Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AFN] Problem z odpaleniem w temperaturach dodatnich


tomoli82

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam nieco dziwny problem z moim autkiem otoz polega on na tym ze niechce odpalic po dluzszym postoju gdzie temperatura powietrza przekracza +7 stopni celcjusza.Jak jest nieco zimniej odpala na dotyk.Zima w -20 tez na dotyk a teraz cieplo i problem dodam ze wymienilem czujnik temperatury G2/62 i bez zmian.Prosze o pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób logi, przynajmniej grupę 000 i 013 w bs.

Prawdopodobnie źle ustawiony kat wtrysku, lub słaba pompa.

Zacznij od logów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio któryś z klubowiczów wrzucił artykuł z czasopisma Motor i tam był opisany ten problem. Przyczyną może być rozrusznik który nie daje już odpowiednich obrotów, przez co sterownik nie daje paliwa na wtryski. Rozwiązanie problemu to naprawa rozrusznika lub korekcja softu. Może być to ale nie musi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio któryś z klubowiczów wrzucił artykuł z czasopisma Motor i tam był opisany ten problem. Przyczyną może być rozrusznik który nie daje już odpowiednich obrotów, przez co sterownik nie daje paliwa na wtryski. Rozwiązanie problemu to naprawa rozrusznika lub korekcja softu. Może być to ale nie musi :)

Kolego nie zaśmiecaj mu głowy głupotami tamto dotuczyło nowszych generacji silników na PD a on ma zwykłego AFN napewno takiej techniki tam nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kat wtryskow mialem ustawiany 2 m-ce temu kiedy mialem problem z odpaleniem zima przy minusowych temperaturach przy okazji wymienilem czujnik temperatury.Teraz niema mrozow i zaczal sie kolejny problem ten sam lecz w temp. dodatnich.Nadomiar tego jestem za granica i mam problem ze znalezieniem dobrego mechanika z VAGiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ostatnio któryś z klubowiczów wrzucił artykuł z czasopisma Motor i tam był opisany ten problem. Przyczyną może być rozrusznik który nie daje już odpowiednich obrotów, przez co sterownik nie daje paliwa na wtryski. Rozwiązanie problemu to naprawa rozrusznika lub korekcja softu. Może być to ale nie musi :)

Kolego nie zaśmiecaj mu głowy głupotami tamto dotuczyło nowszych generacji silników na PD a on ma zwykłego AFN napewno takiej techniki tam nie ma.

problem dotyczy silnikow VP jak i PD takze nie wprowadzaj kolegi w blad ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepszym doraźnym rozwiązaniem będzie delikatne przyspieszenie kąta wtrysku, możesz to zrobić bez VAGa. Zaznacz sobie obecne położenie pompy i przyspiesz kąt o milimetr lub dwa. Sprawdź jaka będzie reakcja. Powinno pomóc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się najprawdopodobniej masz źle ustawiny kąt wtrsku i dlatego nie odpala ci na ciepłym silniku, sprubuj odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury na ciepłym silniku i sprubuj dpalić jak odpali ci bez problemu to musisz niestety ustawić kąt wtrysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgadza się najprawdopodobniej masz źle ustawiny kąt wtrsku i dlatego nie odpala ci na ciepłym silniku, sprubuj odpiąć wtyczkę od czujnika temperatury na ciepłym silniku i sprubuj dpalić jak odpali ci bez problemu to musisz niestety ustawić kąt wtrysku.

Miałem na myśli coś innego, otóż nawet przy prawidłowym ustawieniu kąta może źle palić. Powód, słaba pompa.

Przerabiałem to samo. Założyłem obszerny wątek ze wszystkimi logami, na zimno, na ciepło. Nikt nie potrafił podaj jednoznacznej odpowiedzi dlaczego nie pali. Po przyspieszeniu kąta do 65, pali od kopa jak nigdy do tąd.

Jedynym doraźnym wyjściem u ciebie też jest przypieszenie kąta, no chyba, że masz słaby aku lub rozrusznik. Dla pewności możesz jeszcze zmienić czujnik temp. ale pewnie nie pomoże.

Także klucz 13 w dłoń i do dzieła

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega wspomniał, że nia ma VAGa.

Jak długo musisz kręcić żeby zapalił?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No wlasnie niemam Vaga. Przy temperaturze 12 stopni czasem nawet 3 razy po ok 7 sekund i do tego z gazem. Jak jest w granicach 7 stopni to jest lepiej, jak silnik rozgrzeje to pali na dotyk.Chlopaki zabardzo niewiem jak przyspieszyc ten kat wtrysku

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę cię bardzo

http://www.a4-klub.pl/smf/index.php?topic=10913.0;highlight=wszystkie+r4+tdi+opr%F3cz+pd

Zaznacz sobie teraźniejsze położenie pompy, robiąc rysę lub korektorem, farbą, popuść śruby, przesuń pompę około 2mm w stronę silnika (używając brechy), zakręć śruby i ma być GIT :good:

Jeśli będziesz miał jeszcze jakiej wątpliwosci, pisz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...