Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Metaliczny dzwięk


pereska

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym iz przy gwaltownym dodawaniu gazu slychac metaliczny dzwiek tak jakby cos ocieralo o siebie w przedziale obrotow (1800-2600) na biegu jalowym brak oznak dzwieku, tylko w czasie jazdy. Mialem wczesniej przeladowania, wymienilem czujnik n75 gdyz po podmianie z n18 bylo ok co sie okazalo przeladowanie bylo poprostu z rozlecialenej turbiny luz gora dol w i w zdluz osi, caly komputer plywal w oleju, blad czujnika cisnienia atmosferycznego, wyminielem turbine kupilem uzywke delikatny luz gora dol moze 5 razy mniejszy prawie nie wyczuwalny, problem przeladowania zamkniety definitywnie. Teraz pytanie jesli ten metaliczny dzwiek podczas dodawania gwaltownego gazu to turbina to dlaczego ta stara i co teraz jest robi dokladnie to samo, dzis zabralem sie za sprawdzenie szczelnosci orurowania wszyzstkie weze i laczniki wyjalem dokladnie obejrzalem zatykalem i mocno dmuchalem wszystko szczelne to samo zrobilem i IC tez szczelny, wedlug vaga turbina zadnych przyciec nie robi eleganco idzie rowno z komputerem, pukalem w katalizator i sluchalem nic dziwnego nie slychac, nie mam pomyslu co moze byc powodem tego dziwnego dzwieku zaslepilem odme przejchalem sie to samo. Wczesniej kopcil teraz czysciutko, turbine wyminilem sam ,kolektor wydechowy skrecony dobrze, ale to takie typowe chrobotanie, tak jakby naprawde ten wirnik zaczepial o scianki tylko nie chce mi sie wierzyc ze obydwie mialy by ten sam bol w tym samym zakresie obrotow, i ddlaczego nie slychac tego dziwku przy wyzszych obrotach chocby na piatym biegu przeciez turbina pompuje 0,9 do 4tys obr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moze 2umas dzwoni... postaw przód auta na kobyłki i bedziesz mógł z kims szukac. koła w ruch, utrzymanie rpm wywołac ten dzwiek i szukac skąd dochodzi...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to juz tez robilem ale nic nie bylo slychac, a pozatym w czasie jazdy by bylo jakies szarpanie, telepanie a nic wszsytko ok, myslalem ze jeszcze moze jeszcze jakies lozysko na jakiejs rolce, na klimie wymienione, na alternatorze slychac lozysko na jalowym ale to nie to slychac w czasie jazdy rozrzad wymieniony, przed chwila przywizalem dyktafon do gruszki od turbo i nagrywalem ale nie bardzo cos slychac glownie klekot silnika, przez rurke od odmy sluchalem uchem to ladnie slychac jak sie kreci, wiekszosc przypadkow co czytalem to nieszczelnosc w dolocie no ale wszystko rozlozylem i kazdy element sprawdzilem osobno. A ten dzwiek jest typowy jak dla turbo, nie mam pomyslu jak to sprawdzic musial bym kogos pod maske wsadzic bo na koblkach ma za lekko chyba ze jakies obciazenia na kola albo rolki ale takich mozliwoscci nie mam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identycznie to samo... Również rozważałem temat turbo i dolotu i również wszystko ładnie szczelnie i nic sie złego nie dzieje... Pozostawiłem to niech sobie śwista, jeśli będzie to coś poważnego to napewno się nasili... Podejrzewam jeszcze iż może to być plecionka między turbo a katalizatorem... Jeśli będzie gdzieś dziurawa to może świstać a u mnie odgłos ten dochodzi gdzieś stamtąd... Może to być również przypchany katalizator... To takie moje podejrzenia, ale narazie nic z tym nie robie... Zrobiłem już 20 tys km i nic złego sie nie dzieje... Jeśli coś wygłówkujesz to napisz mi na PW co było przyczyną...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest identycznie to samo... Również rozważałem temat turbo i dolotu i również wszystko ładnie szczelnie i nic sie złego nie dzieje... Pozostawiłem to niech sobie śwista, jeśli będzie to coś poważnego to napewno się nasili... Podejrzewam jeszcze iż może to być plecionka między turbo a katalizatorem... Jeśli będzie gdzieś dziurawa to może świstać a u mnie odgłos ten dochodzi gdzieś stamtąd... Może to być również przypchany katalizator... To takie moje podejrzenia, ale narazie nic z tym nie robie... Zrobiłem już 20 tys km i nic złego sie nie dzieje... Jeśli coś wygłówkujesz to napisz mi na PW co było przyczyną...

Plecionkę i kata zostaw w spokoju. Po wymianie nic się nie zmieni. Sprawdź przeguby wewnętrzne bo tylko jeszcze to nie było wymieniane. Bo na ten problem jest kilka już tematów i wielu ludzi wymieniło dużo części. Jednoznacznego rozwiązania nadal nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie przypomina to świst turbiny ale takiej już mocno dojechaej czyli takie świerczenie niby świstanie ale takie metaliczne.... i dochodzi to z okolicy turbawki ale jeśli chodzi o samo turbo to ładnie pompuje i jest suche... jak pisałem, nie przejmuje sie tym narazie.... Przeguby ?? hmmm raczej mi sie nie wydaje bo chyba bardziej by stukały i czuć byłoby szarpanie... sam nie wiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, u mnie też słychać taki metaliczny dźwięk,takie dzwonienie (nie świst czy gwizd) podczas gwałtownego dodania gazu gdy samochód jest pod obciążeniem szczególnie na 4 i 5 biegu.I po wyrównaniu obrotów ustaje poza tym nic sie nie dzieje wydaje mi sie ze wszystko w normie przejechałem juz tak około 60tyś.Co to może być :mysli:

Dodam że z pozycji kierowcy,dźwiek słychć z okolic turbiny czy kata.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...