mile_end Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 Witam mam problem sprowadziłem pojazd z belgi, jest on podwójnego zastosowania (Dubbel Gebruik) pytałem w urzędzie celnym jak wygląda akcyza (dawne cło) od takiego pojazdu i nie dostałem jednoznacznej odpowiedzi. dowiedziałem się natomiast że auto może być ciężarowe w zagranicznym dowodzie a oni mogą je uznać za osobowe, ogólnie nie miła była rozmowa... mam pytanie czy jak pójdę z tymi papierami do urzędu celnego i rozpatrzą mi wartość akcyzy (dawnego cła (a jeszcze dawniejszej dziesięciny)) mogę się od tego odwołać czy jest jakiś sposób, własna opinia diagnosty rzeczoznawcy iż pojazd jest ciężarowy ogólnie prosił bym o rady jak uniknąć tego 17%ego gwałtu na moim portfelu (interesowałem się przeróbka pojazdu w Niemczech z PKW na LKW ale koszt tego będzie pewnie podobny do mojej akcyzy choć bóg jeden wie od jakiej kwoty oni mogą ja naliczyć)
NYNA Opublikowano 4 Listopada 2010 Opublikowano 4 Listopada 2010 No zależy jakie to auto i jaka jest jego wartość dla celników. Jak akcyza wyjdzie około 3 tys. zł to się nie opłaca przerabiać w DE na ciężarówkę. Jak Ci diagnosta wpisze w Polsce na przeglądzie że jest ciężarowy 2 osobowy to będzie to ciężarówka wedle naszych przepisów i akcyzy Ci nie naliczą bo z ciężarówką nawet do celnego nie idziesz nic zgłaszać, tylko dowiedz się w wydziale komunikacji czy oni patrzą tylko na to co diagnosta wpisze i na tej podstawie rejestrują auto czy w papierach koniecznie musi być LKW.
mile_end Opublikowano 13 Listopada 2010 Autor Opublikowano 13 Listopada 2010 dobra powiem co zrobiłem przerobiłem pojazd na lkw w Niemczech koszt 2550 + paliwo mi wyszło 700 km także przy spalaniu mojego nowego pojazdu trochę sporo auto ma nie mieć tylnego rzędu siedzeń i pasów musi mieć kratkę i zaspawane miejsca po śrubach montażowych pasów i siedzeń (jest na sto sposób, śruby imitujące zaspawaną śrubę) ogólnie jak ktoś zna niemiecki to może się sam w to zabawić bo raczej nie ma dużo latania i gadania ja niestety musiałem skorzystać z usługi z allegro pozdrawiam i polecam dla tych co nie maja siana na akcyze
NYNA Opublikowano 14 Listopada 2010 Opublikowano 14 Listopada 2010 No filozofii w tym dużej niema da się też zrobić lkw bez wyciągania siedzeń i baz kraty tylko więcej to kosztuje No ale nie wiem czy każdy może coś takiego sam zrobić bo ogólnie to wszystko zależy od Niemieckiego diagnosty czy będzie sprawdzał czy są spawy czy tylko śrubki imitujące spawy i czy ogólnie się będzie czepiał czy tylko walnie fotkę i nie będzie się zbytnio przyglądał bo wie o co chodzi i wie komu to robi a jak ktoś sobie sam przyjedzie nie będzie się znał a z diagnostą będzie się widział po raz pierwszy to może nie pójść tak łatwo bo wiadomo jak to jest kto ma układy ten robi bez problemów.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się