Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Błąd ABSu przy prędkości ponad 150km/h- Sprawdzenie logów


dawkol-d1

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Kiedyś przy prędkościach rzędu 180-190km/h zapalała nam się kontrolka ABSu, po czym oczywiście ABS przestawał działać. Po wyłączeniu silnika i ponownym uruchomieniu problem ustawał a kontrolka już się nie świeciła.

Teraz ten sam problem następuje przy prędkościach w granicach 150km/h i więcej ;)

Niestety nie mam jeszcze spisanego numeru błędu, gdyż akurat nie miałem przy sobie laptopa, a dzisiaj nie miałem warunków do tego aby się bujać z takimi prędkościami.

Zrobiłem blogi pomiarowe ABS-u i prosiłbym o jakąś diagnozę.

Na postoju na każdym z kół prędkość wynosi 1km/h, a podczas jazdy tak jak w tabelce poniżej:

logiabs.png

Z tego co już poczytałem to problemem są czujniki absu, ale co dokładniej? Trzeba je docisnąć, wyczyścić, wymienić? Proszę o jakieś rady ;)

Pozdrawiam :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem podobny problem, tylko przy mniejszych prędkościach problemem okazał się jeden z tylnych czujników. Musiałem wyciągnąć przeczyścić czujnik oraz wyczyścić tarczę bo tam też był syf ze smarem oczywiscie tę stronę gdzie czujnik dochodzi spróbuj może pomorze .

Podłącz potem vaga usuń błąd i sprawdź oczywiście w twoim przypadku jak nie wiesz który to czujnik to radze wszytskie czyscic .

Lub jeśli miałeś nie dawno wymieniane tarcze to radzę tam zacząć Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

spisz jaki błąd wywala vag, będziesz wiedział w którym kole trzeba ustawić, wyczyścić wieniec i czujnik, a przynajmniej ustawić czujnik w odpowiedniej odległości od wieńca, miałem do samo, powyżej 160km wywalało błąd, aż pewnego razu złapałem błąd i musiałem bardzo ostro hamować, skoczyło się zrobieniem 400 stopni na drodze przy 150km i wjechaniem d*pą do rowu.. zrób to czym prędzej bo hamowanie A4 bez abs w deszczy czy śniegu to dramat... u mnie wieniec był pordzewiały i z centrowany, a odległość z tego co pamiętam ustawiasz 0,7mm

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki.

Opony wszędzie identyczne, a wszystkie tarcze były wymieniane w tamtym roku pod koniec zimy jakoś.

TO muszę się przejechać na S-3 i tam się rozbujam, żeby błąd złapać ;)

Gdzie ten wieniec się znajduje? Bo z tego co pamiętam, to jedna tarcza na początku po wymianie była jakby krzywa- przy niskich prędkościach słychać było czasem ocieranie klocków o tarczę (z czasem przeszło a tato powiedział, ze nie ma czasu się tym zająć :no:). Może to tutaj leży problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak wymieniałeś tarcze to wieniec musiałeś ze starej tarczy wbić na nową, czyż nie? :) mogłeś się też pokusić o przejechanie wieńca szczotką drucianą..

krzywa tarcza nie ma nic do błędu asb, ale krzywo osadzony wieniec w tarczy jak najbardziej, wyjmij czujnik abs, włóż w jego miejsce co kol wiek i kręć tarczą, włożony bolec będzie tarł o wieniec i tym sposobem sprawdzisz czy wieniec jest z centrowany, jak będzie bicie poniżej 0,5mm ustaw aby dobrze czujnik i po problemie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...