[B6 AVB] Prośba o analizę logów (zapowietrza się)

    13 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Witam,

    Problem z zapowietrzeniem po raz pierwszy pojawił się kilka miesięcy temu - auto zgasło przy dojeździe do świateł i nie udało mi sie go już odpalić. Wizyta u mechanika pomogła, diagnoza - rozszczelniony układ paliwowy. Panowie przy okazji wymienili filtr paliwa, który podobno wyglądał na 30 tys. km a w rzeczywistości przejechał ok 10 tys. na paliwie BP. Problem powrócił ostatnio, ale tym razem wymiana filtra (8 tys. km) i wizyta u mechanika nie pomogła - auto zapowietrza się średnio co 1-2 tys km. Mechanik po pomiarze stwierdził że ciśnienie jakie daje pompa paliwa jest prawidłowe, nie znalazł także żadnych wycieków paliwa. Dodam, że auto gaśnie zawsze w tej samej sytuacji -tj w momencie ujęcia gazu i nie ma znaczenia ilość paliwa (raz zgasł przy pełnym baku, ostatnio przy 1/4) Odpala po 2-3 10cio sekundowych próbach kręcenia rozrusznikiem i jeździ przez kolejne 2-3 tygodnie bez żadnego problemu. Nie mam też problemów z odpalaniem rano na zimnym ani na ciepłym silniku. Auto zdaje się jest po chipie bo nie jeździ na 74kW...

    W czym może być problem? Może ktoś z forumowiczów znajdzie coś niepokojącego (oprócz termostatu który wiem że zdechł) w logach... Oczywiście z chęcią dowiem się również czegoś na temat ogólnego stanu mojej niuni :)

    Grupy normalne:

    Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22353.html

    Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22358.html

    Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22359.html

    Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22357.html

    Grupy: 007 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22354.html

    Grupy: 013 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22356.html

    Grupy: 018 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22360.html

    Grupy: 023 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22355.html

    BS

    Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22362.html

    Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22363.html

    Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22361.html

    Dynamiczne:

    Grupy: 000 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22365.html

    Grupy: 001 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22366.html

    Grupy: 003 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22367.html

    Grupy: 004 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22369.html

    Grupy: 008 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22368.html

    Grupy: 010 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22370.html

    Grupy: 011 - http://vaglog.rtnet.pl/krystianlech_22364.html

    Z góry dziękuje za pomoc!

    Pozdrawiam,

    Krystian

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Witam.

    Na początek kąt synchronizacji do poprawy.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    jezeli tam jest oryginalna sprezarka to program strasznie ja meczy ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jestes pewny ze masz silnik AVB ?

    Komputer jest ori z tego samochodu ?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jestem pewien, że był to AVB po wyjeździe z fabryki - wklejka z kodami wyposazenia tak twierdzi (u mnie dla odmiany pod tylnymi siedzeniami a nie w bagażniku) ETKA tez jest tego zdania, no i w dowodzie 74kW. Czy komputer jest oryginalny nie wiem, coś tam pewnie było grzebane bo był pękniety plastik od pokrywy komputera.

    W takim razie na co to wyglada i jak to zweryfikować?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jestem pewien, że był to AVB po wyjeździe z fabryki - wklejka z kodami wyposazenia tak twierdzi (u mnie dla odmiany pod tylnymi siedzeniami a nie w bagażniku) ETKA tez jest tego zdania, no i w dowodzie 74kW. Czy komputer jest oryginalny nie wiem, coś tam pewnie było grzebane bo był pękniety plastik od pokrywy komputera.

    W takim razie na co to wyglada i jak to zweryfikować?

    038 906 019 FP Twoj sterownik jest od silnika AWX ...

    teraz tylko pytanie czy silnik to AVB czy AWX ...

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    038 906 019 FP Twoj sterownik jest od silnika AWX ...

    Stąd moje wątpliwosci - dodatkowo mapy sa jak od AVF/AWX.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Oto jest pytanie... Czy AVB od AWXa rozni sie czyms jeszcze poza sterownikiem i turbo? Jakis czas temu miałem jeszcze problem z mikro szarpnięciami przy przyspieszaniu w okolicy 2k obrotów, ale po wyczyszczeniu EGRa przy okazji wymiany rozrzadu problem ustąpił, także sądzę że poprzedni właściciel nie wysilił się na zmianę silnika, ale kto wie...

    Wracając do problemu zapowietrzania, czy widać coś niepokojącego w logach? Ostatnio jeżdżę z komputerem w samochodzie żeby podłączyć się po tym jak zgaśnie. Czy jest sens logować podczas odpalania/opowietrzania? Jeśli tak to które grupy najlepiej?

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    przyjrzyj się termice silnika

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Odświeżam kotleta :)

    Otóż poprawiłem kąt synchronizacji - auto zdecydowanie równiej pracuje na biegu jałowym (wcześniej zdarzyły się lekkie drgawki przy wyłączonej klimie), natomiast po zabiegu zdecydowanie pogorszyły sie korekcje i BIPy. Było:

    -0,61 -0,87 0,64 0,85

    -0,64 -0,85 0,61 0,85

    i:

    -3 4 -6 -11

    -5 5 -6 -10

    a teraz jest:

    -1,36 -1,36 0,94 1,74

    -1,36 -1,34 0,94 1,74

    -7 -1 -12 -12

    -12 0 -11 -12

    W którymś z postów przeczytałem że słabe korekcje można korygować kątem synchronizacji, czy w takim razie lepiej mieć odchyłkę kąta i lepsze korekcje czy odwrotnie?

    Pozdrawiam.

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    korekcje ustawione na 0,0? :mysli:[br]Dopisany: 27 Wrzesień 2010, 12:30_________________________________________________pomyłka kat synchronizacji :kox:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    sprawdz wiazke i kostke od pompowtrysków może gdzieś sie poluzowała lub zasniedziała

    też moze byc przyczyna wychodzi ona z tyłu silnika w głowicy :mysli:

    Udostępnij tego posta


    Odnośnik do posta
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się


    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników, przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy