Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AVB] Kontrolka ABS, ESP, znaczek świec żarowych i spadek mocy


Andrew krk

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich, jestem nowicjuszem na forum więc jeżeli coś napiszę nie do końca zrozumiale proszę o cierpliwość a na pewno poprawie się.

Od wczoraj jestem posiadaczem A4 B6 1.TDi 2002r 74 kw, i niestety już w drodze domku pojawiły się kłopoty. Miałem ok 140 km/h było ostre hamowanie, najpierw zapaliło się ABS- na żółto, następnie rozłączenie ESP, po ok 10 km zapaliła się żółta kontrolka świec żarowych i w tym momencie spadła moc i obroty do 1100. Zero reakcji na dodawanie gazu, i tak jechałem max 60 km/h. Kiedyś słyszałem że jest to tryb awaryjny, niestety nie miałem wcześniej takiej sytuacji.

Jeżeli możecie wskazać dany post lub mieliście taką sutuację proszę o pomoc.

Jutro zczytam dane w serwisie ale wolałbym wcześniej zasięgnąć trochę informacji.

pozdr Andrew[br]Dopisany: 12 Grudzień 2010, 08:45_________________________________________________Dopiszę , że wyłączałem silnik kilka razy i rozłączyłym na 10 minut akumulator, myślałem że to pomoże niestety nic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję serdecznie za odpowiedź, wszystkie objawy miałem takie same, więc zacznę od sprawdzenia kostek czy nie są zaśniedziałe.

Dzięki Wrclaguna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w tym akurat przypadku problem jest w potencjometrze pedału gazu G79 - stałe obroty na poziomie 1100 RPM to standard przy jego lub jego okablowania usterce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sztomel masz rację, właśnie dzwonił do mnie kumpel, który zajmuje się moim Audikiem że pojawiły się błędy czujnika pedały gazu, czujnik położenia koła kierownicy ( prawdopodobnie współpracuje z ESP ) i czujnik położenia wałka rozrządu. jutro dostajemy się do tych czujników i co następuje, jeżeli będą zaśniedziałe styki w kostkach, lub jakieś luźne przewody, zamoknięte itd. to czyścimy kasujemy błędy zobaczymy co będzie się działo, jeżeli połączenia będą bez uwag to spisujemy numery i wymieniamy czujniki.

pozdr Andrew- jutro będzie chwila prawdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MROZOL a ja właśnie życzę koledze aby wynikiem tych objawów były właśnie zaśniedziałe styki bo to jest najtańsze rozwiązanie tego problemu i oby tak właśnie było a nie walnięty czujnik G79.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MROZOL a ja właśnie życzę koledze aby wynikiem tych objawów były właśnie zaśniedziałe styki bo to jest najtańsze rozwiązanie tego problemu i oby tak właśnie było a nie walnięty czujnik G79.

Nie no oczywiście że tak, ale kurcze po ostatnich powodziach jakoś tak zaśniedziałe czy mokre styki baaardzo źle się kojarzą. Oby to nie była zbyt poważna usterka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich, długo się nie odzywałem ale nie mogłem dostać odpowiedniego czujnika gazu.

Wyczytałem że powinno się zamontować o takich samych numerach, więc trochę to trwało.

Problem minął po zmianie tego czujnika, myślałem że są zanieczyszczone styki w kostkach ale tu okazało się wszystko czyste.

Dzięki że trafiłem na gościa który sprzedał mi za 120 zł chwila montażu i wszystko działa.

Odnośnie kontrolki ABS i ESP to nie wiem co napisać bo to samo zniknęło, nie mam pojęcia dlaczego tak się dzieje.

Na razie jest oki, zobaczymy za parę dni jak będzie się zachowywał na tych mrozach.

pozdrawiam Andrew

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...