Jump to content

Awra

Pasjonat
  • Content Count

    594
  • Joined

  • Last visited

Seller statistics

  • 0
  • 0
  • 0

Community Reputation

5

About Awra

Informacje

  • First name
    Piotrek
  • Location
    Mazowieckie

Car

  • Car model
    A4 B8
  • Car body
    Sedan
  • Year of production
    2012
  • Engine
    3.0 TDI V6
  • Engine code
    CDUC
  • Drive
    quattro
  • Gearbox
    Manual
  • Fuel
    ON

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

  1. Od zakupu borykam się z dziwnym dzwonieniem z okolic ściany grodziowej. Od samego początku obstawiałem rozrząd, że to on dzwoni podczas gdy silnik wchodzi na obroty przy przyspieszaniu. Rozrząd wymieniony, w dolocie oleju niewiele turbina ma niewielki luz ale widziałem większe i było ok. Nic nie dymi, nic się nie dzieje tylko to dzwonienie/szuranie przy wchodzeniu na obroty. Zwłaszcza na 4 biegu (pod koniec filmiku dwa razy) to słychać. Uszczelki miedziane pod wtryskami wymienione, uszczelki na przelewach wymienione...ręce opadły. Muszę oddać auto pewnie na kilka dni na warsztat i niech jeżdżą aż naprawią ale może ktoś z Was zna ten dźwięk? Słyszalny zwłaszcza na koniec filmiku od 2 tys. Rpm 20191212_160121.mp4
  2. Narazie dpf i egr out schodzą ze sceny.
  3. Dzięki. To w przypadku zrobienia z niej hybrydy max. 350hp, rozmawiałem z perun turbo i powiedziano mi że to jest delikatna konstrukcja i na tyle się da najwięcej.
  4. Kupiłem od Gibonsa zestaw aluminiowe zaciski, chyba 345 i tył, nawet nie wiem co - zestaw z s4. W aucie jest zamontowany ACC, który sam sobie hamuje też. No i teraz jak podmienię zaciski to co będzie sterowało hamulcami? Ważne to jest żeby auto dawcy miało ACC? Bo właśnie oddałem auto na wymianę i nie wiem czy to podpasuje, nie pomyślałem o tym zupełnie.
  5. To znaczy że jak teraz zamiast puch komcowych dałbym proste rury to będzie jeszcze ciszej? Może to głupie pytanie ale jestem zdziwiony jeżeli tak. Trochę drogo wychodzi ten aktywny, elektronika itd. Coś bym taniej myślałem, tylko kompletnie się nie znam. Myślałem żeby dać cały z s4 b8 ale teraz nie wiem czy to ma sens.
  6. Niestety, u mnie przed wymianą rozrządu przy wchodzeniu na obroty było słychać dzwonienie/cykanie myślałemże to rozrząd ale nie. Wychodzi że wtryski pomimo wymiany miedzianych podkładek, uszczelek od przelewów to któryś ma przedmuch jeden i to prawdopodobnie właśnie ten jest spocony. Jego gniazdo było w słabym stanie ale wyczyscili je ale dźwięk pozostał bo obstawiali turbo- im nie zdążył się spocic bo za krótko jeździli. Muszę się wstrzymać z programem, narazie tylko pójdzie dpf i egr out. Ogarnę ten temat "dzwonienia" i pomyślę czy nie zrobić hybrydy, dać fmic i zaatakować większej mocy. Gadałem już z perun turbo to ta turbinka vkz najwięcej da się przerobić na bezpieczne 350hp. No ale to jeszcze trochę.
  7. Awra

    Nr dokładki ze zdjęcia

    A gdzie parkujesz to auto Tak na poważnie to ogarnął mnie smutek, ale trudno. A końcówki wydechu? To S4?
  8. Szanowni forumowicze. Temat naszych diesli jest bardzo szeroki, często widzę pytania o usterkowość silnika czy "co sądzicie o tym poprawionym tdi 3 gen zapożyczonym z A6 koszta itd" żeby skrócić szukanie i pytania napiszę kilka swoich spostrzeżeń. Wcześniej byłem posiadaczem a6c6 z 3.0 tdi 2gen ASB. Przymierzałem się do wymiany rozrządu ale tego nie zrobiłem. Natomiast oriantowałem się jaki jest koszt robocizny i części. W ASB rozrząd w jednym z forumowych sklepów kosztował 2700 za same części, komplet z kołami zębatymi. Co do robocizny to do niej nie doszło ale wyjęcie silnika w C6 wymiana rozrządu i złożenie to ok. 3 tys. Bolączką mojej A6 były też klapy wirowe, miała pomóc wymiana zawieszającego się silniczka klap(używka 150 zł na allegro, wymieni każdy) ale ja je wyprogramowałem i nie zauważyłem żadnej różnicy w pracy silnika. Wyprogramowanie kosztowało mnie chyba 300 zł, nie więcej. Teraz do rzeczy, obecnie przesiadłem się w B8, 3.0 tdi CDUC na dwóch łańcuchach. Nowszy silnik, ewidentnie silniejszy z dołu, kupiony z grzechoczącym rozrządem. -Wymiana z wyjęciem silnika 3 tys., nie było mowy żeby zrobić to na opuszczonej skrzyni. Chciałem żeby silnik wyjechał z budy bo można wtedy przejrzeć wszystko. Wymienione zostało uszczelnienie wału (koszt to sama cześć 50zł, gdyby silnik nie był wyciagany to wymiana uszczelnienia to z tego co się orientowałem 500zł) -Czesci, tutaj miałem do wyboru SWAG oraz zestaw ORI. Sam zestaw SWAG nie zawiera koł zębatych, trzeba brać oryginalne. Zestaw rozrządu SWAG 1300 zł, koła zębate 600. Na częściach SWAG były zeszlifowane znaczki audi i był z tego co pamiętam 1 tys zł tańszy niż zestaw ori. Po rozmowach z kilkoma osobami, wymieniajacymi zestawy na SWAG zdecydowałem się na zamiennik bo te auta jeżdżą i nic się nie dzieje minusem jest brak gwarancji. Jeden warsztat który upierał się na oryginalny zestaw i udzielający gwarancji zyczył sobie 8 tys za części i robotę, licząc już też oleje filtr. -Cykanie wtrysków, winne są miedziane podkładki, sztuka kosztuje 2.50zł ich wymiana to koszt 300zł w A6 tutaj pewnie tyle samo. Mnie to nie kosztowało nic bo silnik był na wierzchu i mi po prostu to wymieniono. Warto wymienić też oringi na przelewach wtrysków przy okazji. -W A6 i w B8 wymieniłem komplet świec. W A6 nie chciały wyjść, sypnęła się jedna ale ja się uparłem na komplet i bez zdejmowania głowic, zachowując ori gwint płaciłem 1600 zł. W B8 wszystkie gładko poszły, za świece i robotę zapłaciłem 600zł. Polecam sprawdzić stan świec bo ich niesprawnosc obciąża start silnika a przez to rozrząd. Silnik 3 gen póki co uważam za dużo lepszy od ASB pomimo że rozrząd w CDUC potrafi wołać o wymianę dużo wcześniej- polecam lekturę forum A6 C7 zdarzało się że rozrządy wytrzymały 100-150 tys. Mój przejezdził 220 tys.km nie wiem od kiedy dzwonił bo tak go kupiłem. W ASB zaczął dzwonić po zmianie z castrola na olej motul, przy przebiegu 220 tys. Więcej problemów nie stwierdziłem, jeżeli posiadacze CDUC chcą coś dopowiedziec to proszę. Bo sam jestem ciekawy co mnie czeka
  9. Jeżeli mnie pamięć nie myli to posiadaczem auta jest Hugo. Potrzebuję numer tego dyfuzora z fotki
  10. Trochę mnie kusi temat aktywnego wydechu z SQ5, nie bardzo podoba mi się dźwięk tego auta. Zamiast DPF mam downpipe i końcowe puchy zostały póki co. Nie ma jakiegoś dramatu ale coś mi nie leży teraz ten dźwięk. Fajnie byłoby też mieć trochę komfortu dlatego nie chcę dawać 3" odrazu tylko przemyślanie to zrobić.
  11. No dlatego już przeniosłem wizytę u tunera. Spokojnie, ja nie mam zamiaru szminkować trupa. Chodzi o to, że muszę zrobić wszystko. Pojeżdżę na samym sofcie, liczę że później poleci mi sprzęgło przy okazji hybrydy i fmica. Nie mam czasu stawiać auta co chwilę na coś nowego a i muszę mieć zapas pieniędzy jakby się nagle coś wysypało większego. I tak mi już coś koło 15k pękło w przeciągu listopada, ale robie tak od A do Z idealnie jak widzę że tu czy tam go coś może boleć.
  12. Dobra, u mnie to nie turbo. Przedmuch jest gdzieś na wtryskach. Gniazda były oczyszczone, dana świeża podkładka miedziana i są spocone. Sam program narazie zrobię jak już bo muszę najpierw technicznie mieć idealnie żeby zaczynać temat modów
  13. Awra

    B8 TrOOOOp

    Wielkie dzięki, to popatrzę co tam ma za możliwości to 3g+. Nie ma miejsca na kartę sim, myślałem że 3g+ powinno. Np do map google...
×
×
  • Create New...