Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Wyciek oleju


dudziu

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Od pewnego czasu zauważylem nie wielkie plamy oleju pod silnikiem i pojechałem do mechanika, który stwierdzil że uszczelka pod miski olejowej przepuszcza wiec wymienilem uszczelke jednak dalej zauważyłem że plamki oleju pojawiaja sie pod silnkiem. Pojechalem więc żeby zobaczył co się dzieje po czym okazało się ze prawdopodobnie olej wycieka na dolnym wężu odmy od kolektora. Koledzy pomóżcie czy jest to możliwe zeby tam gdzies zaciekało? Ciężkie miejsce do zobaczenia czy faktycznie coś sie tam dzieje. Jeszcze jedno czy odme sie wymienia?? W AFN przypomina to jak by filtr był założony. Nie znam się dokładnie. Prosze pomóżcie bo nie chcem się pakować w kolejne koszty. Dzięki i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem to samo :wink4: wymiana uszczelki pod michą nic nie dała dokładniejsze oględziny pokazały właśnie wąż odpowietrzenia silnika (odmę), tam właśnie na dole jest przykręcana do bloku na dwie śruby (imbus 6) plastikowe mocowanie pęka prawdopodobnie od przeginania odmy przy wyjmowaniu pokrywy zaworów :gwizdanie: zakup nowej 60 zł zamiennik (nie miałem czasu jechać do ASO), sama wymiana ok pół godz. Na drugi dzień zabrałem się za passata mojego szwagra - miał jeszcze bardziej uszkodzoną od mojej. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mechanior pierdoła... Rura od odmy w tdi to podstawa, najczęściej tamtędy cieknie a nie z michy... U siebie też wymieniałem, miałem już popękaną. Podobno pęka z starości i wpływu temperatury. Polecam oryginał, mechanior przestrzegał przed podróbkami - podobno szybko trzeba wymieniać ponownie. Koszt jakieś 120 zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuje koledzy za pomoc.Dzisiaj kupie oryginał bo dowiadywałem się już i faktycznie koszt to 120zł. A co do odmy to czy dobrze jest też wymienić? Bo słyszałem że lubi sie zapychać ale że bardzo żadko sie wymienia. Jak uważacie?

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pXyX0.jpg

to zaznaczone strzałką to jest ta rura "odpowietrzenie silnika" przykręcane na dwa imbusy z dołu i tam właśnie pęka a u góry na opaskę zakładamy

Numer z ETKI: 028 103 491 J - rura odpowietrzająca

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rura idzie od góry z nad pokrywy zaworów z takiego jak by filterka w dół pomiędzy wężami od chłodzenia do bloku silnika (to chyba jeszcze głowica). Generalnie dostęp jest słaby. Objawy to upierdzielony cały silnik od strony kierowcy, u mnie to aż łapa silnika była uwalona olejem, zaciekało też na miskę. Po wymianie susza :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...