Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 ALT] Ogrzewanie działa tylko gdy dodam gazu


m123ek

Rekomendowane odpowiedzi

na wolnych obrotach nie grzeje , tylko jak dodam gazu.

Sprawdź silniczek od klapy sterującej ciepłym powietrzem ( może się zaciął ) - u mnie działał normalnie ale klapka się nie domykała i gorące powietrze mieszało się z zimnym.

Zobacz też czy weże od nagrzewnicy są gorące - u mnie jest jeden jest gorący a drugi letni ( stawiam na zapchaną nagrzewnice - mam już nową i w poniedz. ją montuje)

Pompe mam nową i termostat też 90* trzyma bez problemu - jak wymiana nagrzewnicy nie pomoże to pozostaje mi uszczelka pod głowicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie il=e moze kosztować pompa wody??? ni dzisiaj gazownik złą wiadomość obwieścił- wieje tylko jak jadę :wallbash: :wallbash: :wallbash: i to słabo :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam czy mógłby mi ktoś pomóc bo mam podobny problem jak wyżej a dokładniej:

zaczyna dobrze grzać ( aż za gorąco) później tzn po jakiś kilku minutach już przestaje nawet płyn nie dogrzewa reduktora w aucie zimno a robi sie takie ciśnienie w zbiorniczku wyrównawczym. górny wąż od chłodnicy gorący. wymieniłem już termostat koszt 340zł uszczelka pod głowicą 140zł planowanie i sprawdzanie szczelności głowicy 100zł( najlepszy fachowiec w Tomaszowie mazowieckim) korek od zbiorniczka 10zł króciec 99zł a pompa miała być wymieniona razem z rozrządem czyli jakieś 5tys km.

Kupiłem auto niby od kolegi i miało być sprawne a jak sie okazało on je przyprowadził z germani z uszkodzonym silnikiem. Pomóżcie bo juz nawet w warsztatach nie mogą znaleźć przyczyny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobra widze ze dalej tutaj meczycie sie z tym ogrzewaniem... A wiec, powiem Wam dokładnie jak to zrobic, bo to tylko i wyłącznie zapowietrzenie układu, robiłem ostatnio koledze, i sobie zreszta tez bo rozrzad zmieniałem. Po pierwsze nalac płynu delikatnie ponad max, po drugie <zalezy od silnika> rurka metalowa nad pokrywą zaworów posiada śrubke na imbus ktora odkrecamy , jesli leci plyn zakrecamy jesli nie leci, naciskamy wąz gorny chłodnicy az zacznie leciec płyn. Nastepnie sprawdzamy czy jest stan, odpalamy silnik i czekamy az sie nagrzeje do 90"c,.

Zanim silnik sie nagrzeje sciagamy osłone podszybia, wyciagamy uszczelke podszybia i ciagniemy w strone silnika całe podszybie, po prawej stronie koło akumulatora mamy dwa przewody do nagrzewnicy, gasimy silnik, sciagamy opaske z gornego przewodu, pod opaska jest otwor w wezu, zsuwamy waz delikatnie tak zeby otworek znajdował sie poza wejsciem do nagrzewnicy, ale reszta weza zostaje , powinno wtedy nam upuscic sie troche powietrza, nastepnie nasuwamy go spowrotem, odpalamy trzymamy go na wysokich obrotach, gazujemy tak około minuty, zostawiamy odpalony i znow zsuwamy waz az z dziurki bedzie leciec powietrze a nastepnie płyn, powtorzyłem to dwa razy dla pewnosci, i problem z ogrzewaniem zniknał u kolegi jak i tez u mnie.

dodam iż czestą przyczyna zapowietrzenia jest minimalny stan płynu, a w wielu przypadkach spowodowany jest on "poceniem się" obudowy termostatu, warto zawsze podczas wymiany rozrzadu, czy tez jakiejkolwiek naprawy wymagajacej sciagnac sciane przednią, alternator, czy tez kolektor ssacy, zajrzec do obudowy termostatu i ewentualne uszczelnienie. na foto pokazuje jak wygladało to u mnie.

20101230582.jpg

ten różowy korzuch to wyciek płynu

20101230587.jpg

a tak po uszczelnieniu. warto tez sprawdzic termostat, moj otwieral sie przy stu stopniach, wiec podgrzałem go nagrzewnica do spawania plastikow gdzie mam regulacje temp, i co wazne cienka dyszem nie probujcie standardowa opalarka gdyz ma szeroką dysze osłabicie materiał w ktorym mocowany jest termostat.

20101230589.jpg

Rurke metalową ktora idzie pod kolektorem ssacym czyscimy odtłuszczamy i skrecamy na silikon.

Mam nadzieje ze w miare dobrze to opisałem i ze komus sie przyda, w razie czego słuze pomocą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...