Skocz do zawartości

winduktor

Pasjonat - Nowicjusz
  • Postów

    15
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O winduktor

Informacje

  • Imię
    Szymon
  • Miasto
    Kujawsko Pomorskie

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2001
  • Silnik
    1.8 T
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB+LPG

Osiągnięcia winduktor

0

Reputacja

  1. Witam serdecznie. Postaram sie w miare szczegolowo opisac moj problem. Mianowicie wszystko zaczelo sie 1 grudnia kiedy to mojej partnerce zablokowaly sie hamlce w lewym przednim kole. Smrod, dym, drzenie na kierownicy. Jakos wrocila. Nastepnego dnia problem ustapil ale po pewnym czasie zaczal powracac. Przeczyszczenie zaciskow, tloczkow niewiele dalo. Z czasem zaczelo byc coraz gorzej, hamulce trzymaly juz na wszystkich kolach. pod koniec grudnia zostalo wyczyszczone serwo, pompa hamulcowa nieruszona, mechanik stwierdzil ze jest dobra. Po czyszczeniu problem ustapil, wszystko wrocilo do normy. Spalanie znacznie spadlo, osiagi sie poprawily wiec postanowilem wymienic tarcze oraz klocki tak z przodu jak i z tylu. To co bylo zalozone nie nadawalo sie juz do niczego. Pojezdzilem tak moze z miesiac i dzis stwierdzilem ze problem zaczyna powracac. Poczulem ze pedal hamulca zrobil sie twardszy i jak by osiagi spadly. Pierwsze co, podpinam vaga i patrze w grupe 5 modulu abs/brakes. Cisnienie jakie pokazuje na zapalonym silniku bez dotykania pedalu hamulca to falujace 2.6-2.9 bara. Wczesniej po cyzszczeniu serwa falowalo w przedziale 0.6-0.9 bara co juz uznalem za podejzane ale zbagatelizowalem poniewaz wszystko dzialalo jak nalezy. Nastepny krok, jade na odcinek prostej plaskiej drogi gdzie ocenialem na podstawie spalania na tempomacie czy hamulce trzymaja. Przed czyszczeniem serwa na 5 biegu przy 80km/h okolo14-15l, po czyszczeniu 6,8-7,3l. Aktualnie 10.5l. Dlatego wnioskuje ze cos zaczyna sie dziac,. Wracam z testow, patrze na kola, lekki dym z przednich hamulcow. Podpinam vaga a a tam juz cisnienie 4,5 bara,oczywiscie bez dotykania pedalu hamulca. Zgasilem silnik, lekki trzask w okolicach kol, cisnienie spadlo do 3 barow, potem do 2,5 bara i tak juz zostalo. Nie mam juz sil na te hamulce dlatego mam nadzieje ze ktos bedzie mial pojecie za co sie zabrac, co jest przyczyna. Zastanawia mnie tez jakie powinno byc cisnienie w grupie 5 w bloku pomiarowym modulu abs. czy kiedy niedotykamy hamulca to powinno byc 0 ? Dodam jeszcze ze kiedy uruchomilem procedure wyszukiwania bledow to kiedy dotarlo do modulu abs to takze pojawil sie trzask z kol. Bede bardzo wdzieczny za kazda rade, sugestie. Pozdrawiam serdecznie. Edit: Po okolo 2 godzinach wrocilem do auta z vagiem. Cisnienie skakalo miedzy 0 a 0.2 bara, po odpaleniu auta nic sie nie zmienilo. Po kilkukrotny przyduszuniu pedalu hamulca trzymalo 1.6-1.8 bara, po kilku kolejnych 2.2-2.7 bara. Juz nie spadalo ponizej tych wartosci.
  2. Niestety nie jestem w stanie teraz tego zmierzyc ani zrobic zdjecia. Rozumiem doskonale, jest wiele mozliwosci. Najlepiej bylo by miec kilka sprezyn i dopasowywc ale nie jest to mozliwe dla mnie niestety. Chyba wezme nowa sprezyne 10. Dzieki za pomoc.
  3. Fwd. Nowe sachsa planowalem zalozyc. Czyli jedna kategoria wyzej dala by taka roznice?
  4. Rzecz w tym ze kupowalem auto bez lpg i zakladalem zaraz po zakupie i nie pamietam jak siedzialo w dniu zakupu ale pewnie masz racje. Jaka kategorie wagowa bys sugerowal, 10 czy 11 ?
  5. Witam serdecznie. Mam taki dylemat. Otoz posiadam a4b6 od jakiegos czasu z zawieszeniem 1BE. Od samego poczatku tyl siedzial nisko ale czekalem na odpowiedni moment z poprawienem tego. No i nadszedl ten moment poniewaz pekla jedna sprezyna. I tu pojawia sie moje pytanie, czy jesli kupie nowe sprezyny o tej samej kategori wagowej to jest szansa ze wszystko pojdze wyzej niz w chwili zakupu czy nie ma szans ze poprzednie sprezyny siadly i od razu nalezy celowac w kategorie wagowa wyzsza niz dotychczas. Aktualne klasy wagowe to: przod 6 i tyl 9. Posiadam lpg. Pozdrawiam.
  6. Witam serdecznie. Borykam sie z problemem ktory w skrocie opisalem w tytule. Auto ma problem z wkrecaniem sie na obroty po odpaleniu ale tylko kiedy postoi kilka godzin. Zdarza sie ze ma problem odpalic ale kiedy juz sie to uda utrzymuje obroty na poziomie 800rpm i po delikatnym dodaniu gazu gasnie. Natomiast kiedy gwaltownie dodam gazu pzymulaa na chwile, dlawi sie ale za chwile ozywa i dopoki utrzymuje obroty powyzej 1200 wszystko jest wporzadku, ladnie reaguje na dodawanie gazu, kiedy odpuszcze gaz obroty utzymuja sie poniwnie na stalym poziomie 800 rpm i oczywiscie po delikatnym dodaniu gazu, gasnie. problem wystepuje tylko na benzynie poniewaz kiedy pewnego dnia nie chcial wogole zapalic odpalilem go awaryjnie samym gazem i zadnego z powyzszych objawow niebylo. Poki co wymieniona pompa paliwa i filtr paliwa. Problem nie ustapil. Dodam jeszcze ze dzien przed pojawieniem sie objawow robilem adaptacje przepustnicy poniewaz wydawalo mi sie ze nie reaguje dobrze na dodawanie gazu w niskim zakresie obrotow. Po adaptacji odnioslem wrazenie ze jest lepiej ale pojawily sie wyzej opisane problemy. Zalaczam filmik na ktorym staralem sie pokazac problem. Kazde zgasniecie mialo miejsce po delikatnym dodaniu gazu.
  7. Szczelnosci jeszcze nie sprawdzalem. Postaram sie na jutro tego loga przygotowac.
  8. Turbo chyba seria, kupilem ja( samochod) we wrzesniu. Miala juz zamontowany downpipe ale poprzedni wlasciciel nic nie wspominal o jakichkolwiek modyfikacjach. Pompe juz wyraznie slychac podczas porannego odpalania kiedy jest dosc zimno. Co powinienem zrobic z tym pzeladowaniem?
  9. Witam. Mialbym prosbe do ekspertow o ocene stanu silnika w mojej A4 na podstawie zalczonych logow. Zastanawiam sie nad podniesieniem mocy i jestem ciekaw co pokazaly logi ( niestety sam niepotrafie wiele wywnioskowac z nich ). Z gory dziekuje za pomoc oraz pozdrawiam. http://vaglog.pl/log-115_118_G1BJVO7.html http://vaglog.pl/log-002_033_hJOj2Ec.html statyczne: http://vaglog.pl/log-001_032_hL3Bp7.html dodam tylko ze auto ma wycietego kata i usunieta z systemu druga sonde.
  10. Tak, za kazdym razem odpalam z poziomu administratora. Wszystko dziala jak nalezy oprocz tej nieszczesnej jednostki doladowania. Juz nawet przeszlo mi przez mysl ze ktos grzebal w sofcie, dorzucil pare koni i zabezpieczyl sie w ten sposob ze nie ma mozliwosci precyzyjnego odczytania doladowania ale nie wiem czy to ma sens.
  11. Witam wszystkich. Potrzebuje pomocy w rozwiazaniu drobnego problemu. Pacjent to AVJ. Chcialem sprawdzic jakie doladowanie daje turbina wiec podlaczylem vag coma w wersji bodajze 3xx, odpalilem grupe 115 i jakie bylo moje zdziwienie gdy zobaczylem wartosci doladowania podawane w procentach a nie w barach. Ktos spotkal sie z czyms podobnym ? Czy winna moze byc stara wersja vag coma ? Nowsze wersje nie chca mi dzialac na laptopie.
  12. winduktor

    Dwie kontrolki na raz.

    Tak jak w temacie, dzis jadac autostrada, predkosc 140 km/h doszlo do sytuacji ze pojawily sie jednoczesnie dwa komunikaty, niski poziom oleju oraz samopoziomowanie xenonow, palily sie do momentu zatrzymania auta wylaczenia silnika. W drodze powrotnej sytuacja sie nie powtorzyla. Jazda na tempomacie. Silnik AVJ, zagazowany. Olej wymieniany 4000 tys km temu, poziom oleju na bagnecie-delikatnie ponizej optymalnej wartosci, znacznie powyzej minimum. Jest jakas ligiczna zaleznosc miedzy tymi dwoma komunikatami ?
  13. A w jakiej cenie byla ta pompa SWAGA jesli mozna wiedziec ?
  14. Dziekuje serdecznie za rade ! Sprawdze to cisnienie a w miedzyczasie rozejze sie za nowa pompa !
  15. Witam wszystkich bardzo serdecznie na forum. Od 2 tygodni jestem szczesliwym posiadaczem A4 B6 z silnikiem 1.8T AVJ. Od momentu zakupu auto stalo czekajac za terminem wymiany rozrzadu oraz zalozenia instalacji gazowej takze ciezko mi powiedziec od kiedy moj problem istnieje. Pierwszy przypadek pojawienia sie kontrolki oleju i komunikatu o slabym cisnieniu pojawil sie zaraz po wymianie rozrzadu, oleju oraz filtrow kiedy to wracalem do domu. Auto rozgrzane, wjezdzam pod stroma gorke z ostrym zakretem w prawo i wyskakuje tenze komunikat i po chwili znika, mialem niskie obroty, okolo 1500. Dla pewnosci pojechalem od razu na obwodnice, pokrecilem go troche przy czerwonym polu ale problem sie nie pojawil ,zadnych spadkow mocy, dziwnych dzwiekow. Wracajac na tym samym podjezdzie w tym samym miejscu pojawil sie znow na chwile ten sam komunikat. Bylo to przedwczoraj. Dzis wybralem sie w podroz do pracy , na teasie zadnych problemow, czy to szybsza jazda czy wolniejsza jazda. Komunikat pojawil sie dwa razy, oczywiscie przy bardzo niskich obrotach rzedu 1000-1500. Oczywiscie po chwili zniknal. Zna ktos taki przypadek ? Bylbym wdzieczby za pomoc. Serdecznie pozdrawiam .
×
×
  • Dodaj nową pozycję...