Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Nie można uruchomić silnika - Multitronic A4 B7


H4mm3R

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

od poniedziałku męczy mnie nietypowy problem. Z początku myślałem że to immobiliser, alarm, rozrusznik... a okazuje się że coś jest nie tak z elektryką skrzyni multitronic, skrzynia odcina rozrusznik. Cały problem polega na tym że z niewiadomych przyczyn znika mi podświetlenie P i N na FISie co uniemożliwia odpalenie auta. Ranem wszystko działa, auto odpala, problem pojawia się jak trochę się pojeździ, zagrzeje skrzynie, zgasi silnik i jak się ponownie przekręci kluczyk to na FISie niema podświetlenia P i N. Zauważyłem że wystarczy wyjąć kluczyk na ok 5min i znowu wszystko działa, choć czasem auto postoi z 30min - 1h i problem ciągle jest. Skrzynia natomiast działa poprawnie a VAG nie wskazuje żadnych błędów poza jednym który pojawił się ostatnio i tylko raz

Address 02: Auto Trans Labels: 01J-927-156.lbl

Control Module Part Number: 8E0 910 157 H HW: 01J 927 156 HT

Component and/or Version: V30 01J 2.0l PD RdW 0060

Software Coding: 0000001

Work Shop Code: WSC 70230 259 98468

VCID: 2C5C06EEB051217C

1 Fault Found

005924 - Starter Interlock Signal: Short to Ground

P1724 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame

Fault Status: 00100000

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 2

Time Indication: 0

Sprawdzałem już płytkę która określa położenie lewarka zmiany biegów i jak się ją odłączy gdy wszystko działa, można odpalić auto i ruszyć, a w przypadku kiedy znika podświetlenie P i N jej odpięcie nic nie pomaga...

Wrzucam schemat elektryki i liczę na pomoc, bo mi już opadają ręce :dontknow:

http://www.speedyshare.com/files/26872564/automat_sch87.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebny mi odczyt z MVB5 gdy usterka występuje...

Na pierwszy ogień do sprawdzenia przekaźnik rozrusznika (pozycja 1 na rysunku poniżej - przekaźnik jest w skrzynce sterownika silnika):

rc4pin.jpg

Jeśli się nie mylę przekaźnik ma nr 7M0 951 253 C (ale trzeba by to potwiedzić) - koszt w ASO to 35zł.

Jeśli to nic nie da - kontrola wiązki elektrycznej pomiędzy przekaźnikiem a sterownikiem skrzyni (kabelek brązowo/biały - wychodzi z pinu 1 w przekaźniku - wchodzi w pin 4 w sterowniku skrzyni).

W przypadku gdy powyższe zawiedzie - pozostaje niestety po raz kolejny uszkodzenie czujnika F125 w sterowniku skrzyni (jeśli pękł lut od ostatniego czujnika halla to wtedy pojawia się problem z identyfikacją pozycji P i N, objawem jest m.in. brak możliwości uruchomienia silnika).

Działaj Tomku i daj mi znać - zależy mi na tym abyś miał sprawne auto bo naprawdę chętnie napiję się z Tobą w Bukowinie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Bartku, będę działać :good:

MVB5 to pozycja w której znajduje się lewarek podczasz problemu? Jak tak to zamiast P wyświetla ZR

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potrzebuję wszystkich wskazań MVB5 - dorzuć jeszcze MVB2.[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 09:56_________________________________________________Zapisz wskazania dla obu pozycji (P i N).[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 10:00_________________________________________________Jeśli w pozycji P masz ZR a w pozycji N będzie ZN - to wg. mnie znów walnął F125. Oczywiście sprawdź też co pokazuje dla pozostałych pozycji drążka (MVB2, printscreen w każdej pozycji). Jeśli pozostałe pozycje są OK, to tylko potwierdza moją teorię...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dobrze pamiętam to w pozycji N jest N a reszta działa prawidłowo i podświetla te biegi na FISie ale dla pewności sprawdzę.

Jestem też w kontakcie z kumatym elektronikiem, który pracował u Sopy i ma dziś do nich zadzwonić i zapytać czy mieli podobny przypadek, bo już sam za bardzo niewie.. [br]Dopisany: 15 Luty 2011, 10:21_________________________________________________Zapodaje screeny

Pozycja P

36170169.jpg

Pozycja R

93634028.jpg

Pozycja N

92701073.jpg

Pozycja D

99864508.jpg

Pozycja S

46373815.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak sterownik. Brakuje sygnału z ostatniego czujnika halla wbudowanego w F125. Daje to objawy dokładnie jak u Ciebie - przy P pokaże ZP a na N będzie ZN. Do tego przekaźnik nie pozwala uruchomić auta (sterownik skrzyni nie potwierdza prawidłowej pozycji wybieraka - odczyt z F125).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli trzeba się udać do Sopy :confused4:[br]Dopisany: 15 Luty 2011, 13:43_________________________________________________Dziwne że raz działa a raz nie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dopiero co klękło... Lut jest jeszcze na swoim miejscu - widocznie zależnie od tego jak się ułoży, raz zamyka obwód a raz nie.

Do Sserwis masz blisko ale... Może warto pomyśleć o kimś kto da Ci gwarancję (ile km masz do Ozorkowa?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym problemu niema, dopiero po czasie się pojawia...

Do Ozorków k/Łodzi mam ponad 300km a do Sopy 25km i auto odbieram tego samego dnia a gwarancje też dają na to co naprawili. Choć z tego co słyszałem Sopa wycofuje się z naprawy automatów a szczególnie z DSG, bo to podobno porażka...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Coraz więcej złego słysze na temat DSG :confused4:

Ale nie robiąc OT - rzeczywiście jeśli Sopa daje gwarancję to uderzaj do niego. Swoją drogą - raz daje, raz nie... Max. z tego co słyszałem to 6 miesięcy (w Ozorkowie lub Zielonej masz rok, no ale ten dystans :confused4:).

Jeśli dobrze pamiętam to Sserwis naprawiali Ci driver w sierpniu - zatem wytrzymał pół roku (fakt nie padł lut, który naprawiali, tylko kolejny fabryczny :wallbash:).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem umówiony u Sopy na środę na wymianę sterownika w skrzyni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę? Naprawę? Orientacyjne koszty? Gwarancja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymianę na inny używany. Co do kosztów i gwarancji jeszcze nie pytałem. Stary pewnie oddam w rozliczeniu.[br]Dopisany: 18 Luty 2011, 13:56_________________________________________________Wstępny koszt sterownika + wymiana to 1500zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko nie daj sobie nic wciskać - sterownik pod 7L dla GYJ i ten sam soft co ostatnio (0060) :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A stary zostawię w rozliczeniu :naughty:[br]Dopisany: 18 Luty 2011, 15:57_________________________________________________Auto zrobione, sterownik mi wymienili (stary dostałem na pamiątkę). Koszt naprawy to 1500zł za wszystko (sterownik, robocizna). Gwarancja 12miesięcy.

Jakąwersję softu mam teraz, to jeszcze nie sprawdzałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetnie - cel osiągnięty :good: Zatem do zobaczenia w BT :decayed:

Tomku temat zamykam a Ty jeśli możesz podeślij mi jeszcze na pw aktualny RdW sterownika :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...