Skocz do zawartości

pijey88

Pasjonat
  • Postów

    30
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

1 obserwujący

O pijey88

Informacje

  • Imię
    Patryk
  • Miasto
    WZ

Auto

  • Model
    A4 B8
  • Nadwozie
    Avant
  • Rok produkcji
    2013
  • Silnik
    2.0 TDI
  • Kod silnika
    CJCA
  • Napęd
    FWD
  • Skrzynia
    Manual
  • Paliwo
    ON

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia pijey88

2

Reputacja

  1. Poratuje ktoś schematem elektrycznym wiązki tego czujnika?
  2. Silnik 2.0 TDI CJCA, Audi A4 B8 polift 2012/2013r. Wywaliło mi błąd czujnika temperatury oleju (czujnik w misce olejowy mierzący tez poziom oleju). Zacząłem od sprawdzenia połączenia i moim oczom ukazał się widok jak na zdjęciach. Dostała się woda (źle dopięta wtyczka) i poszło zwarcie między pinami nr 1 i 2. Kupiłem nową wtyczkę oraz nowy czujnik. Wtyczka wlutowana, kolejność kabelków się zgadza, wszystko poprawnie. Czujnik NOWY HELLA. Błąd dalej się wyświetla, kasowany VCDSem, wyskakuje nowy. Kupiłem kolejny czujnik, tym razem oryginał (też Hella), nadal ten sam błąd. Sprawdzałem miernikiem między pinami, nigdzie w wtyczce na zapłonie nie ma 12V, wydaje mi się że jeden pin powinien być +, drugi -, a trzeci sygnał do ecu (nie wiem które za co odpowiadają). Podejrzewam że w wyniku zwarcia mogło coś jeszcze polecieć, ale nie wiem dokąd te kable idą. Może jest jakiś bezpiecznik od tego? Prześwietlił bym wiązkę, ale nie wiem gdzie szukać drugiego końca tych kabli. Jakieś pomysły? Ma ktoś schemat?
  3. pijey88

    01020 - Water Pump (V36)

    czy chodzi o pompę 06H 121 601 J (nr 13 na schemacie), która jest przed nagrzewnicą? Piszecie też o elektrozaworze 4H0 121 671 D (nr 7 na schemacie), czy on jest gdzieś wewnątrz auta? od której strony go szukać?
  4. Mam problem z paliwem, wywaliło mi błąd za niskiego ciśnienia na szynie CR. Auto chwile wcześniej zaczęło delikatnie szarpać przy przyśpieszaniu, na wolnych obrotach silnik ma drgania, po jakimś czasie odstawia się w tryb serwisowy i mruga kontrolka świec żarowych. Pierwsza moja diagnoza - zawór regulacji ciśnienia paliwa na szynie CR, dzisiaj kupiłem używkę (zakładam że sprawną), po wymianie bez zmian, dokładnie tak samo (błąd skasowany przed testem). Jedyna zmiana w błędzie to: Czujnik ciśnienia raczej jest OK, bo auto by nie szarpało gdyby ciśnienie było prawidłowe, a czujnik walnięty. Przy wymianie nie zauważyłem opiłków (nie wpatrywałem się za specjalnie, zakładałem że to regulator), pompa chodzi cichutko, auto jest z końca 2012, ma około 206 tys km. Filtr paliwa wymieniany około 15 tyś km temu, tankowane zawsze na tym samym BP. Jakieś pomysły zanim oddam do majstra który zacznie mi zmieniać wszystko po kolei do skutku? Czy zostaje mi oddać auto do specjalisty na sprawdzenie pomy CR? Może jest coś jeszcze co warto by było sprawdzić samemu?
  5. Posiadam A4 B8 po lifcie z MMI 3G+ (fabryczne, nie dokładane). Od początku mam problem z nią, mianowicie system się zawiesza. Na szczęście jest to bardzo rzadkie, raz max dwa razy w miesiącu, znika dźwięk na 5-10 sekund. wystarczy np zmienić radio na HDD/SD lub inne źródło i wraca do normy, choć nie za każdym razem, czasem trzeba wyłączyć i włączyć radio, sporadycznie trzeba zrobić reset systemu. Jeżdżę z tym rok czasu, przyzwyczaiłem się, ale ostatnio miałem duży problem z przywróceniem dźwięku. 3 dni nie miałem dźwięku, nic nie pomagało, ani reset, ani zmiana źródła itd. Byłem pewien że padł wzmacniacz lub jakaś końcówka mocy. Poza brakiem dźwięku wszystko działa normalnie, jedynie podczas próby podgłoszenia wyświetla komunikat "Chwilowo niedostępne". Kolejnego dnia odżyło i do tej pory jest OK, ale obawiam sie że wróci za jakiś czas. Moja wersja softu to HN+_EU_AU3G_P0530 VCDS nie pokazuje błędów (jedyny błąd to uszkodzony subwoofer, nie działa od początku, myślę że nie ma to znaczenia przy tym problemie) Czy jest to wina softu? Gdzieś kiedyś czytałem że te pierwsze softy (mój jest chyba pierwszym softem w tej wersji MMI - początek produkcji polifta) były wadliwe i się zawieszają, wystarczy zrobić upgrade do nowszej wersji. czy jest ktoś w stanie potwierdzić czy to pomoże i czy ktoś może miał podobny problem? Szkoda mi wywalić parę stówek na upgrade softu jak może się okazać że trzeba zmienić cały system. Czy ktoś na forum robi takie upgrade'y? Jakieś godne polecenia osoby? Czy szukać z łapanki na OLX?
  6. Mam taki problem, VCDS nie chce mi się połączyć z samochodem. VCDS 19.6.2 , kabel to VAG196 Całość działała, ale pewnego dnia przestał się łączyć. Wykasowałem program, sterowniki, wgrałem od nowa i działało jak wcześniej. Po pewnym czasie problem wrócił, znów nie chce się połączyć z CAN, kasowanie i ponowna instalacja nic nie daje. Możliwe że program złapał łączność z Internetem, nie jestem w stanie tego sprawdzić. Aktualnie ma zablokowana sieć, po wgraniu od nowa nic sie nie zmieniło. Próbowałem na innym komputerze, jest to samo. W samochodzie wszystko OK, inny kabel nie ma problemu z łącznością. Czy da się uratować kabel? Teoretycznie kabel sprawny, system i program go widzą, jedynie wyświetla podczas testu CAN:Niegotowy..., nie wiem czy tak powinno być. Oczywiście odpalany przez VCDS Loader 9.2 Podczas różnych prób z kasowanie i wgrywaniem od nowa raz mi się udało połączyć, działał 2 min i rozłączyło... Będzie cos z niego czy czas na nowy kabel?
  7. A4 B8 FL 2013r 2.0 TDI CJCA Wyskakuje mi pojedynczy błąd wspomagania Błąd wywala z komunikatem "Awaria układu kierowniczego, dalsza jazda jest możliwa". Mam asystenta pasa ruchu (sam skręca kierownicą aby nie zjechać z pasa), wszystko działa. Samo wspomaganie działa, wydaje mi sie że działa słabiej, ale działa. Po skasowaniu błędu VCDSem miałem spokój na 3 tygodnie, a kierownica znów działa poprawnie. 3 dni temu znów wyskoczyło, po skasowaniu znów 2 dni spokoju i wczoraj ponownie. Czy jest jakiś mądry czujnik który można wymienić? Czy muszę wymieniać całą maglownicę? A może sam sterownik, który jest do maglownicy przykręcony? Sam magiel wygląda na sprawny, auto bezwypadkowe, przewody jak nowe, nic przynajmniej nie wygląda na uszkodzone lub zmęczone życiem. Inne tematy z tym związane na forum zawierały dodatkowo inne błędy wspomagania, które u mnie nie występują, może u mnie jest prostsza sprawa i nie trzeba wymieniać całości?
  8. Wg etki i katalogu moja pompa nie ma czujnika, przyznam, że nie widziałem nigdy takiej jak na twoim zdjęciu. Znalazłem tą 5N0965561A, faktycznie jest z lewej strony silnika, niestety mocno schowana pod chłodnicą oleju, dostęp fatalny... Chwilowo czekam aż znów wywali mi błąd, po skasowaniu pojawia się dopiero po kilku dniach, na razie 3 dni bez błędu. Ta teoretycznie pracuje cały czas, wiec błąd powinien wywalać od razu jak by nie działała. Jak wywali znów, wymienię na nową. Dzięki za pomoc
  9. Ta na rozrządzie nie ma elektroniki, wiec nie może wywalać błędu. W Etce znalazłem że jest jeszcze jedna o numerze 5N0965561A, muszę ja fizycznie znaleźć i obejrzeć.
  10. Sugerujesz, że to nie ta pompa? Nie wiem do czego służy, ale pod maską poza podstawową napędzaną rozrządem, znalazłem tylko tą elektryczną, chyba że jest jeszcze jakaś o której nie wiem?
  11. Mam problem z dodatkową pompa wody. Pacjent to A4 B8 FL 2013, 2.0TDI 143KM (CJCA) Wywala mi błąd: Sprawa wydaje się prosta, wymiana pompy. Pompa u mnie ma numer 06H 121 601 J Kupiłem na allegro używkę (niby sprawną), ten sam numer. Po zmianie problem wraca po kilku dniach. Mogę kupić kolejną nową, nówka zamiennik kosztuje ok 230-250zł. Ale nurtuje mnie jedna sprawa. Obie pompy po podłączeniu zasilania na krótko kręcą cicho, bez oporów. Kostka ma 3 piny, plus, minus i "S", które jest sterowaniem ze sterownika kompa. W kostce z auta po zapłonie jest napięcie, ale po podpięciu do pompy nic się nie dzieje. Obstawiam że pin "S" nie pozwala się uruchomić pompie, gdy jest nie potrzebna. Podejrzewam, że pompa jest uruchamiana po zgaszeniu silnika, chłodzi chłodnicę recyrkulacji spalin (tak wyczytałem). Wtedy też wywala mi błąd - logiczne. Czy powinienem kupić nową pompę czy szukać problemu gdzie indziej? Może ma ktoś doświadczenie z inną przyczyną wyskakiwania takiego błędu niż sama walnięta pompa. Dodam że przewody do kostki są czyściutkie, bez otarć, nie wyglądają na uszkodzone, jest w nich napięcie po zapłonie (w dwóch na pewno, trzeciego nie jestem w stanie sprawdzić). Może badam złą pompę?
  12. W takim razie chyba skuszę się na zamiennik i spróbuję sam pomalować, może uda mi się dobrać lakier, niestety posiadam niestandardowy lakier z poza palety standardowych lakierów A4, z tego co pamietam to kolor z palety A8, więc nie mam szans kupić używki w kolorze
  13. Padł mi jeden z czujników, ponieważ czujniki sa lakierowana to zastanawia mnie czy mozna przełozyć ze starego czujnika malowaną "główkę" na nowy czujnik. Po zdjęciach wydaje mi sie że mozna zdjąc ten element i zamienić z nowym, pominął bym problem malowania czujnika. czy ktoś juz praktykował taką operację? Kolejna sprawa to czy lepiej kupić oryginał (koło 250zł), używkę (okolo80zł) czy zamiennik (45zł) ? Czy jest sens kupować używkę, która może podziałać 2 tygodnie? Czy może zamiennik, w końcu nowy i z gwarancją. Wiem że ori najlepsze, ale w cenie ori mam 5 szt zamienników.
  14. Mam podobny problem jak wszyscy, u mnie jest dziwny objaw, auto jeździ normalnie kilka dni, jednak raz na jakiś czas przestaje dmuchać turbo do 3-tyś, powyżej zaczyna dmuchać, po ponownym uruchomieniu silnika jest ok. Ale zdarza się że auto wawala się w "tryb serwisowy" tzn. miga ikonka od świec, turbo nie wstaje i maksymalne obroty to 3 tyś. Po podpięciu VCDSa wywala błąd "za małe ciśnienie doładowania" (nie mam niestety skopiowanego tego błędu, nie wiem jak dokładnie brzmiał). Wydaje mi się że problem się pojawia gdy komputer chce wypalić DPFa, kilku "fachowców" mi doradza go poprostu wyciąć, ale nie jestem pewien czy to rozwiąrze problem. Silnik to 2.0 TDI BRD 170KM, przebieg około 210 tyś więc zbliża się już czas na wywalenie DPFa. Około 30 tyś temu samochód miał wymieniany komplet wtrysków w ASO na akcji serwisowej, więc myślę że nie ma się co czepiać wtrysków. Czy ktoś mi podpowie jakie logi zrobić żebym mogł coś samemu zdziałać i nie wpierdzielić się w koszty u "fachowców" którzy wymieniom mi pół silnika bez potrzeby?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...