Witam
Proszę o pomoc w zdiagnozowaniu usterki, czyli przybywanie oleju silnikowego ok 50-80 ml na 100 km. Oczywiście nie jestem posiadaczem marki danego forum, ale motory są zbieżne, czytając niektóre posty widzę że są Tu osoby z duża wiedzą na temat związany z obsługą aut (Audi-VW) . Liczę na pomoc
nie ubywa płynu z układu chłodzenia
nie ma żadnych błędów w sterowniku silnika VCDS 12.12
były robione logi dynamiczne jest ok wtryski korekta ok wypalanie DPF nie ma zaczętych procedur i niezakończonych, zapylenie filtra ok i przepustowość
Według mechaników („specjalistów” grupy VW) Przyczyną może być:
Awaria pompy Vacum, czyli puszcza olej napędowy do silnika, ale podobno jak jest nieszczelna to też olej silnikowy dostaje się do paliwa i w filtrze jest ciemny nalot od oleju, a tu akurat brak. Może nieszczelność być ewentualnie w jedną stronę czyli jak pompa daje ciśnienie paliwa to wtłacza je go smarowania pompy i to trafia do obiegu. Brak możliwość zdiagnozowania szczelności pompy bez jej rozebrania co równa się moim zdaniem z wymianą na nową lub używaną.
Wtryskiwacze lub wtryskiwacz jest niesprawny np. nie zamyka się szczelnie po wtrysku lub leje ( DPF nie zapyla się w szybkim tępi a przy lejącym wtrysku by się szybko zapełniał). Ale brak w diagnostyce jakiegokolwiek punktu zaczepienia do parametrów wtryskiwaczy. No! ale aby zweryfikować na 100 % trzeba wykręcić i na stół probierczy wrzucić, ale jak to jest jak są wyjęte to (firma wykonująca regeneracje może wykonać regeneracje dobrych wtrysków)
No i DPF mimo braku błędów i wypalania, może następuje wypalanie, którego sterownik nie odczytuje i dodaje dawkę paliwa cały czas po wtrysku głównym (podobno mało prawdopodobne). Jak wypala filtr aktywnie wiem kiedy i są podwyższone obroty szybko łapie temperaturę, oczywiście nie gaszę motorowni w tej fazie czekam do zakończenia procesu. ( podobno zużycie filtra nie wchodzi w grę oil ash volume 0,01)
No i najważniejsze pytanie czy może miał ktoś podobny problem i co było przyczyną lub może jakaś podpowiedz za co się najpierw zabrać aby jak najmniej rozgrzebać motorownię.
Auto to Seat 2,0 CR 2012R kod silnika CFHC przebieg 25 tys ( oryginał), ma pełna moc nie dymi an biało, jedynie co to gryzący mocno intensywny zapach spalin ( ale w BMW gdzie miałem DPF i nie był z nim problemu było podobnie z rozgrzaniem auta jest mniej wyczuwalne)