Witam. Kwartał wstecz nabyłem swojego TDI dokładniej audi a4 96 r. 1.9 tdi 110 km
w 2008 r. został zrobiony chip w firmie na V dość znanej ( nie wiem czy jest dalej jednak sprzedający zapewniał iż jest , moc została podniesiona do 130 km ). Auto kupiłem za nieduże pieniądze jednak z potrzebą wkładu , pomijając wszystko od początku przycinały się łopatki w turbinie , brała delikatnie olej oraz nie wiem jak to nazwać " buczała" prawdopodobnie od przytartych łożysk . Jako że doprowadzam auto do lat prawie fabrycznych zostałem posiadaczem nowej turbawki w stanie wręcz idealnym wirnik obraca się baaardzo delikatnie , dźwignia od łopatek chodzi na "podmuch" patrząc od wejścia spalin od kolektora oraz ruszając łopatkami widać jak pracują . Po zamontowaniu turbo mogę wreszcie wkręcić auto w obroty zakresu 3k-4k
jednak nie jest to co według mnie powinno być , czuć lekkie falowanie a dokładniej pól sekundy auto wgniata w fotel następne pół już trochę mniej ogólnie jest teraz cichsze , jest lepsza kultura pracy ale na pewno nie stan godny polecenia . Zrobiłem logi 3 bieg gaz w podłoge i teraz potrzebuje paru odpowiedzi a dokładniej :
1.masa powietrza rzeczywista na wolnych jest wysoka ( EGR został wyczyszczony na błysk przy montażu nowej turbiny nic go nie przycina pracuje jak nowy, zostało zrobione około 30 km po montażu)
2.masa powietrza pod obciążeniem skacze
3. turbo nie ładuje z dołu dopiero od 2k pracuje
4.dawka na wolnych wynosi 9.4mg- 9.8mg (wiem za mała ale nie wiem czy moge ruszać nastawnik , gdy coś inne jest zepsute/podpsute aby nie pomieszać bardziej)
grucha oraz ta druga śrubka na turbinie nie były ruszane , gruszkę tylko przełożyłem z jednej do drugiej nic nie zmieniałem naznaczenie żółtą farba zostało tak jak jest seryjnie . Kata nie ma ostatni wydech przelot.
Proszę o pomoc w rozwiązaniu problemu oraz odpowiedzi na moje pytania , jeśli są potrzebne jakieś logi z chęcią zrobie poniżej zamieszczam link do mojego loga
Grupy: 003,008,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM