djmostek Opublikowano 1 Listopada 2010 Opublikowano 1 Listopada 2010 Witam! Od dłuzszego czasu martwi mnie haczenie skrzyni biegów (głównie jedynka i wsteczny). Z czego ono może wynikać? (przebieg 156tys.) Wysprzęglik? a może kwestia zmiany oleju na gęsty? Dodam, że sprzęgło bierze mi przy samym końcu. PS. Inne biegi wchodzą bardzo płynnie (ew. bardzo bardzo rzadko zaprostestuje 5. ale rzadko) PS.2 Czasami haczenie ustępuje - lecz nie wiem z czego to wynika Co dziwnego? fakt, że gdy zmieniam sobie biegi na wylaczonym silniku wszystko wchodzi z nalezyta płynnością , bez haczenia.[br]Dopisany: 18 Październik 2010, 19:41_________________________________________________Może to wysprzęglik?
cetyr Opublikowano 11 Grudnia 2010 Opublikowano 11 Grudnia 2010 Miałem to samo. Wady nie było na zimnym silniku (a raczej skrzyni bo gęsty olej), ale już po 10 km I bieg i wsteczny z wyraźnym oporem. Innymi słowy sprzęgło "ciągnęło". Na wyłączonym silniku oczywiście nie ciągnęło. Po wykluczeniu zatarcia i zapowietrzenia siłownika odkręciłem skrzynię biegów. Okazało się, że tarcza zacierała się na wieloklinie. Współpracujące części były suche, bez smaru, zapylone i lekko rdzawe (kolor rudy). Wieloklin oczyściłem, nowa tarcza i łożysko dociskowe LUK za 265 zł, wieloklin i piasta cieńko smarem grafitowym. Jak ręką odjął. Jeśli usterki dotąd nie usunąłeś, to sprawdź bicie boczne tarczy, uszkodzenie zespołu dociskowego i czy okładziny nie są pokryte (zasklepione) produktami ścierania.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się