Witam Wszystkich
Zwracam się do Was z małą prośbą o pomoc w diagnozie zanim zacznę wydawać moje ciężko zarobione złotówki u mechaników, którzy będą chcieli wymienić mi połowę podzespołów mojego silnika metodą „chybił trafił”.
Auto to A4 B6 2.5TDI Avant 2002r. AKE 180KM Quattro manual.
Oto, co się dzieje:
Gdy jest zimno auto odpala bez najmniejszego problemu natomiast, gdy zrobi się ciepło (około 20 stopni) samochód ma duże problemy z odpaleniem. Po zgaszeniu ponowne odpalenie jest już bezproblemowe no chyba, że postoi kilka godzin to problem powraca.
Po odpaleniu z układu wydechowego przez około 20-30 sekund wydobywa się dym koloru biało-niebieskiego (nie zauważyłem ubytków oleju przez rok eksploatacji) Rok temu tych spalin było trochę mniej, trwało to może z 10-20 sekund po odpaleniu.
Trzeci objaw to wibracje silnika (coś jak szarpanie), gdy pracuje na luzie po odpaleniu. Czasem występują z większą a czasem z mniejszą częstotliwością. Problem występuje na zimnym jak i na nagrzanym silniku tyle, że w drugim przypadku trzęsie jakby delikatniej. Sporadycznie jest ok i kultura pracy silnika jest taka jak powinna. Odczucie jest takie jakby, co jakiś czas nie dostawał na któryś cylinder paliwa – przynajmniej tak mi się wydaje, ale na silnikach samochodów to ja się nie znam.
Podobny objaw można doświadczyć jak utrzymuję obroty silnika na około 2tys. I jadę na niskim biegu wtedy też czuję takie lekkie szarpanie.
Świece żarowe zostały sprawdzone i tam jest OK. Podjechałem do jednego „znachora” i na słuch stwierdził, że to raczej nie wtryski tylko pompa, którą może mi zrobić za 2500zł… Szaleństwo bez gwarancji jak dla mnie.
Koledzy macie dla mnie jakieś wskazówki, – od czego zacząć?