Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

[B6 AWX] Dziwne zachowanie podczas przyśpieszania


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Mam pytanie zwiazane z problemem, ktory dotyczy mojego auta tj auti 1.9 tdi 2001r, 131 KM.

Problem dotyczy dziwnego zachowania podczas przyspieszania. Od ponad roku zmagam sie z tym problemem i generalnie zaden mechanik nie moze okreslic tego bledu. Auto bardzo czesto ma problem z przyspieszaniem , zachowuje sie tak jakby turbosprezarka reagowala zbyt pozno - czasem turbodziura trwa ok 20 sek. Przy samym zakupie auta byla regenerowana turbosprezarka , wymieniony przeplywomierz. Rok pozniej auto wlasnie sie tak dziwne zaczelo zachowywac. Podejchalem do mechanika nie gaszac auta , podlaczylismy komputer i nie pokazal zadnego bledu wrecz przeciwnie - pokazal ze ladowanie jest OK. To samo po wylaczeniu i odpaleniu ponownym 0 bledu - a auto jechalo jak "mol", mozna bylo wcisnac w podloge i reakcja dopiero po 10 sekundach na pedal gazu np ok 3 tys obrotow zalaczala sie turbina.

Mechanik przeczyscil uklad dolotowy do turbiny, kolajna wymiana przepluwomierza, oraz czujnika doladowania - auto nie do poznania jakby nowe z fabryki - po tygodniu to samo no i oczywiscie komputer nie wykazuje ani jednego bledu. Problem polega na tym ze ta przypadlosc nie wystepuje zawsze , bywa tak ze auto jezdzi np tydzien ok a potem miesiac turbodziura jest masakrycznie duza co niestety stanowi problem przy wyprzedzaniu bo nigdy nie wiem jak auto sie zachowa. Oczekuje przyspieszenia a tu jakbym maluchem jechal.

Zaznaczam ze o auto naprawde dbam , wymiana oleju , filtrow paliwa ,powietrza na czas.

Czy ktos mial taka przypadlosc bo nie ukrywam ze wymienianie kolejnych czesci na chybil trafil nie ma za bardzo sensu.

z gory dziekuje za sugestie

Opublikowano

. Podejchalem do mechanika nie gaszac auta , podlaczylismy komputer i nie pokazal zadnego bledu wrecz przeciwnie - pokazal ze ladowanie jest OK. To samo po wylaczeniu i odpaleniu ponownym 0 bledu - a auto jechalo jak "mol"

logi zrobić dynamiczne

zawór N75 sprawdzałeś?

Opublikowano

dzieki za szybka sugestie, niestety jestem bardziej informatykiem niz mechanikiem, nie bardzo nawet wiem co to jest , liczylem bardziej ze mechanik bedzie wiedzial co mozna w takich sprawach sprawdzic czy wymienic.

Czy ten zawor lepiej odrazu kupic nowy? - jaki mniej wiecej jest koszt?

a logi ? skoro mechanik podlaczal komputer z tego co wiem to gutman - to raczej to sprawdzal choc sam tego nie wiem. `

Opublikowano

dzieki za szybka sugestie, niestety jestem bardziej informatykiem niz mechanikiem, nie bardzo nawet wiem co to jest , liczylem bardziej ze mechanik bedzie wiedzial co mozna w takich sprawach sprawdzic czy wymienic.

Czy ten zawor lepiej odrazu kupic nowy? - jaki mniej wiecej jest koszt?

a logi ? skoro mechanik podlaczal komputer z tego co wiem to gutman - to raczej to sprawdzal choc sam tego nie wiem. `

diagnozował ci go podczas jazdy? sprawdzał jak turbina pompuje w całym zakresie obrotów?

trudno tak strzelać teraz czy to ten zawór czy nie, trzeba zrobić komplet logów dynamicznych, jesteś z wawy to umów sie u fachowca np. w MR motors na konkretną diagnostyke

Opublikowano

tak byl sprawdzany podczas jazdy i to podczas wlasne tego problemu z zamulaniem, Logi nic nie pokazaly , bynajmniej tak mowil - a to czy czy sie na tym dobrze zna to juz niestety nie wiem. Niestety jestem z okolic poznania pewnie predzej w samym poznaniu musialbym diagnozowac ten problem.

Czy jest mozliwe ze podczas wystepujacego problemu i podlaczonego komputera kompletnie nic nie pokaze ?

Opublikowano

a to jest mniej więcej taki zawór, tylko o nr. 8E0 906 627 C

http://allegro.pl/zawor-cisnienia-turbiny-n75-egr-audi-vw-tdi-oryg-i1221337722.html

[br]Dopisany: 04 Październik 2010, 11:10_________________________________________________jeżeli bedziesz miał zamulanie to odczyt z logów dynamicznych bedzie nieprawidłowy

tylko czy to fachowiec bedzie umiał odczytać?

Opublikowano

dzieki za szybka sugestie, niestety jestem bardziej informatykiem niz mechanikiem, nie bardzo nawet wiem co to jest , liczylem bardziej ze mechanik bedzie wiedzial co mozna w takich sprawach sprawdzic czy wymienic.

Czy ten zawor lepiej odrazu kupic nowy? - jaki mniej wiecej jest koszt?

a logi ? skoro mechanik podlaczal komputer z tego co wiem to gutman - to raczej to sprawdzal choc sam tego nie wiem. `

skoro nie robil logow to nie gutman,

a jezeli jestes informatykiem to rusz glowa i poczytaj, logi blizsze informatyki niz mechnaiki sa, nawet ich analiza.

Opublikowano

tak logi mi znane , jednak nie mam mozliwosci ich czytanie bo nie mam komputera do samochodu. Mechanik nie udostepnia tego klientom.

Co do komputera to na 100% to gutman.

tak czy siak dziekuje za podpowiedz

Opublikowano

jednak nie mam mozliwosci ich czytanie bo nie mam komputera do samochodu.

Po co ci komputer do samochodów?? Wystarczy zwykły laptop + kabelek za 50zł.

Opublikowano

Ja (z autopsji) próbowałbym zobaczyć co się będzie działo przy odłączonym EGR. Dziwne przymulenia samoistnie przechodzące i znowu się pojawiające a nie generujące błędów właśnie były spowodowane zacinaniem się zaworu. Zaraz ktoś bardziej wnikliwy skomentuje mnie, że cokolwiek by się z autem nie działo to każę EGR odłączać :) ale co tam u mnie właśnie tam trzeba było szukać winowajcy. A ten konkretny przypadek wydaje się podobny do mojego.

Opublikowano

niestety czyszczenie rzadko pomaga.

Opublikowano

czy zawor EGR mozna jakos regenerowac, czyscic? czy odrazu nowy ? - widze na allegro ze nie nalezy do tanich podzespolow.

Najpierw odłącz i zobacz czy to on faktycznie powoduje objawy jakie opisałeś. U kolegi TOM77 czyli naszego forumowego sprzedawcy ostatnio pytałem to EGR Pierburga kosztował 460PLN. ORI z ASO kosztuje coś między 800-900.

Jeśli chodzi o naprawę to nikt chyba tego nie próbował. Niektórzy decydowali się na czyszczenie ale to raczej nie pomaga na dłużej. Jeśli się zacina to generalnie do wywalenia. Można też całkowicie zaślepić i jeździć cały czas na czystym powietrzu.

Ale jak powtarzam , najpierw się upewnij, że to faktycznie to. Szkoda wydawać pieniądze na coś co działa dobrze.

Opublikowano

a mi sie wydaje że twój mechanik to kawał śmierdziela,skoro podpina pod kompa samochód muli a ten nie potrafi zrobić i przeanalizować logów.zacząłbym od "wymiany" mechaniora[br]Dopisany: 04 Październik 2010, 13:51_________________________________________________niedawno sie podpinałem do kompa u kramka w suwałkach(wtajemniczeni wiedzą o co chodzi :good: ) błędów nie wykazało,stwierdził że parametry są książkowe,mówie że jednak jest coś nie tak bo czasem gubi moc ten powiedział że jak taka sytuacja to trzeba przyjrzeć sie dokłdniej właśnie egr( nie było czasu robić dokładnej analizy bo sie spieszyłem),także może jest coś na rzeczy z EGRem

Opublikowano

niestety mieszkam w malej miejscowosci i byc moze macie racje co do mechanika - a konkretnie to 3 mechanikow. Jeden z nich pracowal w serwisie kilka lat wiec myslalem ze sie na na tym zna. Niestety ja nie moge kwestionowac ich wiedzy bo sam nie jestem w tym lepszy i musze polegac na ich wiedzy jak wiekszosc klientow. WIem jak to jest z mechanikami czasem po prostu jest albo naciagaczem, ktory bedzie wymyslal albo po prostu brak wiedzy powoduje ze glupio mu sie przyznac ze nie potrafi czegos zrobic. Swoja droga niestety w nowych autach z jakas tam elektronika faktycznie czasami sa problemy , ktore sa trudne do rozwiazania.

Opublikowano

znajdź kogoś z vagiem kto ci zrobi logi(nie musi sie znać na ich odczycie) i wrzuć na forum.tu chłopaki naprawde sie znają na rzeczy i chętnie udzielą pomocy :good:

Opublikowano

nie watpie ze sie znacie:) postaram sie zdobyc logi i wkleic. Bo szczerze szkoda mi wywalac kase na zakupc jakis czujnikow , przeplywomierza czy innych bajerow jak nie wiem co jest naprawde grane.

Opublikowano

nie watpie ze sie znacie:) postaram sie zdobyc logi i wkleic. Bo szczerze szkoda mi wywalac kase na zakupc jakis czujnikow , przeplywomierza czy innych bajerow jak nie wiem co jest naprawde grane.

no i o to od początku chodzi, robisz logi i wrzucasz do odpowiedniego działu albo jedziesz do konkretnego fachowca który ci to rozkmini

[br]Dopisany: 04 Październik 2010, 14:45_________________________________________________...a tak gwoli wyjaśnienia zawór recyrkulacji spalin EGR i zawór podciśnienia N75 który steruje ciśn. doład. to dwa różne zawory i to ten drugi jest delikatniejszy i częściej nawala bo zasysa syf z atmosfery i kosztuje 140zł

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...