrotach i nie mogę przyśpieszać jednostajnie np. na obrotach między 1800 a 2200 bo praktycznie nie mogę ustawić takich obrotów podczas przyśpieszania, bo albo jest 1800 albo od razu 2500 . Pedał gazu wtedy tak jakby pracuje w zakresie 0% - 20% - przy delikatnym przyspieszaniu, potem w zakresie 20% - 40% bez reakcji, a potem powyżej 40% dopiero gwałtowniejsze przyśpieszanie. Niedawno wymieniłem świece i przez dwa dni wydawało mi się, że samochód lepiej jechał, potem to zniknęło. Czasami ale bardzo rzadko też wydaje mi się, że samochód lepiej reaguje na gaz, ale tylko czasami i takie sytuacje zdarzają się sporadycznie – jednak i tak nie jest to to o co mi chodzi, to znaczy płynne reagowanie na gaz w pełnym zakresie i kontrola nad wartością przyśpieszenia. Mam nadzieję, że mój problem został dostatecznie przeze mnie wyjaśniony i opisany. Bardzo proszę o Waszą pomoc bo już nie wiem co mam z tym zrobić. Kiedy jadę do mechanika nikt nie widzi problemu, tylko mi się coś „ubzdurało”. Jakbyście mogli mnie też nakierować na jakiegoś kumatego mechanika z okolic Krakowa - Wieliczki, który byłby w stanie zdiagnozować problem – byłbym wdzięczny Pozdrawiam.
  10. Witam Poszukuję osoby z okolic Krakowa, która pomoże mi odczytać wszystkie parametry ze wszystkich bloków skrzyni multitronic. Audi A4 B6 1.8T multi wersja amerykańska. Pozdrawiam i proszę o kontakt.
  11. Witam Poszukuję nr pompy paliwa wraz z koszem do Audi a4 b6 1.8T 170 KM 2004 r. wersja amerykańska (podobno inna pompa inny kosz niż wersja europejska). Nr VIN: WAUJC68EX5A114293 Pozdrawiam
  12. co to za pierścień? wymieniłeś go na nowy czy jakaś "naprawa"?
  13. Witajcie. Mam podobny problem tylko w zakresie nieco wyższym tj. między 1600-1900 i tylko przy pewnej prędkości ok. 70 km/h. Słychać tak jakby odgłos odkurzacza i tylko w momencie gdy dodaję gazu. Też mi się wydaje że coś wpada w rezonans lub podobne. Jeśli będziecie wiedzieć co to za blacha to będę wdzięczny. Pozdrawiam
  14. Ustilago

    Nowa pompa paliwa wyje

    Spróbuję wymienić ten filtr. O efektach poinformuję w terminie późniejszym. Pozdrawiam
  15. Ustilago

    Nowa pompa paliwa wyje

    Filtr paliwa wymieniony około 1,5 roku temu - jakieś 15 tys km. S tym, że zastanawiam się, czy aby na pewno filtr, gdyż jeżdżę głównie na gazie, i pomimo tego nadal słychać pompę. Czy pomimo tego, że auto ma włączony gaz to pompa pompuje przez obieg, gdzie jest filtr paliwa? Aha - uzupełniając dane mojego pojazdu: Audi A4 B6 1.8 T 170 KM 125 kW. Dodaję, że ten dziwny dźwięk na stałe pojawił się przede wszystkim po tym, jak wymieniłem pompę na nową ori. Także chyba wykluczyłbym awarię pompy czy też brak odpowiedniego ciśnienia. Jeśli jednak - to jak można sprawdzić ciśnienie które daje pompa?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...