Skocz do zawartości
IGNOROWANY

zegary FIS od A6 w A4 i wskaźnik paliwa


skalarx

Rekomendowane odpowiedzi

założyłem zegary z FIS z A6 2002 do mojej A4 2000 pasowały idealnie i w zasadzie oprócz poziomu spryskiwacza i kontroli żarówek wszystko inne zadziałało od razu (nawet ładowanie auk i temp oleju). Z immo poradziłem sobie bez problemu (miałem pin) i kodowanie kluczyków VAGiem zajęło mi 2 minuty. Problem jest tylko z tym odwrotnym wskazaniem paliwa. Przewaliłem całe forum i nie znalazłem informacji o co z tym chodzi i jak to działa. i czy ktoś sobie z tym poradził.

Jaka jest różnica pomiędzy czujnikiem paliwa w A6 i A4?

Czy nie wystarczy założyć czujnika od A6 do A4?

Może zegar od paliwa ma + i - i wystarczy mu zamienić bieguny? (to było by za proste:))

Może ktoś ma już gotowe rozwiązanie?

Proszę o pomoc.

Dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A może wystarczy przekodować zegary? Podaj mi numer zegarów i kodowanie, jakie masz ustawione w VAGu

ktoś zdarł naklejki:( ale na pierwszej stronie VAG pokazuje chyba kod w polu VAG Number : 4B0 920 933 G, soft coding 00140 - zmienilem je wg. kodów z forum.

W adaptacji sterownika (jedyna grupa która ma chyba związek ze wskaźnikiem paliwa):

w grupie 30 TANK SENSOR w starym liczniku mam 128 w nowym 128,

w grupie 31 w starym liczniku mam 128 w nowym 128,

w grupie 32 w starym liczniku mam 0 w nowym 0,

w grupie 33 w starym liczniku mam 32768 w nowym 128,

tyle że nie mogę w nowym (to ten z FIS) wprowadzić takiej wartości :(

nowyum0.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W adaptacji sterownika (jedyna grupa która ma chyba związek ze wskaźnikiem paliwa):

w grupie 30 TANK SENSOR w starym liczniku mam 128 w nowym 128,

w grupie 31 w starym liczniku mam 128 w nowym 128,

w grupie 32 w starym liczniku mam 0 w nowym 0,

w grupie 33 w starym liczniku mam 32768 w nowym 128,

tyle że nie mogę w nowym (to ten z FIS) wprowadzić takiej wartości

A30,0,Tank characteristic

A30,5,Tank characteristic

A30,6,Parallel shift of tank characteristic by +/- 32 Ohm

A30,7,

A30,8,Value range: 96...160

;

A33,0,Fuel tank "full" indicator

A33,5,Fuel tank "full" indicator (> MY 2002)

A33,6,Fuel tank "Full" indicator can be corrected if the readout

A33,7,does not correctly show "Full" when the tank is in fact full.

A33,8,

A33,9,Value range: 12...144

ktoś zdarł naklejki:( ale na pierwszej stronie VAG pokazuje chyba kod w polu VAG Number : 4B0 920 933 G, soft coding 00140 - zmienilem je wg. kodów z forum.
;---------------------------------------------------

;

; Coding informations

;

;---------------------------------------------------

;

;

C0,J285 - Instrument Cluster

C1,??xxx - Additional equipment

C2,+01 - larger fuel tank volume (82 instead of 70 liters)

C3,+02 - Seatbelt warning active

C4,+04 - A6 Allroad quattro

C5,

C6,xx?xx - Country coding

C7,0 - Germany / 1 - Rest of the world (left hand) / 2 - USA / 3 - Canada

C8,4 - Great Britain / 5 - Japan (left hand) / 6 - Arab states

C9,7 - Australia / 8 - Rest of the world (right hand) / 9 - Japan (right hand)

C10,

C11,xxx?x - Number of cylinders

C12,4 - 4-cylinder / 6 - 6-cylinder / 8 - 8-cylinder

C13,

C14,xxxx? - Engine type

C15,0 - TDI-engine / 2 - 6-cylinder gasoline engine

C16,3 - 8-cylinder gasoline engine / 4 - Turbo-engine

W grupie 30 możesz wpisać wartości pomiędzy 96, a 160. Sprawdź co się stanie jak wpiszesz 96, albo 160. Po zatwierdzeniu wartości oczywiście wyłącz i włącz ponownie zapłon. W grupie 33 nie przejmie Ci aż tak dużej liczby. Tam można wpisywać w/g Ross-Techa liczby z przedziału 12-144 Pozdrawiam, Hack

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wnioskuje z tego, że soft coding mam chyba dobry.

Po zmianie wartości w grupie 30, wskaźnik trochę reaguje. Bez zmian (wartość 128) mam paliwa na przejechanie 20 km, jak dam mniejszą wartość, to spada do zera. wartość maksymalna - do przejechania 100 km, czyli zmierza w dobrą stronę ale nie da się wpisać nic więcej :( Jak możliwe było wprowadzenie takiej dużej wartości w starym liczniku?! (grupa 33 ->32768!) Wygląda że ta grupa jest tylko do korygowania wskazań pełnego baku paliwa. Z taką dużą wartością jest możliwe, żeby skorygować wskazanie o cały bak:) Niestety licznik nie pozwala. Nie bardzo mi się chce wierzyć żeby aż taka różnica była pomiędzy licznikiem A4 i A6.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Róznica jest w czujniku

A4 A6

pusty 280omów 70

pełny 40 270

Tak przynajmniej podaje Elsa.

Można spróbować wrzucić zawartość eeproma z A4.

można zrobić mały ukladzik ktory bedzie sie zajmowal konwersją sygnalu albo jeszcze sprobować pozamieniać kabelki :) bo przedzial zmian jest taki sam teraz kwestia czy czujnik to poptostu potencjometr czy cos jeszcze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z elektroniki jestem słaby. może ktoś z Was orientuje się jak taki układzik powinien wyglądać. Dla doświadczonego elektronika zamiana takich sygnałów to pewnie pestka:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myślałem nad układem dopasowywującym, ale stwierdziłem, że za dużo komplikacji. Teraz sobie przypomniałem, ktoś mi mówił, że włozyl czujnik od passata i wszytko i mu działał wskaźnik prawidłowo. Do przeprogramowania eepromu przez złacze musisz miec specjalny interfejs, vagiem tego nie zrobisz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...