Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AHU] Niepowtarzalne zamulanie


szybek

Rekomendowane odpowiedzi

Raz na jakiś czas (raz w tygodniu, co drugi dzień) silnik dostaje muła. Na prostej drodze bez wzniesień samochód załadowany w 5 osób nie był w stanie wyciągnąć 130 km/h. Czas przyspieszenia na 5 biegu od 100 km/h do 120 przekroczył 1,5 minuty, redukcja niedużo pomogła. Powrotna jazda odbyła się po 4 godzinach i przeszło. Przyspieszenie normalne nawet dało się wyprzedać, osiągnięcie 160 km/h bezproblemowe. Najbardziej irytujące jest iż to powtarza się znienacka i VAG nic nie pokazuje.1000 km temu wymiana oleju, filtrów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

istotne w tym wszystkim jest to, czy od momentu przymulenia auto jedzie z takim brakiem dynamiki aż do zgaszenia silnika czy poprawia mu się w trakcie jazdy. Jeśli powrót normalnej dynamiki następuje od razu po ponownym uruchomieniu silnika to łapiesz najzwyczajniejszy tryb awaryjny z powodu niedoładowania lub (co bardziej obstawiam) przeładowania. Faktem jest również to, że nie za każdym razem wejścia w tryb awaryjny, sterownik silnika zapisze błędy. W moim przypadku w przeszłości łapałem tryby awaryjne po przekroczeniu 3000 obrotów na najwyższych biegach (ale nie zawsze) a błędem nie sypał. Błąd pojawił się dopiero za każdym razem po jego kasowaniu jak turbo przeładowywało mi już o 620 mbarów czyli zamiast dmuchać 1950 dmuchało ciągle 2570 mbarów bo zmienna geometria nawet nie drgnęła - kierownice spalin zatarły się w wyrytych bruzdach w bieżni muszli gorącej turbosprężarki w pozycji max. doładowania.

Zwróć zatem uwagę czy w momencie zmulenia silnika jak się od razu zatrzymasz i zgasisz silnik a następnie od razu go ponownie uruchomisz i ruszysz to czy dynamika znowu wróci.

Oczywiście w Twoim turbo nie ma zmiennej geometrii więc problem będzie leżeć tylko i wyłącznie po stronie układu regulacji zaworem upustowym w turbosprężarce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem wszystkie węże i rury począwszy od filtru powietrza i skończywszy na sterujących. Typowych dziur nie znalazłem, tylko są krótkie odcinki przewodów w oplocie z włókna pomiędzy wtryskami i one są tłuste. A jeżeli chodzi o kopcenie to bardzo delikatne, prawie niewidoczne. Jakieś dwa lata temu była próba założenia chipu z allegro która okazała się niepowodzeniem. Fizyczne przy przekroczeniu 1500 obr wyskakiwał przewód pomiędzy pierwszym a drugim wtryskiem. Wczoraj przeciągałem samochód powyżej 4000 obr i nic się nie działo. Ale przeważnie jeżdżę w zakresie 1600 do 2500 obr. VAG nie pokazuje żadnego błędu, zastanawiałem się nad wycieczką do ASO u Korzeniowskiego może na ich kompie coś pokaże.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź czy w ogóle rusza sie sztanga od regulaora nadcisnieniowego przy turbinnie.

złącz przewody od nadciśnienia przy zaworze N75.i się przejedź.

może tez szwankować zawór EGR.- lub zaworek strojący nim

sprawdzałeś wszystkie wężyki od podciśnienie/nadciśnienia??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...