Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pare pytań co do podłaczenia wzmacniacza


mile_end

Rekomendowane odpowiedzi

witam podłanczam właśnie wzmacniacz i mam pewien dylemat:

- jak podłączyć plus (mam już komplet kabli kupiony) czytałem że polecacie puszczać koło skrzynki z komputerem ale tu jest problem bo płynący prąd wydziela pole magnetyczne czy zakłucenia magnetyczne nie bedą powodowały

jakich kolwiek problemów

- kolejne pytanie czy nie moge podłaczyć wzmacniacza pod gniazdo zapalniczki z tyłu (avant B6) wzmacniacz jest stosunkowo słaby (blaupunkt GTA 2 special mk II 400 Watt)

- jeśli nie to czy minus musze ciągnąć do akumulatora czy moge podłączyć pod mase w bagażniku (gdzie ją znajde)

przeprasza, za moje pytania ale szukałem odpowiedzi i nie znalazłem poruszanych przezemnie wątków

z drugiej strony wstyd bo chodze 3 rok do technikum mechatronicznego

z góry dziękuje za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W żadnym wypadku nie podłączaj pod zapalniczkę. Kabel puszcza się przez obudowę komputera i potem przez gumę do kabiny. Zasilanie obowiązkowo od akumulatora. Minus może być od karoserii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mala uwaga co do minusa z karoserii. Miejsce styku powinno byc obnazone z lakieru tak aby zacisk oczkowy zarobiony na koncu kabla dobrze i mocno przylegal do golej blachy. W ten sposob unikniemy problemow z iskrzeniem, zwarciami i niedzialajacym wzmacniaczem. Na kablu + zaraz przy akumulatorze winien znalesc sie bezpiecznik o wartosci rownej lub nieco wiekszej niz bezpieczniki we wzmacniaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Kabel puść prze obudowę komputera.

2. Nie podłączaj wzmacniacza pod zapalniczkę.

3. Co do minusa do karoseri to jest to najgłupsza rzecz jaką można zrobić w czasie montażu wzmacniacza, będą zakłócenia od silnika i będzie ci kiepsko grało, minus ciągnij do aku. Lepiej wydać więcej na kabel i żeby były dobrej jakości niż męczyć się z gorszą jakością muzyki, czy zanikającym basem.

A i nie puszczaj kabli zasilających obok przewodów sygnałowych z radia do wzmacniacza, też będą zakłócenia.

Jak coś robić to dobrze, a nie niskimi kosztami bo jakoś to będzie grało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2004934901850725448_rs.jpg

czyli jak rozumiem tą pelntelke mam rozciąć jedna strona do akumulatora druga do wzmacniacza

jeszcze jedno pytanko bo jak wszystkie kable podłacze to zostanie mi ten czarny (długi po prawej) który widać na zdjęciu od czego on jest? czincze i niebieski (antenowy) już podłaczone dlatego nie ma ich na focie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa z karoserii bedzie generowala zaklocenia tylko i wylacznie wtedy gdy bedzie zrobiona tzw. petla masy. Bedzie sie to objawiac swistem alternatora, szumem silniczkow od wycieraczek czy tez szyb. Szczerze mowiac, montowalem niewiele wzmaczniaczy(az 4) w roznych samochodach i nigdy nie bylo problemu z masa z karoserii. Zawsze ta sama szkola, usuniecie lakieru, dobre zarobienie koncowek i maksymalnie krotka masa. Nie wiecej niz 50 cm. Fakt, ze ciagnac mase bezposrednio z akumulatora napewno nie bedzie zaklocen, zakladajac ze kable pojda innymi stronami niz kable sygnalowe :) Wtedy pasowaloby zrobic tak, ze plus jedna strona minus druga a srodkiem sygnalowe jesli to ma byc naprawde dobrze zrobione. Dobrze ekranowane RCA sa obowiazkowe!

---added---

Ten czarny jesli jest dwuzylowy to zapewne glosnikowy(ze zdjecia nie wyglada na taki...) a jesli jedno zylowy to nic mi do glowy nie przychodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten czarny jeśli jest jednożyłowy to może być od włączania wzmacniacza od radia. Znaczy sygnałowy kabel że radio jest włączone to wzmacniacz tez się załącza. Może do tego on służy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest jedno żyłowy i nie mam pojęcia też do czego służy do radia był niebieski już zamontowany jest

przekonaliście mnie co do podłaczenia masy do aku musze kupić dłuższy kabel bo ten z zestawu jest krótki. w sumie znalazłem inne wyjście też ale chyba go nie zastosuje, wzmacniacz wstawić pod maske bedzie miał blisko do aku a jedynie kable to skrzyni przeciągnąć przez auto

Dzięki za wszystkie odpowiedzi zdam relacje jak wyszło :a4fan:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabel masowy krotki bo masa zwykle jest z karoserii i w gotowych zestawach okablowania w 90% tak bedzie ;- )

Licze na fotki z przepuszczenia kabla z komory silnika do wnetrza bo sam sie bede przymierzal do tego..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czrny kabel to pewnie Remote - sterowanie wzmacniaczem.

Co do połączania masy nadwozia to czasem jest możliwe ale by nie mieć problemów najlepiej ciągnąć do akku. Druga sprawa że podłączenie masy w TDI PD z uwagi na pompowtryski to kompletnie chybiony pomysł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ok skończone narazie jest mały problem ale dzisiaj sobie z nim poradze (5 min roboty) podłaczyłem remote pod antene i tu był bład moje radio sony xpload podczas zmieniania z tuner na aux usb cd wyłancza antene :D i odrazu wzmacniacz ale radyjko ma 2 wyjście specjalnie na wzmacniacz pod remote więc podłacze pod tamto

jeżeli macie proścbe to moge zamieścić mały tourtorial jak to robiłem bo robiłem fotki podczas ciągnięcia kabli

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to prosimy w dziale Zrób to sam, abyś zrobił fotostory jak po kolei montowałeś i podłączałeś wzmacniacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...