grzes1150 Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Witam!!! Dziś śmigam sobie a tu pisk i mruganie takiej kontrolki przez kilka sekund: Zanim doturlałem się do zatoki to wszystko ustało ale auto zgasiłem. Po odpaleniu i po kilku kilometrach pokazało się to samo. Czy to może być padający jakiś czujnik??? Słyszałem że padają też pompy olejowe w 1.8T ale przy 180tyś.???[br]Dopisany: 05 Październik 2010, 11:39_________________________________________________Auto od nowości jeździ na oleju 5W30 Shell Helix. Proszę o podpowiedzi.
talib1990 Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 mam to samo, sprawdź cisnienie oleju na wolnych ma być min. 1 bar jesli bedzie powyzej wymien czujnik. jesli nie to musisz pompe oleju wyczyscic bo podobno w 1.8 sa niezniszczalne ale lubią sie zasyfić
Galec Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Ja u mnie już drugi raz walczę z zapalającą się kontrolką braku ciśnienia oleju Wszystko zaczęło się w zeszłym roku w grudniu, zapalała się kiedy chciała Wymieniony został profilaktycznie czujnik oleju ale okazało się że winna jest pompa oleju w której zawieszał się przelew. Póki się zaworek nie zawiesił ciśnienie oleju podręcznikowe. Od tamtego czasu spokój do ostatniego piątku i kiedy to znowu zaczęło się to samo dziać Auto wylądowało już u mechanika bo byłem umówiony na wymianę turbo, zobaczymy jaka będzie diagnoza ale to raczej nie możliwe żeby po nie całym roku znowu sypnęła się pompa Zauważyłem ciekawą zależność w momencie jak się zaczyna robić chłodniej dzieją się różne przygody z ciśnieniem oleju. Kolejna rzecz która zwróciła moją uwagę to chwilowy brak oleju na bagnecie wiem że po jeździe zanim spłynie chwilę mija czasu ale u mnie raz jak zatrzymam silnik i od razu sprawdzę poziom jest jakaś 1/2 może trochę więcej po czym jak ładnie spłynie to jest prawie maks. Ale raz po zapaleniu się kontrolki od razu zgasiłem silnik i podleciałem sprawdzić poziom oleju i co mnie zdziwiło bagnet był prawie że suchy odczekałem chwilę i olej się znalazł z powrotem w misce. Czy to możliwe że gdzieś jakiś spływ jest zablokowany i olej ma czasami problem ze spłynięciem do miski a czasem jest wszystko ok?? I gdzie by się mogło tyle oleju "schować"??
wircik Opublikowano 5 Października 2010 Opublikowano 5 Października 2010 Witam. Przerabiałem to w swojej maszynie - mnie pękł oring w rurkach wyprowadzających olej do góry - na początku sprawdź to - musisz odkręcić miskę i wyciągnąć te rurki. Najlepiej kup oryginalne oringi w serwisie koło 4 zł. Jest jeszcze pod spodem pod pompą jeden taki cienki - przynajmniej u mnie i też go wymieniłem Zapalało mi się jak wkręcałem go na wysokie obroty - (postraszyli mnie wszyscy, że to pompa - kupiłem drugą pompę i nie potrzebnie wydałem kasiorę). Po wymianie tego jest wszystko OK.
grzes1150 Opublikowano 6 Października 2010 Autor Opublikowano 6 Października 2010 Właśnie dziwne jest to że nie dzieje się to jak obroty spadają tylko przyśpieszam dynamicznie i obroty sobie idą do 4tyś. a tu "zonk" na blacie. Przecież przy butowaniu i obrotach 4tyś. powinno być tam ciśnienie za***iste. Co innego jak by obroty spadły po butowaniu i wtedy to by mogła być pompa. Przed południem sprawdziłem wsuwkę na czujniku ale wydawała się być OK- psiknąłem WD40 i wpiąłem. Teraz wracałem do domu i nawet go butowałem i kręciłem i jakoś nic. Piszcie ...piszcie.. bo trzeba to rozwiązać raz a dobrze. [br]Dopisany: 05 Październik 2010, 21:36_________________________________________________Jeszcze jedno może głupie pytanie- da rade sprawdzić ciśnienie Vag-iem??? Jeśli tak to jak to zrobić?
wircik Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Zapala ci się przy wysokim bo masz takie ustawienie w zegarach - gdzieś na forum jest to opisane - bo znalazłem to kiedyś - u mnie zapalało się jak przekroczyłem 1750 obrotów - i tylko jak przekroczyłem te obroty zapalała się ta przemiła kontroleczka . Czyli tak jest. Sprawdź tak jak ci mówiłem oringi w przewodach wyprowadzających olej z pompy. Przynajmniej u mnie to było przyczyną zapalania się ciśnienia. A u ciebie będzie się z tego co widzę zapalać jak przekroczysz 2500 obrotów.
Thom4s Opublikowano 6 Października 2010 Opublikowano 6 Października 2010 Miałem to samo w A3 1.8T, po wymianie oleju i filtra paliwa zniknęło.
grzes1150 Opublikowano 7 Października 2010 Autor Opublikowano 7 Października 2010 Miałem to samo w A3 1.8T, po wymianie oleju i filtra paliwa zniknęło. Tak się składa że wymiana oleju i filtra paliwa była miesiąc temu Ostatnio człowiek który dobrze zna się na tych autach powiedział mi że to wina zasyfionego smoka i na wyższych obrotach nie daje rady zassać tyle oleju ile powinien i z tąd takie cuda się dzieją. [br]Dopisany: 07 Październik 2010, 10:10_________________________________________________ Zapala ci się przy wysokim bo masz takie ustawienie w zegarach - gdzieś na forum jest to opisane - bo znalazłem to kiedyś - u mnie zapalało się jak przekroczyłem 1750 obrotów - i tylko jak przekroczyłem te obroty zapalała się ta przemiła kontroleczka . Czyli tak jest. Sprawdź tak jak ci mówiłem oringi w przewodach wyprowadzających olej z pompy. Przynajmniej u mnie to było przyczyną zapalania się ciśnienia. A u ciebie będzie się z tego co widzę zapalać jak przekroczysz 2500 obrotów. 2500 to za każdym razem przekracza i jakoś nic się nie działo. Zauważyłem znacznie dłuższe "granie zaworów" po odpaleniu po dłuższym postoju.
barrowiec1 Opublikowano 27 Lipca 2011 Opublikowano 27 Lipca 2011 P.kolego... Rozkminiles problem kontrolki?? U mnie to samo... Wymiana pompy zalatwila sprawe?? Jaka kupiles? Ori czy jakis zamiennik?
zaku2_88 Opublikowano 28 Lipca 2011 Opublikowano 28 Lipca 2011 Miałem to samo w A3 1.8T, po wymianie oleju i filtra paliwa zniknęło. To już chyba zbiorowy problem z tą kontrolka w tych 1.8 T A jaki ty zastosowałeś filter oleju i sam olej do swojego motorku?
grzes1150 Opublikowano 28 Lipca 2011 Autor Opublikowano 28 Lipca 2011 Ehhh... już zapomniałem o tej przygodzie :gwizdanie: Wymiana pompy olejowej wraz ze smokiem i po problemie. Pompe kupowałem w ASO Nie jeździjcie tak z myślą że to elektronika świruje bo koniec będzie taki że motor się zatrze- info z A6-klub. Pozdrawiam!!!
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się