Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVF] Proszę o analizę logów


woszu

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Zrobiłem logi, ponieważ występuje w mojej a4 problem z dziwnymi odgłosami z okolic turbosprężarki.

Dźwięki słychać tylko przy redukcji biegów podczas jazdy (jak silnik schodzi z obrotów). Na biegu jałowym cisza.

Problem związany z turbo, ponieważ po odłączeniu wężyka z gruszki turbo nic nie słychać.

Poza tym żadnych innych objawów nie zauważyłem. Wydaje się że turbo działa ok, ale nie bardzo mam porównanie jak powinna działać:)

Satyczne 000, 001, 003

BiLz9.jpg

Satyczne 004

BjlZi.jpg

Satyczne 007, 013, 023

Bjotr.jpg

BS 000

BiVxJ.jpg

BS 003

Bjb_J.jpg

BS 011

Bjys0.jpg

Dynamiczne 000

Bj4wi.jpg

Dynamiczne 001

Bj70r.jpg

Dynamiczne 003

BjeuS.jpg

Dynamiczne 008

BjqYA.jpg

Dynamiczne 010

BjtsJ.jpg

Dynamiczne 011

BjAX9.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znam ten temat, przeczytałem calutki. Ale miałem nadzieje, że po logach ktoś mi podpowie co można zrobić.

W tamtym temacie ludzie wymieniali N75, EGR, turbinę, katalizator a nawet poduszki pod silnikiem:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozbierz sprężarkę i będziesz wiedział...

Opcje są 2:

- blacha na części gorącej dzwoni

- wirnik ociera o korpus przez luzy osiowe lub promieniowe

Ale najpierw wywal kata. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

termostat do wymiany, kup w servisie wv/audi

jaki ten dźwięk jest przy spadaniu z obrotów, pisk jak by metal o metal tarł? szuranie? czy syczenie?

sprawdź luzy wirnika turbiny, osiowego powinno nie być, a poprzecznego max 1mm

a co do tego magicznego odgłosu czemu obudowy filtra powietrza nikt nie wymieniał? uszczelnienie też mogło by pomóc..

może nagraj odgłos i wrzuć tutaj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Dzięki za zainteresowanie.

Ten dźwięk jest taki właśnie jakby połączone syczenie z ocieraniem.

Luzy na turbinie sprawdzałem i jest ok - tzn. tylko poprzeczne minimalne.

A jeżeli to coś z turbiną, to dlaczego na postoju cisza?

Spróbuję go nagrać, ale nie wiem czy coś wyjdzie, bo to tylko podczas jazdy i z kabiny może nie nagrać za dobrze.

A moje wyczulone ucho aż cierpnie.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie masz wyczulone, w jednym będzie coś słychać w innym nie, do puki odgłos nie będzie się nasilał i luzy na wirniku nie będą większe nie masz się czym przejmować, sprawdź szczelność dolotu bo może syczy ci nieszczelność

chyba mi się przypomniało o jaki dźwięk ci chodzi, jeżdżąc kilkoma oktawiami 2010r 77kW 1.9tdi i był on w każdej, ja bym to nazwał zawirowania wydalania spalin, występował on przy gwałtownym przyspieszaniu i szybkim wrzuceniu na luz, dosyć głośne to jest ale nic poza tym :) huczący wiatr :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nakręciłem film, ale niestety aparat kiepski i nie za bardzo to słychać.

Obrazu niet, bo film kręcony pod schowkiem, żeby było lepiej słychać:)

Ten dźwięk słychać w 5 oraz w 7 sekundzie.

Na filmie słychać jakby szum, ale to jest bardziej szuranie/ ocieranie.

Czasem słychać to o wiele wyraźniej i głośniej, ale jakoś dzisiaj nie chciał współpracować;]

http://www.youtube.com/watch?v=HuK_I-69Zmw

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobry, może troche przycichy. Wystarczy głośniki zwatować:)

Ja słyszę wyraźnie na 50% głośności w monitorze;]

Ale nie słyszysz totalnie nic, czy tego żempolenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pierwszy raz z takim odgłosem się spotykam i z niczym mi się nie kojarzy

znaczy się w polonezie miałem podobny ale lepiej nie mówić co to było.. wał, panewki i the end..

ja bym się nim nie przejmował na zapas, a gdy było odgłos schylać wciskałeś sprzęgło czy tylko aby pedał gazu zdejmowałeś?

a jak na luzie się toczysz i gazem operujesz odgłos występuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podczas zdejmowania nogi z gazu bez wciskania sprzęgła też to jest, ale na biegu a nie na luzie. Najgłośniej jest właśnie jak to sprzęgło wcisnę podczas redukcji biegów.

No żywcem jak by się coś ocierało, albo w wibracje wpadało. I ten dźwięk słychać wyraźnie z prawej strony jak siedzę za kierownicą, czyli z okolic sprężarki lub wydechu.

Tak jak pisałem wcześniej, po odłączeniu wężyka z gruszki sprężarki dźwięk znika (podobnie jak moc:)).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzęgło słychać, przydało by się wymienić. Podobnie z napinaczem. Ale pisałem że dźwięk słychać wyraźnie z prawej strony jak siedzę za kierownicą.

A alternator jest na wprost....

Poza tym, na luzie też by charczał.

Jak wracałem z pracy to jeszcze potestowałem i słychać ten dźwięk również bez wciskania sprzęgła, tylko odjęcie gazu i hamowanie silnikiem.

Przy wciśnięciu sprzęgła słychać wyraźniej, ale jest to pewnie spowodowane tym, że silnik się wycisza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zacznij od sprzegiełka alternatora, bo często złudzenie skąd dźwięk dochodzi jest mylne :wink4:

łożyska w alternatorze też obadaj bo twój dźwięk przypomina dźwięk padniętego łożyska, a jeżeli jadąc na luzie nie da się tego dźwięku osiągnąć to masz problem ze sprzęgłem albo dwumasem, na postoju podczas wciskania sprzęgła i wyciskania jakiś dźwięk dochodzi czy wiecznie ta sama cisza? obroty falują jak merdasz pedałem?

może weź na przejażdżkę kogoś kumatego, nic mu nie mów skąd dźwięk dochodzi, niech sam powie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Co do pasażera słuchacza, to już to dawno załatwiłem.

Dźwięk wyraźnie słyszalny z prawej strony - potwierdzone i kropka:)

A co do postoju to cisza żadnego szurania.

Też podejrzewałem sprzęgło, ale żadnych objawów jego padania.

Obroty nie falują, nic nie szarpie.

Dzisiaj pojechałem na stację diagnostyczną, chciałem na rolkach sprawdzić,

ale okazało się że te rolki się nie nadają i kazali mi na hamownie podjechać....

W następny weekend będę miał trochę wolnego, więc coś czuję że sprężarka wyleci na stół do przeglądu.

Może wyjdzie w praniu co i jak, bo takie gdybanie to pewnie do niczego nie doprowadzi...

Przy okazji posprawdzam tam śruby, wydechy i inne pierdoły.

Może się coś poluzowało i w drgania wpada, kto wie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolego mam ten sam problem co ty... identyczne dzwieki i objawy, sam nie wiem czy to coś poważnego... jak pytam mechaników to machaja ręką i mówią że jestem przewrazliwiony....ale miałem kilka samochodów i założe sie że to nie jest normalne.... byłbym Ci bardzo wdzięczny gdybys napisał czy udało Ci sie rozwiazać ten problem lub przynajmniej zlokalizować ....było by to dla mnie bardzo pomocne z góry dziekuje i powiodzenia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Będe działał w pszyszły weekend.

Na liście mam przede wszystkim sprawdzenie wszystkich przewodów dolotowych, IC, itp itd. :0

Będę wyciągał też do czyszczenia turbo i przy okazji wywalam katalizator, wstawiając zamiennik zakupiony na allegro od użytkownika tlumiki-gruchot.

Wymieniam tez termostat i płyn chłodniczy (G12++) i jak się uda to jeszcze wyczyszczę kolektor dolotowy i zaślepię EGR.

Jeżeli się coś poprawi to oczywiście napiszę.

Miałem jechać do ASO na diagnozę, ale powiedzieli mi 200zł, więc najpierw sam spróbuję:)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie, za tą kasę to masz płyn chłodniczy, termostat i może spawanko rury :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...