Grzesiekkbc Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Hej koledzy. Do moda proszę nie usuwać tematu na razie jeśli jest źle wpisany ale to jest na gwałt potrzebne. Koledzy rozebrałem swój N75 i jak się okazało pękła sprężynka, na foto widać jej 1 cześć, 2 gdzieś mi spadła i nie wiem jakiej teraz długości założyć nową sprężynę. Nigdzie nie jest podane ile ona ma mieć długości. Pomóżcie bo idzie wieczór a muszę się wyrobić do 17:00 z tym. Uploaded with ImageShack.us
Grzesiekkbc Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Ja ma 1z silnik. Koledzy złożyłem ten zaworek ale coś nie tak chyba jest bo mi kopci na czarno bardzo podczas jazdy, może sprężynka za twarda jest, dałem tą z zapalniczki. jak dmucham to bodajże w otworek do którego idzie czarny wężyk nie idzie dmuchnąć ani pociągnąć powietrza przez niego, w pozostałe idzie dmuchnąć tak by powietrze przeszło przez N75.
jaras231 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 posprawdzaj szczelność układu dolotowego, wszystkie gumowe kolanka i łączniki nie wydaje mi się żeby to była wina n75,
Grzesiekkbc Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Sprawdziłem dzisiaj bo wymieniałem akurat uszczelkę pod pokrywą zaworów na kanale, wszystko mam szczelne. [br]Dopisany: 22 Styczeń 2011, 17:15_________________________________________________Auto mi gorzej ciągnie chyba niż przed wyjęciem N75.
jaras231 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 a zawór egr sprawdzałeś?? jak masz vag'a to zrób logi, może egr przepuszcza, albo sterowanie egr siadło a może wężyki przy n75 zamieniłeś? Poszukaj na forum schematu podłączenia wężyków od podciśnienia i sprawdź czy wszystko jest tak jak trzeba
Grzesiekkbc Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Egr mam zaślepiony, w programie i mechanicznie, hmmm co do wężyków to zrobiłem fotkę przed zdjęciem ich.
jaras231 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 a masz n18 od egr? podmień i zobacz jak będzie
arczi900819 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Opublikowano 22 Stycznia 2011 Co do sprężynki to sprawdza się zwykła od długopisu ucięta tak około 40% długości (sam takową posiadam) A do: Ja ma 1z silnik. Koledzy złożyłem ten zaworek ale coś nie tak chyba jest bo mi kopci na czarno bardzo podczas jazdy, może sprężynka za twarda jest, dałem tą z zapalniczki. jak dmucham to bodajże w otworek do którego idzie czarny wężyk nie idzie dmuchnąć ani pociągnąć powietrza przez niego, w pozostałe idzie dmuchnąć tak by powietrze przeszło przez N75. Mam kilka uwag. Podłącz wężyki "na krótko" tzn. przewód idący od "gruchy" przy turbo z przewodem idącym od turbinki. Jak je połączysz to się przejedź i zobacz czy nie kopci i ma dobrą dynamikę. (to jest taka imitacja n-ki). Jak to nic nie da to oznacza to że to nie wina N-ki i trzeba zapiąć VAG-a bo może to np: przepływka? A druga rzecz to czy dobrze uszczelniłeś miejsce łączenia N75?
Grzesiekkbc Opublikowano 22 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 22 Stycznia 2011 Przepływkę mam nową Pierburga za prawie 500zł ostatnio ją kupiłem. Jutro wyjmę jeszcze raz ten zaworek i zobaczę ale uszczelnienie było ok. Zrobię to na krótko a co zrobić z tym 3 przewodem?
Grzesiekkbc Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2011 Koledzy sprawa jest taka, na twardej sprężynce samochód nie miał mocy i kopcił na czarno bardzo podczas wyprzedzania. Założyłem inną bardziej miękką i efektem czego było wrócenie objawów sprzed pierwszego czyszczenia czyli podczas przygazowania na postoju silnik dławił się, kopcił bardzo, szarpał i nie chciał wejść na obroty. Teraz wziąłem i zrobiłem na krótko te wężyki czyli czerwony z niebieskim. Jest śnieg na drodze ale z tego co widzę po jeździe to nie kopci i co najważniejsze ten objaw dławienia itp ustał. Teraz mi powiedzcie czy jest to wina tego elektromagnesu w środku N75 bo sprężynka miała praktycznie tą samą miękkość co oryginalna pęknięta. Ile mogę tak jeździć na tak zrobionym na "krótko"?[br]Dopisany: 24 Styczeń 2011, 12:36_________________________________________________Tutaj koleś sprzedaje N75 Pierburg-a http://allegro.pl/zawor-regulacji-turbo-n75-tdi-vw-pierburg-i1428074239.html będzie to ori czy MADE IN CHINA?
arczi900819 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Ja bym obstawiał że słabe uszczelnienie zrobiłeś tej n-ki te dwie części przed sklejeniem ładnie wyczyść i spasuj dobrze, zaklej i powinno działać Warto spróbować ja u siebie na początku trzy razy poprawiałem uszczelnienie
munky Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Kolego temat byl juz poruszany milion razy "n75" :szukaj:ktos Ci pisał zebys podmienil z n18.HALO...to jest silnik 1Z
arczi900819 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 AFF - 1Z.... to tylko różnica programu i wtrysków. N-ka jak najbardziej to samo, praktycznie wszystko to to samo Więc pod ten temat można podpiąć. A co do tej opcji: " " to już inna bajka (mało kto korzysta)
Grzesiekkbc Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2011 Uszczelnienie dałem dobre, takim klejem zajechałem co robi później gumową uszczelkę a w środek SuperGlue dałem. Skoro po regeneracji i wymianie sprężynki objawy są takie same jak przed, a zrobieniu na krótko ustały to co będzie winowajcą?
arczi900819 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 N75 Trzeba kupić w takim razie nowy zaworek. Ale ja bym na twoim miejscu rozebrał ten jeszcze raz, bardzo dokładnie odczyścił miejsce gdzie jest tłoczek, wyczyścił bym powierzchnię styku tych dwóch części zaworka i skleił jeszcze raz. Aaaa... a kleju ci nie naszło przypadkiem do tłoczka? Włóż z góry zapałkę i naciśnij nią tłoczek (powinien on mieć skok ok milimetra- dwóch) i tłoczek powinien ładnie, bez oporów poruszać się w zaworku w górę i w dół. jak tak nie jest to trzeba jeszcze raz go robić (elektromagnes baaardzo rzadko się psuje.
Grzesiekkbc Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2011 Tłoczek pracuje bo sprawdzałem, ma jakiś 1-2 mm luzy właśnie. Kupiłem nowy, na środę będzie nowy to zobaczę czy dobrze zrobiłem czy nie. Dziwne dla mnie jest to że mój n75 raz cyka raz nie i nie ma reguły że zimny czy ciepły. Może to jest awarią bo on albo ma cykać albo nie a nie jak my się widzi.
Lukasz_N Opublikowano 24 Stycznia 2011 Opublikowano 24 Stycznia 2011 Kolego temat byl juz poruszany milion razy "n75" :szukaj:ktos Ci pisał zebys podmienil z n18.HALO...to jest silnik 1Z AFF - 1Z.... to tylko różnica programu i wtrysków. N-ka jak najbardziej to samo, praktycznie wszystko to to samo Więc pod ten temat można podpiąć. A co do tej opcji: " " to już inna bajka (mało kto korzysta) Chocbys nie wiem jak sie staral to tutaj akurat N18 w miejsce N75 nie podmienisz
Grzesiekkbc Opublikowano 24 Stycznia 2011 Autor Opublikowano 24 Stycznia 2011 No właśnie kolego bo tutaj jest inna turbina itp. Mam golfa IV w domu i jak by się dało to już bym to dawno zrobił ale nie da rady. Ciekawi mnie jedna rzecz bo kuzyn w swoim golfie IV 90ps ma podobny problem do mojego jeśli idzie o to dławienie się, ksztuszenie, kopcenie. Ja jak ruszałem WG to wydawał on pewien dźwięk i ten sam dźwięk pojawia się podczas w/w objawów czyli N75 nie jest w stanie wysterować WG na chłopski rozum chyba.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się