Vendeur Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 Posiadam automat 4-biegowy. Od jakiegoś czasu zmagam się z dziwnymi problemami. Mianowicie skaczą mi obroty, widoczne jest to idealnie przy jeździe stałą prędkością, nawet na tempomacie. Co kilka sekund obroty skaczą mniej więcej o 50-100. Od dość długiego czasu. Od ok 2 miesięcy chyba doszły do tego dziwne wibracje auta, przy przyspieszaniu, szczególnie można je odczuć przy stale wciśniętym lekko gazie i powolnym nabieraniu prędkości. Podczas właśnie skoku obrotów, auto wpada w wibracje np. przez 0,5-1 sekundę. Myślałem, że może być coś nie tak ze skrzynią biegów, gdyż jesienią wymieniany był w niej czujnik obrotów (podobno uszkodzony, skrzynia działała w trybie awaryjnym). Podjechałem jednak do warsztatu i stwierdzili tam, że to nie jest wina związana ze skrzynią biegów, a ze sterowaniem silnika, które może szwankować. Podpięli jakiś komputer i wyskoczyły błędy kolektora i ciśnienia w nim. Choć rok temu ten problem właśne rozwiązywałem, kolektor był czyszczony, wraz z turbiną, był ten sam błąd, do tego auto często traciło moc przy niedogrzanym silniku - znana przypadłość chyba, tak jakby turbo się wyłączało. Obecnie także dość często ta moc pada, nie wiem czy to standardowe jest, ale wydaje mi się, że jeśli nie cisnę mocno auta i po prostu przyspieszam trochę, to nie powinno mieć miejsca. Oprócz błędu kolektora był także błąd intercoolera, pytali czy czasem nie przegrzałem auta, ale nie ma takiej możliwości, przejeżdżam raptem 15 km i ledwo co, silnik się nagrzewa... Czy ktoś mógłby naprowadzić mnie na możliwe przyczyny takiego zachowania? Chodzi mi przede wszystkim o te skoki obrotów i wibracje, choć utraty mocy też chcialbym wyeliminować.[br]Dopisany: 07 Styczeń 2011, 12:44_________________________________________________Jest tam kto?
onsork Opublikowano 7 Stycznia 2011 Opublikowano 7 Stycznia 2011 konwerter, lub bardziej po polsku sprzęgło hydrokinetyczne do regeneracji to jest przyczyna wibracji i falowania obrotów w twoim samochodzie niestety jest to związane co najmniej z cofnięciem skrzyni, co jest prawie jednoznaczne z jej wyciągnięciem i "prawie" w tym przypadku nie robi różnicy regeneracja to koszt ok.600pln zawsze możesz kombinować z używanym, ale jak nie trafisz, a nie będziesz sam wyciągał skrzyni, to popłyniesz z kosztem następnego wyciągania skrzyni i kolejnego konwertera
Labiel Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 Też mi to pasuje do sprzęgła. Tłumaczyłoby wszystko. Te spadki mocy to może być ślizganie się sprzęgła.
Vendeur Opublikowano 8 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 8 Stycznia 2011 Rok temu przy remoncie skrzyni biegów miałem rzekomo regenerowane sprzęgło (pieniądze za to wzięli, ale czy coś robili...?). Czy chodzi o to samo sprzęgło właśnie? Czy te błędy kolektora i intercoolera mają jakikolwiek związek z Waszymi diagnozami, czy potem znikną, czy jest to zupełnie osobna kwestia? To samo pytanie odnośnie spadków tej mocy (po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraz do normy standardowo), ponieważ według wielu tematów na forum, ten problem czasami trudno rozwiązać.
onsork Opublikowano 8 Stycznia 2011 Opublikowano 8 Stycznia 2011 tak, chodzi o to samo sprzeglo i zapewne nie bylo regenerowane, baaa, byc moze wsadzone zostalo inne nie do konca kumam co oznacza sformulowanie blad kolektora, czy intercoolera najlepiej gdybys podal oznaczenia bledow na forum i madre glowy cos wykombinuja jak podasz kody bledow to mozna oszacowac czy maja cos wspolnego, ale nie sadze silnik to nie moja dzialka wiec nie bede pierdzial od rzeczy podstawa - sprawdz poziom oleju w skrzyni,(na pracujacym silniku,pamietaj) ale i tak jego brak nie powoduje objawow o jakich napisales konwertery klekaja w okolicach 200000km, jest to bardzo duze generalizowanie, ale jedno jest pewne, ze nie po 5, 10, czy 50 tys.km
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się