Mi cieknie płyn właśnie z okolic termostatu, najpewniej pomiędzy termostatem a obudową puszcza oring, dlatego też będę tam dłubał.
Cały króciec jest pod kolektorem ssącym, dostęp niezbyt przyjemny, ale do ogarnięcia.
Z tego co wyczytałem należy odkręcić metalową listwę - wspornik kolektora ssącego i zdjąć metalową rurkę z samego termostatu (jest przykręcona).
Wymontowanie i zamontowanie obudowy termostatu płynu chłodzącego z termostatem elektronicznie sterowanego chłodzenia silnika -F265-
Wymontowanie
– Spuścić płyn chłodzący
– Wymontować dolną rurę płynu chłodzącego
– Rozłączyć elektryczne złącze wtykowe -5-.
– Wymontować węże płynu chłodzącego -1- i -4-.
– Wykręcić śruby -2- i -3- i zdjąć obudowę termostatu płynu chłodzącego.
– Wykręcić śruby -1-
– Wyjąć termostat płynu chłodzącego -2- razem z pierścieniem uszczelniającym typu o-ring -3- z obudowy termostatu płynu chłodzącego -4-.
Zamontowanie w kolejności odwrotnej.
Momenty dokręcenia
- termostat do obudowy 10Nm
- obudowa do bloku silnika 15Nm
Potem pozostaje odpowietrzyć układ, bo często taka robota kończy się brakiem ogrzewania w kabinie przez zapowietrzoną nagrzewnicę.