Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Poszukiwana pomoc!!! Kierownica i inne dziwne przypadki laika...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Szanownych forumowiczów.

Proszę o pomoc w następującej sprawie(ach).

Moja ”mała” przybyła do Polski 2 lata temu z Włoch. Stan techniczny autka był naprawdę idealny. Przez rok czasu jeździłem i robiłem tylko eksploatację. ..

Jakiś czas temu poszedł parownik. Serwisant „pruł” cały przód, w międzyczasie odświeżyłem sobie mrugający sterownik klimy dzięki informacji na forum… Po 3 tygodniach walki z tym serwisantem odebrałem sprawne auto, generalnie wszytko był ok, oprócz zbieżność. Kierownica musiała być lekko przekrzywiona w prawo żeby auto jechało prosto. Jako, że nie miałem już czasu na reklamacje u pana od Klimy i w sumie nie chciałem mieć już z nim nic wspólnego, przez czas jaki straciłem, pojechałem na wakacje z Worcławia w Bieszczady. Zrobiłem ponad 1100 kilometrów trasy w te i z powrotem, po samych górach zrobiliśmy 300 dodatkowo. Auto sprawdziło się na medal. Tutaj moja radość się kończy. Po powrocie oddałem furę na drobną poprawkę lakierniczą i serwisant miał sprawdzić stan zawieszenia oraz wyprostować tą kierę. Wymienił mi końcówki drążków, nałożył 2 szt ochraniaczy na amortyzatory z tyłu i był na zbieżności z autem. Za tę usługę i części zostałem skasowany 900 zł, jako że jest to przyjaciel przyjaciela ufałem mu bo na autach się kompletnie nie znam. Dopiero się wszystkiego uczę…. Przy wyjeżdżaniu z serwisu, zauważyłem ze nie działa dmuchawa, klima pracuje ale nie ma warkotu silnika wiatraka i nie leci powietrze. 20:00 pada deszcz, remontowana wrocławska droga, koszmar. Zaparowały mi szyby, jechałem prawie na czuja. Po dojechaniu do centrum około 15 minut drogi, włączyła mi się żółta kontrolka ABSu + czerwony wykrzyknik w kółku obwieszczający uszkodzenie hamulców. Sprawdziłem hamulec, działał więc spokojnie dojechałem na parking. Na parkingu odkryłem jeszcze że kierownica auta nie odbija. Skręcając w dowolna stronę zostaje w tym położeniu…

Przekopałem nasze forum i znalazłem posta na temat tej nieodbijającej kierownicy, jednak tak jak prawie zawsze znajdowałem pomoc i odpowiedzi w moich problemach , to ten post tego nie daje. Każdy mówi co innego i radzi co innego.

Jako, że pracuje w hurtowni komputerowej mam kontakt z ludźmi z całej Polski i zacząłem się pytać o co biega.

Ktoś wskazał tzw. krzywą zbieżności którą się ponoć ustawia po wymianie końcówek drążków. I nie jest to ta standardowa zbieżność robiona w serwisach, tą miałem zrobioną.

Inny doświadczony mechanik (30 lat pracy)stwierdził, że głupotą było ruszanie końcówek drążków bez wymiany wahaczy i dodatkowo w skrajnych przypadkach może to doprowadzić do wyrwania wahacza z karoserii !!!:o Ponoć nowe końcówki są tak sztywne ze powodują mocne napięcia i obciążenia na starych wahaczach a te mogą nie wytrzymać...

Proszę o pomoc co mam robić w tej sytuacji, ustaliłem dodatkowo ile kosztują części i robocizna na to co zostało zrobione i się załamałem. :( Znam się dobrze na kompach i wiem jak niewiedza jest wykorzystywana przez pazernych sprzedawców, a ja spotkałem się z tym samym w miejscu gdzie myślałem, że mogę ufać. :( Cena części i robocizny za to co zrobił, to ponoć około max 400 zł!!!

Na tą chwilę wydałem tyle na auto i stoi ono na parkingu. Mam niesprawną, nieodbijającą kierownicę, uszkodzony ABS, lub jego czujnik i niepracujący nadmuch. Nadmuch jade dzisiaj robic do pana, który dłubał przy tym... Ale co z resztą? Boje się, że wywale 1500 na zawieszenie i dalej będą problemy z kiera, bo czytałem we wspomnianym poście, ze ludzie mieli taki problem... Ktos nawet regenerował cały układ kierowniczy i dalej miał to samo.

Ma prośbę i w sumie zawre ją również w osobnym poście.

Poszukuje we Wrocławiu dobrego i uczciwego serwisu. Jestem w stanie zapłacić uczciwie za uczciwą pracę i nie chcę odbierać auta w gorszym stanie niż oddałem. Jestem załamany, ciężko zarobione pieniądze, oszukany, wrzucam w to stare auto i jest coraz gorzej. :(

Proszę o wskazanie kogoś kto umie naprawiać porządnie Audi we Wro i proszę o podpowiedzenie przyczyny usterek.

PS

Wspomnę jeszcze, że forum A4 jest super i wszystkich pozdrawiam!!! Takiej ilości informacji i porad nigdy bym nie zdobył od nawet 100 znajomych robiących auta. Internet to potęga.

Pozdrawiam Szanowne Forum :)

Opublikowano

zawsze się tak rozwodzisz :wallbash: jak szukasz dobrego serwisu jes odpowiedni dział,a zanim będziesz coś robił przy wentylacji to najpierw sprawdź błędy na klimatroniku :gwizdanie:

Opublikowano

Tam już zwarłem taką prośbę, a jak widzisz w tym wątku porzuszam dużo innych kwesti i tylko moją sprawą jest czy napisze ksiażkę, czy streszcze wszystko. Jeżeli nie masz nic do powiedzenia to proszę nie wypowadaj się. W czym ty mi pomogłeś? W niczym. Mam problem i szukam pomocy a nie porad z pod lady.

Opublikowano

no jak uważasz błędy na limatroniku powiedzą ci dużo ale skoro uważasz że to ja w niczym nie pomogłem to pewnie się doczekasz na pomoc od innych,a może skoro taki jesteś ..... to sam sobie pomożesz :gwizdanie: przepraszam za OT

Opublikowano

a masz jakieś piski czy inne odgłosy na pracującej dmuchawie?

Opublikowano

Nie. Jak juz od drgań się załączy to pracuje normalnie, tak jak zawsze, cichy szum.

Podejrzewam, ze cos nie styka i przez drgania zaczyna stykac. Tylko pytanie gdzie moze nie stykac. W Czwartek byłem u Pana od klimy. Dmuchawa pod czas drogi sie wylaczyla, a przy samym serwisie znowu zaczela dzialac. Serwisant wykrecil schowek sprawdzil styki doprowadzajace prad do dmuchawy, ale ze działała, to zmontowal i pojechalem. :( Moze nie styka na samym Panelu kliemtronika? Regenrowalem go, byl przelutowywany i czyszczony. Dziala po tym idealnie nie mruga itp ale moze na kostce nie styka?... Ech :(

Tak się zastanawiam, bo widze, ze sa kody odpowiedz lane za pozkazywanie napiecia dmuchawy. Jak nie będzie działać wpisac i zobaczyc co tam poda? I jeżeli wykaze ze nie ma napiecia to jaki przewod lub zalcze sąj podejrzane?

Opublikowano

Mam juz wydrukowane i wieczorkiem po pracy pobawie sie. Tylko tak sie zastanwiam co to mi da, jezeli ona bedzie akurat dzilac? :\ Ech.. Dziekuje Andy i pozdrawiam.

Opublikowano

Nie wiem czy rozwiązałeś problem bo nic nie napisałeś więc:

Jeśli chodzi o ABS to trzeba podpiąć Vaga i zobaczyć błędy (jeśli nie posiadasz podjedź na spota to ktoś pewnie będzie miał) prawdopodobnie czujnik źle osadzony/uszkodzony albo nie styka na kostce ale bez Vaga nic z tego. Sprawdź czy możesz dopchnąć ręcznie czujnik w gnieździe jeśli tak to powinno rozwiązać problem.

Co do wymiany drążków i konieczności wymiany wahaczy to dla mnie bzdura bo jeśli wahacz ok to po co wymieniać.

Jeśli przed oddaniem do warsztatu kiere miałeś prosto i odbijała to wal z reklamacją.

Jeżeli nadmuch raz działa raz nie to wina kabli bądź wentylatora - może silnik się zawiesza; również przyczyną może być gniazdo klimatronika może przy regeneracji naruszyłeś luty.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...