Skocz do zawartości

sajon

Pasjonat
  • Postów

    44
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O sajon

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia sajon

0

Reputacja

  1. Witam, Dzięki wielkie za wszelką pomoc. Napewno nie ścieka olej po misce (miska jest cała srebna świeci się jak psu jajca bo jest nowa),to jest malutki wyciek z pod podkładki na śrubie (korek spustowy). Dzisiaj po ostatnim dokręceniu (40Nm) wycieka jak by mniej ale nadal lekko się sączy pod podkładką. Wiecie może czy producent jest wstanie wyspecyfikować jakim max momentem można dokręcić tą śrubę ??? Dzięki wielkie za pomoc. pzdr.
  2. Witam, Mechanik ukręcił mi gwin w korku spustowym oleju z silnika. Najtaniej (w kraju którym przebywam - Holandia) było poprostu kupic nową miskę, uszczelkę i samemu ją wymienić (jeżeli ktoś będzie zainteresowany z jakimi problemami trzeba się zmierzyć - mogę stworzyć krótki opis - niestety brak zdjęć). W ostatni weeken zabrałem się do pracy. Po wielkich męczarniach - niewiedza i brak doświadczenia, miska została wymieniona na nową. Niestety następny problem pojawił się na drugi dzień rano. Olej wycieka z korka spustowego. W książce "Sam naprawiam ...." znalazłem informacje, iż moment dokręcenia korka spustowego dla silników wysokopręznych wynosi 30Nm. Miska nie jest orginałem z salonu więc stwierdziłem, że może trzeba ją dokręcić mocnie chociaż by dlatego, że jest tam inny gwim (na moje oko metryczny) i podkładka miedziana (w orginalnej misce nie ma podkładki miedzianej i gwint jest drobny). Po dokręceniu korka momentem 40Nm, nadal widać mokre ślady oleju w okolicach korka spustowego. Moje pytaine ja w temacie. Jakim maksymalnym momentem można dokręcić korek spustowy miski olejowej, żeby go nie ukręcić. Nie chce wymieniać miski po raz kolejny Z góry dziękuje za pomoc. pzdr..
  3. Hej, Na wstepie chciałem powiedzieć, że przeszukałem całe forum i nie udało mi się znaleść rozwiązania mojego problemu. A więc. Ostatnio pojawił sie problem z otwieraniem tylnej klapy. Gdy otwieram samochód z pilota. Centralny zamek się otwiera i można wsiąść do samochodu. Niestey tylna klapa nie chce się otworzyć od zewnątrz, przy użyciu kluczyka czy pilota (środkowy przycisk do otwierania klapy bagażnika) tylna klapa odskakuje ale światło w bagażniku się nie zapala. Co najgorsze nie dzieje się to zawsze. Zdażają się takie dni, że klapa się otwiera bez większych problemów i wszystko działa pięknie jak nowe. Rozebrałem juz osłone tylnej klapy i wyczyściłem styki przełączników i nic nadal to samo. Nie mam już pomysłu co może być nie tak. Proszę Was o radę Pozdrawiam
  4. Dzieki za podpowiedz. Moze glupie pytanie, ale ... Jak sie wyjmuje ta duza kratke nawiewu na desce rozdzielczej??? dzieki za pomoc pzdr.
  5. Witajcie klubowicze. Kilka tygodni temu uchwyt do nawgacji rozleciał mi się na dwie części gdu odklejałem go od przedniej szyby. Niestety w środku była sprężyka która wpadła mi do otworów wentylacyjnych na dsce rozdzielczje (nawiew na przednią szybę). Zna ktoś z Was jakiś sposób żeby to łatwo z tamtąd wyciągnąć. Boje się, że ta sprężynke może uszkodzić klapy odcinjące przepływ powietrza lub jeszcze coś innego. Pozdrawiam serdecznie i proszę o pomoc.
  6. Hej Dziekuje wszystkim za pomoc. Czujnik wymienilem i teraz wszystko smiga jak trzeba. Pozdrawiam
  7. Witam Kolegów, No i mnie w końcu dopadł problem z temperaturą silnika. A było to tak. Wybrałem się z rodzinka na wycieczkę do Pragi. W drodze powrotnej wskaźnik temperatury na blacie zaczął wariować. Wskazania od 90 do 60 stopni. Zmiany następowały bardzo szybko. W ciągu minuty ze skrajności w skrajność. Decyzja podjęta wymiana termostatu - niestety nie oryginał. Ale pan w sklepie powiedział, że to taki jak montują na pierwszym montażu. Termostat wymieniony na trasie temperatura silnika jak wryta 70 stopni. Nic nie pomagało żeby ja podnieść. Wyciskałem z auta siódme poty i nic. Dzisiaj rano jadąc na zakupy na miasto kontrolowałem wskazania kanału 49 i 51 na klimatroniku. Jak jechałem na zakupy kanał 49 jak wczoraj do 68 i ani stopnia w gore, kanał 51 do 90 i jak wryty. Jak wracałem z zakupów nagła zmiana Kanał 51 90 a na kanale 49 80 stopni i nie chce iść wyżej. Na blacie natomiast wskazówka na 90. Nie wiem gdzie mam szukać usterki. W niedługim czasie wybieram się w daleką podróż i chciałbym dojechać i wrócić bez większych przygód. Proszę Was mądre głowy o radę . Pozdrawiam serdecznie. PS. Jeżeli trzeba wymienić czujnik temp. to czy dam rade zrobić to sam???? Z góry dziękuje za wszystkie wskazówki.
  8. Witam, Dzisiaj chciałem wyciągnąć swoje radyjko na zewnątrz. Zakupiłem potrzebne mi do tego celu wyjmaki. Niestety okazało się, iż poprzedni właściciel także kombinował z wyciąganiem radia. Przy użyciu moich wyjmaków nie mogę wyciągnąć tego radia na zewnątrz. Prawa strona bez żadnego problemu sie leciutko wysuneła. Lewa górna także nie ma problemu. Natomiast lewa dolna nie da rady. Co jest dziwne, jak wkładałem wyjmaki do trzech otworów które udało sie odblokować było słychać charakterystyczny trzask. Do ostatniego otworu wyjmak wchodzi bez żadnego oporu i nie słychać żadnego trzasku. Można włożyc wyjmak do samego końca bez żadnego problemu, niestety nie zmienia to faktu, że nadal radio pozostaje w swoim miejscu początkowym. Czy ktoś może z Was miał podobny problem z wyjęcia radia??? Jest jakiś inny sposób na wyjęcie radia, może od drugiej strony???? Bardzo proszę Was o pomoc. Pozdrawiam serdecznie
  9. Hej Dzięki za link. Z tego co się orientuje to napinacz jest sprawny ale pewny nie jestem. Ostatnio jak wymieniałem wisko to zauważyłem że rolka na napinaczu jest cała zjechana. Już nie posiada rowków i kręci się z lekkim oporem. Dlatego chciałbym ją wymienić. Zadałem pytanie na forum bo znalazłem na allegro, że można wymienić tylko rolkę a nie cały napinacz. Rolka jest dużo tańsza, ale jak za nie długi czas trzeba będzie również wymienić napinacz to może lepiej wymienić go od razu. Nie wiem jaka jest żywotność napinacza i przeciętnie po jakim przebiegu ulega zniszczeniu. Proszę o radę czy trzeba wymienić cały napinacz czy wystarczy samą rolkę napinacza. Pozdrawiam serdecznie.
  10. Witam. Musze wymienić rolkę napinacza paska alternatora. Na allegro znalazłem taki link: http://www.allegro.pl/item588231193_rolka_napinacza_paska_wzdluznego_vw_audi1_9_td.html Możecie mi poradzić czy warto kupić taką rolkę czy od razu wymienić cały napinacz??? Różnica w cenie jest bardzo wysoka. Przykładowy link do całego napinacza. http://www.allegro.pl/item588821752_napinacz_paska_wieloklinowego_z_audi_vw_skoda.html Pozdrawiam
  11. Hej, No to mnie przestraszyłeś..... Ile coś takiego może kosztować?? Olej się sączy, cała rurka która wychodzi z tego dysku jest mokra od oleju.Czy dam rade wymienić tą pokrywę sam czy potrzebuję do tego jakiś specjalnych narzędzi i klucza dynamometrycznego???? No i oczywiste pytanie... Czy moge to tak zostawić??? W sumie to cieknie juz tak od roku tylko na początku myslałem, że to ta rurka. Nie było kiedy dokładnie sprawdzić. Pozdrawiam
  12. Hej, Wycieka mi olej z pod pokrywki zaznaczonej kółkiem na zdjęciu. Nie są to jakieś wielkie ilość. Po prostu odma która jest podłączona jest cała wilgotna od oleju. Sprawdzałem już szczelność odmy i na pewno nie jest dziurawa. Wie ktoś może z Was jak to otworzyć i czym to można uszczelnić?? Poniższe zdjęcie wziołem z postu http://www.a4-klub.pl/smf/ajm_awx_avf_avb_lokalizacja_czujnikow_oraz_elementow_wykonawczych-t45015.0.html założonego przez Musashi. Jeżeli Musashi masz coś przeciwko temu iż skorzystałem z twojego zdjęcia proszę o info. Natychmiast usunę zdjęcie z sieci. Tak było prościej pokazać o co dokładnie mi chodzi http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ce86025f3e258896.html Pozdrawiam i z góry dziękuje za pomoc.
  13. Dzięki wielkie za rade nic nie pozostaje innego do tylko wyjąć 250 zł z rodzinnego portfela... Dziękuje i pozdrawiam
  14. Hej, Podłączyłem dzisiaj pod Audi pod Vaga. Brak błędów Co najdziwniejsze na Vagu obroty stabilne jak w mordę strzelił cały czas 861...... A na desce wskazówka pływa. Sprawdzałem też na sterowniku klimy i tam też pływają ale tylko +/- 10obr. Może to falowanie to tylko jakieś szumy )) No nic, na razie nie mam możliwość zdemontowania alternatora i oddania go do specjalisty ... (w holandii gdzie akurat przebywam brak dobrych specjalistów , tutaj tylko wymieniają na nowe ....). W związku z tym jak długo mogę tak podróżować z lekko zatartymi łożyskami??? Jeszcze nie miałem czasu zdjąć paska klinowego żeby zobaczyć dokładnie jakie opory stawia ten alternator, może to dopiero początki??? Jak na razie nie piszczy przy odpalaniu po nocy i wszystko pracuje na moje oko tak jak powinno. Pozdrawiam
  15. Hej Z tego co się zorjentowałem, to wycieka ze świecy żarowej bo płyn chłodzący jest na krućcu od góry. Orjentuje sie ktoś może ile taka świeca może kosztować??? Dzwoniłem do mechanika i powiedział mi, że za sztukę trzeba zapłacić około 66 zł?? Ja bym musiał wymienić 3 i to juz się robi drogie. Jak się zaczołem dopytywać dlaczego tak drogo to mi powiedział, że to są inne świece jakieś wolnego grzania i są dużo droższe niż normalne. A pozatym wynika z tego, że poprzedni mechanik zamontował mi jakieś gówno bo zapłaciłem za tamtą świece jakieś 30 zł. Co wy o tym sądzicie?? Pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...