grzes24pl Opublikowano 18 Stycznia 2011 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Witam Klimatronik dwustrefowy VAG pokazuje mi takie błędy: 2 Faults Found: 01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Czy ktoś orientuje się gdzie znajdują się te potencjometry Po odkręceniu schowka są trzy silniki obok kokpitu z róznymi koplorami dzwigni. Jakim kolorem oznaczone są silniki z potencjometrami G220 i G221? Przypuszczam że jeden jest od strony schowka a drugi od strony kierowcy. G221 to prawa klapa z dzwignia fioletową A jaki kolor G220??
fahur Opublikowano 19 Stycznia 2011 Opublikowano 19 Stycznia 2011 Witam Klimatronik dwustrefowy VAG pokazuje mi takie błędy: 2 Faults Found: 01841 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Left (G220) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent 01842 - Potentiometer/Actuator for Temperature Flap: Right (G221) 30-10 - Open or Short to B+ - Intermittent Czy ktoś orientuje się gdzie znajdują się te potencjometry Po odkręceniu schowka są trzy silniki obok kokpitu z róznymi koplorami dzwigni. Jakim kolorem oznaczone są silniki z potencjometrami G220 i G221? Przypuszczam że jeden jest od strony schowka a drugi od strony kierowcy. G221 to prawa klapa z dzwignia fioletową A jaki kolor G220?? Po lewej stronie (kierowcy) jest tylko jeden silniczek, więc na pewno się nie pomylisz ;-) Chyba, ze masz wersję angielską... O ile do tych po prawej dostęp jest bardzo łatwy (po zdjęciu schowka), to po lewej to już jest wyższa jazda (ja zrezygnowałem - nie ma nawet jak włożyć klucza). A co do potencjometrów, to silniczek odkręcasz (są 3 albo 4 śruby) i później go rozbierasz. Najłatwiej to zrobić odchylając najcieńszy z zatrzasków, a nastepnie jeszcze jeden zatrzask na tym samym boku - reszta zejdzie sama. W środku jest silniczek oraz potencjometr (u mnie są niebiesko-białe). Niestety ten ostatni jest mocno zabudowany, więc ciężko go przeczyścić. Ja to zrobiłem używając spray'u PR (do potencjometrów) i cienkiego śrubokrętu, którym odchyliłem "kapselek" i trysnąłem płynem. Poruszałem w jedną i drugą stronę i złożyłem z powrotem. Przed i po czyszczeniu robiłem pomiar oporności miernikiem i faktycznie gdzieś po środku zakresu potencjometru był skok oporu - po czyszczeniu opór wzrastał płynnie od 0 (lewe, skrajne położenie) do 4,4k (prawe, skrajne położenie). Niestety nadal mam problem z silniczkiem niebieskim i zielonym (cały czas "stukają"), ale nie mam czasu na razie, żeby się za nie zabrać.
grzes24pl Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 witam U mnie na potencjometrze minimalnie jest 0.24k potem krece do 5k plynnie a potem jakiś czas kręce i jest cały czas 5k i potem od nowa 0.24k
fahur Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 U mnie na potencjometrze minimalnie jest 0.24k potem krece do 5k plynnie a potem jakiś czas kręce i jest cały czas 5k i potem od nowa 0.24k No to zdecydowanie powinieneś go przeczyścić.
grzes24pl Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Orientuje się ktoś moze gdzie jeszcze występuje taki sam potencjometr. Oznaczenie mojego silnika to 8E1 820 511 A, kolor potencjometru niebieski, w innym silniku widziałem jeszcze zielony potencjometr
fahur Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Orientuje się ktoś moze gdzie jeszcze występuje taki sam potencjometr. Oznaczenie mojego silnika to 8E1 820 511 A, kolor potencjometru niebieski, w innym silniku widziałem jeszcze zielony potencjometr Z moich pomiarów wynika, że każdy potencjometr w każdym z tych silniczków jest identyczny - opór od 0 do 4,4kOhm.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się