Skocz do zawartości

Piotr35KP

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    6
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

0

O Piotr35KP

Informacje

  • Imię
    Piotr
  • Miasto
    Wrocław

Auto

  • Model
    A4 B5
  • Nadwozie
    Sedan
  • Rok produkcji
    2000
  • Silnik
    1.8
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG
  1. Trochę to dziwne. Gdyby termostat był uszkodzny w pozycji otwartej to występowałoby niedogrzanie, gdyby w zamnkniętej to płyn pracowałby na małym obiegu i by się przegrzewał co występuje. Ale wtedy górny wąż były zimny lub letniawy a cała chłodnica nie byłaby gorąca. Więc z tego wynika, że następuje pełen obieg. Zastanawia mnie to wisko. Przy zapłonie prawidłowo się załącza i pracuje. Wraz ze wzrostem temperatury powinno pracować szybciej co chyba nie ma miejsca. Być może przy mniejszych obciążeniach silnika ta zwykła prędkość wystarcza do wychłodzenia płynu, a przy większej prędkości i obciążeniu już nie. Ale czy wtedy płyn nie powinien się wychładzać dzięki pędowi powietrza? Jak myślicie, czy to dobry tor myślenia? A i czy gdy niedomaga wisko ( nie dąży chłodzić ), to czy nie powinien się załączyć elektryczny wentylator od klimy?
  2. A gdzie się znajduje ten czujnik i za co odpowiada? Jeżeli podepnę się VAG-iem to czy przy uszkodzeniu pokaże mi błąd?
  3. Witam wszystkich, Od 2 dni mam problem z grzaniem się płynu chłodniczego. Otóż wracając znad morza przy prędkości 120km/h pojawiła się czerwona kontrolka ostrzegająca o wysokiej temp. płynu. Niezwłocznie zatrzymałem się, sprawdziłem poziom w zbiorniczku i wszystko było ok. Po ok 1min temp. płynu wróciła do normy. Postanowiłem więc kontynuować podróż. Poruszając się z prędkością do 80km/h temperatura utrzymywała się na poziomie 90-93st, zwiększając prędkość powyżej 90, temp zaczęła wzrastać do ponad 110st. Wystarczyło wrzucić na "luz" i temp. płynu spadała do 90st. Czy miał ktoś może podobny problem i wie co może być tego przyczyną? Sprawdziłem węże od chłodnicy - górny gorący, dolny ciepły więc termostat chyba dobry. Poziom płynu w zbiorniczku ok, nie ubywa. Wentylator pracuje, choć wydaje mi się, że nie załącza się wisko. Samochód nie traci mocy, obroty nie falują, nie ma problemu z uruchomieniem na ciepłym silniku, więc uszczelka chyba ok. Jadąc po mieście, stojąc w korkach temperatura cały czas 90st, przyspieszając wzrasta ponad 100st. Dzisiaj odczytałem jeszcze wskazania na klimatroniku: kanał 51 cały czas 90, kanał 49 - jak wskazówka na liczniku zaczyna przekraczać 90st to na kanale 49 pokazuje już ponad 105 i rośnie. Wrzucam na luż i temperatura spada. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź. Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...