Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFB] Prośba o analizę logów.


Belding

Rekomendowane odpowiedzi

Group A: '000

TIME

STAMP

0 32 73 0 17 103 215 65 163 141 104

1,15 32 73 0 18 103 215 65 163 141 104

2,32 32 73 0 18 103 215 65 163 141 106

3,47 32 73 0 18 103 215 65 163 141 104

4,64 32 73 0 18 103 215 65 163 141 104

5,79 32 73 0 18 103 215 65 163 141 105

6,97 32 73 0 17 103 215 65 163 141 103

8,11 32 73 0 17 103 215 65 163 141 105

Group B: '001

Engine speed Injected quantity Qty adj valve Coolant temp

TIME 740-840 rpm 3,0-8,0 act, time 15-25*Ck 85-105*C

STAMP /min mg/R CF °C

0,4 742 5,6 20,8 88,2

1,57 742 5,6 19,5 88,2

2,72 742 5,6 19,5 88,2

3,89 742 5,6 20,8 88,2

5,04 742 5,6 19,5 88,2

6,2 742 5,6 19,5 88,2

7,36 742 5,6 20,8 88,2

8,52 742 5,6 19,5 88,2

Group C: '002

Engine speed Throttle position Switches Coolant temp

TIME 740-840 rpm 0% see label file 85-100*C

STAMP /min % °C

0,8 742 0 0 01 00 88,2

1,97 742 0 0 01 00 88,2

3,12 742 0 0 01 00 88,2

4,3 742 0 0 01 00 88,2

5,44 742 0 0 01 00 88,2

6,62 742 0 0 01 00 88,2

7,76 742 0 0 01 00 88,2

8,94 742 0 0 01 00 88,2

Group A: '003 Group B: '005

Engine speed MAF (specified) MAF (actual) EGR duty cycle Engine speed Start inj, qty Actual start Coolant temp

TIME 740-840 180-270 mg/H 160-290 mg/H 40-75% TIME rpm of inj, *C

STAMP /min mg/R mg/R % STAMP /min mg/R °BTDC °C

0,74 742 212 192,3 43,4 0 742 15,7 0 91,8

1,94 742 212 223,7 42,2 1,14 742 15,7 0 91,8

3,14 742 215,9 208 43,4 2,34 742 15,7 0 91,8

4,33 742 212 215,9 42,6 3,53 742 15,7 0 91,8

5,53 742 215,9 219,8 43,4 4,73 742 15,7 0 91,8

6,73 742 212 208 42,6 5,93 742 15,7 0 91,8

7,93 742 212 219,8 42,6 7,14 742 15,7 0 91,8

Group A: '011 Group B: '004 Group C: '010

Engine speed Spec, intake press, Actual intake press N75 duty cycle Engine speed Spec, start Actual start Cold start valve MAF Atmo, press Intake press, Throttle

TIME 2900-4000 1900-2300 mbar 1900-2300 mbar TIME 3800-4200 rpm 8-12 *BTDC 6-14 *BTDC TIME >750 1900-2300 100%

STAMP /min mbar mbar % STAMP /min °ATDC °BTDC % STAMP mg/R mbar mbar %

1,18 951 1458,6 1101,6 71,4 0,38 882 0,6 0 49,7 0,78 420 1009,8 1101,6 16,5

2,38 1090 1652,4 1152,6 68,3 1,58 998 6 0 36,3 1,98 427,8 1009,8 1132,2 100

3,58 1322 1866,6 1254,6 79,7 2,78 1183 5,8 0 42,2 3,18 459,2 1009,8 1213,8 98,8

4,78 1578 1917,6 1468,8 73 3,98 1392 4,8 0 55,2 4,38 522 1009,8 1377 98,4

5,98 1902 1968,6 1897,2 50,9 5,18 1694 4 0 59,6 5,58 679 1009,8 1744,2 98,8

7,18 2297 2009,4 2101,2 46,9 6,38 2018 4 0 58,8 6,78 792,9 1009,8 2142 98,4

8,38 2691 2029,8 2009,4 44,2 7,58 2413 4,8 0 53,3 7,98 753,6 1009,8 2029,8 98,4

9,58 3062 2060,4 1989 48,1 8,78 2807 6 0 48,1 9,18 722,2 1009,8 1927,8 98,4

10,77 3434 2111,4 2142 46,9 9,97 3178 7 0 45 10,37 781,1 1009,8 2111,4 98,8

11,97 3735 2121,6 2152,2 45 11,17 3550 8,2 0 40,2 11,57 757,5 1009,8 2152,2 98,8

13,17 4037 2121,6 2131,8 43,8 12,37 3851 9,6 0 38,7 12,77 722,2 1009,8 2131,8 98,8

14,37 4315 2111,4 2121,6 43,8 13,57 4153 10 0 37,5 13,97 683 1009,8 2121,6 98,8

Autko ciężko pali i nie wiem gdzie szukać przyczyny???? Może komuś uda sie rozszyfrować ten problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. wrzuciłeś te logi tak, że są nieczytelne - można dostać wariacji

2. przeczytaj to i zrób te logi porządnie:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,18478.0.html

3. masz źle ustawiony statyczny kąt wtrysku (przyspieszony - wartość 73 jest za duża) i od tego pewnie kiepsko pali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukaszr - zgodnie z zaleceniem wysyłam logi...sory za poprzednie - od niedawna jestem na forum, ale szybko sie ucze :>

:)

I tak te logi to nie jest wszystko co powinno być zrobione.

Uważam, że powinieneś je powtórzyć tym bardziej, że pedał gazu nie był wciśnięty do oporu.

Z tego co tu widać to:

1. kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?? - przepływka do czyszczenia lub wymiany, bo kiepsko działa

2. jeżeli log 13 i 14 był robiony STATYCZNIE to masz jakieś dziwne korekcje wtrysków - coś się niedobrego dzieje, bo takich wahań jeszcze nie widziałem - ile to auto ma przebiegu ?? Filtr paliwa kiedy wymieniałeś ??

Resztę da się stwierdzić jak zrobisz pełne logi:

DYNAMICZNE: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

STATYCZNE 000, 001, 003, 004, 007, 013/014, 018

BASIC SETTINGS: 000, 003, 004, 011:

Każdą z tych grup robisz oddzielnie, a nie tak jak teraz po 3 w jednym pomiarze.

Wtedy jest większe ratio i jest więcej wyników pomiarów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr powietrza,paliwa,oleju, olej i rozrząd wymienialem 1,5 m-ca temu.

Autko ma przejechane 190.000.

Pełne logi postaram sie wykonać dzisiaj lub jutro.

A co do odpalania to rzeczywiście kiepsko mi pali...muszę kilka razy obrócić wałem zanim zapali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi do zrobienia jeszcze raz. Kąt wtrysku zostaw w spokoju, jak jest troszę bardziej przyspieszony to powinien lepiej zapalać. W AFB przepływki nie mierzą więcej jak 850mg, jak jest 750 to uznam że jest ok, ale jakieś skoki dziwne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi do zrobienia jeszcze raz. Kąt wtrysku zostaw w spokoju, jak jest troszę bardziej przyspieszony to powinien lepiej zapalać.

Nie zgodzę się z Tobą, że będzie lepiej zapalał.

Zacznijmy od tego, że to w 000BS pomijamy - zapomniałem z tego wszystkiego, że to jest 2,5TDI.

Dla 2.5TDI kąt sprawdzamy na 004BS, a tych logów tutaj nie ma - ma być 2*ATDC na Late przy 100% wysterowaniu nastawnika. Audi dopuszcza tolerancję +/-2*, co daje efektywny dopuszczalny zakres 0* - 4* ATDC - cokolwiek poza tym zakresem jest do poprawienia.

W AFB przepływki nie mierzą więcej jak 850mg, jak jest 750 to uznam że jest ok, ale jakieś skoki dziwne.

Przepływka w tym silniku powinna mierzyć >750 mg/R - rzeczywiście ciężko uzyskać 850 mg/R (AKE i nast. [lmm Hitachi] mierzą już ok. 850mg/H).

Tutaj niestety logi są do powtórki, bo za mało jest próbek i jakoś tak "pofalowane" są te pomiary, ale przepływkę i tak profilaktycznie bym przeczyścił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lukaszr - zgodnie z zaleceniem wysyłam logi...sory za poprzednie - od niedawna jestem na forum, ale szybko sie ucze :>

:)

I tak te logi to nie jest wszystko co powinno być zrobione.

Uważam, że powinieneś je powtórzyć tym bardziej, że pedał gazu nie był wciśnięty do oporu.

Z tego co tu widać to:

1. kiedy wymieniałeś filtr powietrza ?? - przepływka do czyszczenia lub wymiany, bo kiepsko działa

2. jeżeli log 13 i 14 był robiony STATYCZNIE to masz jakieś dziwne korekcje wtrysków - coś się niedobrego dzieje, bo takich wahań jeszcze nie widziałem - ile to auto ma przebiegu ?? Filtr paliwa kiedy wymieniałeś ??

Resztę da się stwierdzić jak zrobisz pełne logi:

DYNAMICZNE: 000, 001, 003, 004, 008, 010, 011

STATYCZNE 000, 001, 003, 004, 007, 013/014, 018

BASIC SETTINGS: 000, 003, 004, 011:

Każdą z tych grup robisz oddzielnie, a nie tak jak teraz po 3 w jednym pomiarze.

Wtedy jest większe ratio i jest więcej wyników pomiarów.

Zgodnie z obietnicą :thumbup:

Dzisiaj właśnie zrobiłem pełne logi:

Statycznie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/4ad3732d657d47b8.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/34b6c55a1f0cf63e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7bb2d6f4f654709d.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/2a92775f16969977.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6ed21d95c6fdc1ad.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/982908536c17702c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/8f35c401e4953985.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/6df63c32074002e1.html

Basic Settings:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/d71ef65b76e76d4a.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/a5b56f0987f40396.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f58e0f8987c8b559.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/89d6540ebf150e22.html

Dynamicznie:

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/264ec2463245e540.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/3c01dc660d71ab8c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/936bfcae634265d9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ead1041b034ba85b.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/9016ca3158455485.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/35b61d350cd3a65c.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/946e53f764071082.html

Mam nadzieje że to już pełne :) Dzisiaj sprawdzałem przepływomierz i wydaje sie czysty, filtry zmieniałem (jak już pisałem) 3.000 km temu, olej i rozrząd też.

T ylko że przy wymianie rozrządu mechaniory nie mogły sie połaczyć z silnikiem, także po wymianie raczej ustawiania wtrysku nie było :mysli:

Pali tak samo przed wymianą jak i po...,czyli kiepsko :thumbdown:

No i wyrzuca mi błąd: 00542 Czujnik uniesienia igły – G80

Prozdawiam i prosze o pomoc w analizie logów :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione super :)

Tylko niestety niezbyt będą miarodajne, bo musisz coś zrobić najprawdopodobniej z wtryskiem sterującym, bo coś się z nim dzieje. Może być do wymiany, a jest to związane z tym błędem, który Tobie wyskakuje, czyli:

No i wyrzuca mi błąd: 00542 Czujnik uniesienia igły – G80

Zobacz tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,16051.0.html

Więcej nie będę opisywał, bo trzeba zrobić porządek z tym wtryskiem - niestety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Logi zrobione super :)

Tylko niestety niezbyt będą miarodajne, bo musisz coś zrobić najprawdopodobniej z wtryskiem sterującym, bo coś się z nim dzieje. Może być do wymiany, a jest to związane z tym błędem, który Tobie wyskakuje, czyli:

No i wyrzuca mi błąd: 00542 Czujnik uniesienia igły – G80

Zobacz tutaj:

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php/topic,16051.0.html

Więcej nie będę opisywał, bo trzeba zrobić porządek z tym wtryskiem - niestety.

W takim razie zaczne od tego testu "stukowego" :)...tylko który to bedzie wtrysk sterujący...zrozumiałem że trzeci, ale wolał bym bardziej obrazowo bo "trzeci" (przynajmniej narazie)niewiele mi mówi :mysli:

No i co z tym kątem początku wtrysku...?? Podobno jest za duży, czy za pomocą VAGA go zmienie?? Czy tylko mechanicznie??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie zaczne od tego testu "stukowego" :)...tylko który to bedzie wtrysk sterujący...zrozumiałem że trzeci, ale wolał bym bardziej obrazowo bo "trzeci" (przynajmniej narazie)niewiele mi mówi :mysli:

Przeczytaj dobrze tamto i popatrz na silnik to będziesz wiedział co i jak.

No i co z tym kątem początku wtrysku...?? Podobno jest za duży, czy za pomocą VAGA go zmienie?? Czy tylko mechanicznie??

Na razie nic nie ruszaj. Zrób porządek z tym co masz, potem wszystko zalogujesz i wtedy będziesz się martwił dalej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie wtryskiwacza sterującego:

W sklepie zaśpiewali mi 1200zł :kwasny:, ale na allegro znalazłem nowy za 460zł.

http://moto.allegro.pl/item264545623_wtryskiwacze_audi_a4_a6_a8_skoda_superb_vw_passat.html

Pytanie czy to nie jakiś szmelc i czy do AFB wtryskiwacz sterujący ma nr 059 130 202F???

ten za 1200 to pewnie oryginał, ale różniaca w cenie jest kusząca.

No i czy przyczyną złego odpalania może być ten walnięty czujnik wzniosu igły (G80)???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...