Skocz do zawartości

80quattro

Pasjonat
  • Postów

    42
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O 80quattro

Informacje

  • Imię
    Błażej
  • Miasto
    Ustroń

Auto

  • Model
    A4 B6
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2003
  • Silnik
    1.8 T
  • Kod silnika
    BEX
  • Napęd
    quattro
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    PB

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia 80quattro

0

Reputacja

  1. 80quattro

    Syrena alarmu

    Witam. Miałem dotychczas syrenę starego typu, kwadratową. Numer 8L0 951 605 . Według Etki we wszystkich B6 jest syrena nowszego typu. Numer 8L0 951 605 A . Czy mogę zastosować tą nowszą syrenę ? Czy będzie bez problemu działać ? Poczytałem trochę i jedni piszą, że obie syreny są zamienne między sobą a inni znowu, że próbowali stosować nowszy model i nie działa. Od czego to zależy ? A może po prostu niektórzy kupili uszkodzony egzemplarz i dlatego nie działał . Czy ktoś przerabiał temat dogłębnie ? Auto A4 B6 Avant 2003 r.
  2. Ok. W wolnej chwili zrobię taki log. Dzięki.
  3. Dzięki. Jaka może być przyczyna tego lekkiego przeładowania podczas narastania boostu ? Oś klapki westgate-a cieżko chodzi czy to raczej coś z szczelnością sterowania ?
  4. Jest napisane na wlewie 95, ale może faktycznie warto spróbować lać 98. Jak mogę dowiedzieć się z logów czy zmienna faza poprawnie reaguje ? Nie tylko czy jest sygnał do zaworu ale czy wałek się poprawnie przestawia. A , ok. Już chyba widzę. W grupie 090 w kolumnie 2 jest jaki dochodzi sygnał do zaworu a w kolumnie 3 kąt przestawienia wałka, czy tak ?
  5. Tak, trochę mocno cofa, też to zauważyłem. Logi robione na Pb 95. Jakie ma być max doładowanie w bex-ie , 0,6 bara ? Czy ten pik doładowania na początku a póżniej spadek jest normalny, czy sterowanie turbo trochę wolno reaguje ?
  6. Witam. Proszę o analizę logów. Samochód to A4 B6 quattro BEX. Auto niedawno skończyłem ogarniać po zakupie, jeździ w miarę normalnie, nie ma żadnych błędów. Wymieniono: przepływkę, zaworek N75, świece, założyłem katalizator którego nie było. Według poprzedniego właściciela turbo jest po regeneracji i rzeczywiście widać, że jest świeże i niedawno założone. W dolocie idealnie sucho. Bardzo niewielkie nieszczelności wokół oprawek wtrysków, zapocenia - tego jeszcze nie zdążyłem zrobić. Niepokoi mnie niewielkie przymulenie w okolicy 3200 do 4000 obrotów. Przy pełnym gazie czuć wyraźny przypływ momentu powyżej 2500 obrotów później lekkie osłabienie i powyżej 4000 obrotów już idzie bardzo ładnie i równo do odcinki. Widać to ładnie na logu z ciśnienia doładowania. Jaka może być przyczyna takiego dołka w okolicy 3500 obrotów ? Poza tym mam wrażenie że auto jedzie najlepiej kiedy gaz jest wciśnięty w okolicy 75-80% , wtedy nie czuć tego przymulenia w okolicy 3500 obrotów. Mocniejsze wciśnięcie pedału gazu nic już nie daje. Miałem już wczesniej do czynienia z 1.8t ale w wersji na linkę gazu i tamto auto przyspieszało płynniej. Czy BEX ma taką charakterystykę czy coś jest jeszcze nie tak ? Statycznie: http://vaglogi.pl/log-001_003_70rvO2.html http://vaglogi.pl/log-002_033_4icta.html Dynamicznie: http://vaglogi.pl/log-115_118_x02e9z.html http://vaglogi.pl/log-002_033_s43BV.html http://vaglogi.pl/log-020_003_M6SFX.html http://vaglogi.pl/log-090_093_7sT4HV.html
  7. Ja dotychczas jak wymieniałem to zalewałem całe w oleju i moczyłem do następnego dnia. Boję się, że przy napełnianiu igłą można nalać za dużo a póżniej zaworek tego nie wypuści. Dzięki Qmaty. Ja mam co prawda tłoki +0,25 ale wychodzi mi, że 6 setek może być trochę ciasno.
  8. Nowe. Tłoki i szklanki to chyba najdroższe części. Jeśli mają być porządne.
  9. Wiem, że pierścienie są gotowe ale zawsze sprawdzam takie rzeczy przy montażu. Tak robię kapitalkę. Robię silnik do swojego auta więc wymieniam wszystko jak leci. Tloki, panewki + szlif, pompę oleju, panewki wałka pośredniego, wszystkie uszczelniacze i uszczelki, itd. Składam od zera (od gołego bloku), raz a dobrze. Głowa oczywiście też od zera. Mam drugi silnik więc nie spieszy mi się.
  10. Dzięki. Jutro zmierzę tłoki to coś już będę wiedział. Myślałem zrobić na 6 setek. A jakie powinny być szczeliny na zamkach pierścieni ? Kontrolnie chcę wiedzieć. Swoją drogą nie wiem czemu Mahle nie podaje tych informacji w katalogu.
  11. Witam. Jakie powinno być pasowanie tłok - cylinder w silniku AJL ? Dzisiaj otrzymałem nowe tłoki i muszę podać szlifierzowi jakie ma zrobić pasowanie. Tłoki Mahle dokładnie takie same jak ori tylko wymiar +0,25. Nie mogę nigdzie znaleźć jakie tam jest pasowanie. Myślę, że jeśli tłok jest na wymiar cylindra 81,26 to jest on już wykonany o tyle setek mniejszy ile ma wynosić luz ale nie jestem pewien bo nie zdążyłem jeszcze nawet odpakować tłoków i pomierzyć.
  12. Koszty nie są tu decydującą sprawą. Wolę bez pośpiechu rozebrać drugi silnik, zweryfikować i wymienić co trzeba niż mieć tak długo całkowicie rozebrane auto. Poza tym mam wtedy drugą głowicę jak by co. Pozdro
  13. Nie ma. Nie jestem fanem lpg ... Tak szczerze to nie wydaje mi się, żeby ten silnik był na wykończeniu. Gdyby tak było to raczej były by jakieś inne objawy, zużycie oleju, spadek ciśnienia oleju, głośna praca albo brak mocy itp . Tymczasem od wywalenia chińskiego programu wszystko jest ok, auto jakoś tam jedzie i jedynym problemem są te stuki. No ale kto wie, po tym jak siedział tam chiński "soft" można się wszystkiego spodziewać. W sobotę postaram się zmierzyć sprężanie pewnym ciśnieniomierzem. ---------- Post dopisany 29-06-2014 at 19:39 ---------- Poprzedni post napisany 25-06-2014 at 15:12 ---------- Witam. Znalazłem przyczynę stuków. Tłoki drugiego i trzeciego cylindra mają poważne uszkodzenia powierzchni spowodowane stukami (szczególnie na drugim cylindrze). Najprawdopodobniej nierównosci te grzeją się i powodują spalanie stukowe. Tłoki najprawdopodobniej załatwił "program" który był w tym aucie kiedy go kupiłem. Sprężanie sprawdziłem ponownie i niestety jest po 10 barów ale to i tak bez znaczenia bo tłoki są zjedzone od góry i długo nie pociągną. Jako, że nie mogę sobie pozwolić na to, żeby auto stało 1-2 miesiące nieużywane a tyle trwał by remont silnika (nie mam za dużo wolnego czasu), chciałbym kupić drugi silnik AJL i powoli go sobie przeglądnąć i wyremontować a później tylko wymienić. Poza tym nie wiem jak wygląda komora spalania w mojej głowicy, ale może wyglądać podobnie jak tłok (moja kamera nie chce się tak wygiąć). Jeśli ktoś z przeglądających ten temat jest w stanie załatwić lub polecić pewny, kompletny silnik AJL (lub silnik np. bez osprzętu ) to proszę o kontakt. gregor10, jestem pod wrażeniem Twoich umiejętności diagnozowania silnika na odległość. Już drugi raz trafiłeś bezbłędnie :-) Pozdro
  14. Tak jak napisałem ciśnieniomierz nie jest rewelacyjny. Spróbuję pożyczyć od kogoś jakiś bardziej wiarygodny. Też mi się wydaje, że wyszło za mało. gregor10, dlaczego niskie sprężanie miało by powodawać stuki ? Rozumiem że np. jeśli silnik bierze olej to przez nagar w komorze spalania stuki są prawie pewne ale u mnie akurat oleju od wymiany do wymiany ubyło około 4 mm na bagnecie. Więc myślę, że nie powinno tam być nagaru.
  15. Sprawdziłem ciśnienie sprężania. Wyszło około 10 barów na wszystkich cylindrach. Różnice max 0,5 bara. Piszę około bo mój ciśnieniomierz nie jest jakiś super dokładny. W każdym razie jest mniej więcej równe ciśnienie na wszystkich cylindrach. Poza tym podmieniłem cewki na inne używane i zlogowałem. Niby najpierw stuku było mniej ale w drugim logu znowu było 9 stopni. Więc cewki też nie rozwiązały problemu. Log (20 - 013,025) Log (18 - 013,025) Co myslicie o wymianie modułu zapłonu ? Może to on coś kombinuje ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...