Gość zim Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Cześć Mam taki problem. Chodzi o 1.8t AMB. Gdy odpalam auto, silnik wyraźnie pracuje nierówno (wypada zapłon, VAG mówi że najczęściej na 3 cylindrze). Cewki, świece, przepustnica sprawdzone i są 100% ok. Po chwili zaczyna pracować prawidłowo i wszystko wygląda że jest OK. Najbardziej jednak niepokojące jest to, że spod silnika wydobywa się dym. Nagranie z dzisiejszego poranka - auto zimne po całej nocy: silnik-audi-dymi.mov Gdy jest ciepłe, to zachowuje się troszkę lepiej - dużo szybciej zaczyna pracować równo, i prawie w ogóle nie dymi. Gdy jest zimne, dużo czasu potrzebuje żeby zacząć równo pracować. Czy pod silnikiem jest coś co ewentualnie mogło popękać i powodować takie zachowanie? Może przez to że jest jakaś nieszczelność, sonda lambda wariuje i z tego wynika nierówna praca?
KICHOL Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Dym wali od strony turbiny, może być też z nieszczelnej odmy. Włącz silnik odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nadal tak dymi. Koniecznie auto na podnośnik.
Gość zim Opublikowano 23 Marca 2011 Opublikowano 23 Marca 2011 Dym wali od strony turbiny, może być też z nieszczelnej odmy. Włącz silnik odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nadal tak dymi. Koniecznie auto na podnośnik. Sprawdziłem czy jest jakaś różnica gdy odkręcę korek, ale nie ma.
KICHOL Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Nie ma co wróżyć. Do mechaniora i na podnośnik koniecznie. Zlokalizuj źródło dymu. Bierze olej????
Gość zim Opublikowano 24 Marca 2011 Opublikowano 24 Marca 2011 Nie ma co wróżyć. Do mechaniora i na podnośnik koniecznie. Zlokalizuj źródło dymu. Bierze olej???? Dzisiaj/jutro powinienem mieć możliwość postawienia autka na podnosnik i sprawdzenia. Oleju nie ubywa, ale przy odpalaniu zarówno z okolic turbo jak i z rury wydechowej lecą szare gęste gryzące spaliny.
KICHOL Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Sprawdź kompresję na cylindrach. Najbardziej niepokojący jest dźwięk silnika.... wali jak diesel. Chyba że nagranie dźwięku było kiepskie.
wojtek26 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Widze ze masz LPG odłacz przewody o listwy i je zaślep i zobacz jak bedzie wtedy odpalał. Zamień miejscami cewki na poczatek i świece.
Gość zim Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 Widze ze masz LPG odłacz przewody o listwy i je zaślep i zobacz jak bedzie wtedy odpalał. Zamień miejscami cewki na poczatek i świece. Cewki i świece sprawdzałem (świece wymieniłem na nowe NGK i cewki wkładałem z innego 1.8t) i jest dokładnie to samo. LPG spróbuję odpiąć i sprawdzić. [br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 18:06_________________________________________________ Sprawdź kompresję na cylindrach. Najbardziej niepokojący jest dźwięk silnika.... wali jak diesel. Chyba że nagranie dźwięku było kiepskie. No właśnie dźwięk jest dosyć dobry... Ten silnik faktycznie tak pracuje, dopóki troszkę się nie rozgrzeje. Później jest ok. Jeszcze niedawno chodził całkiem ładnie, coś się zaczęło rypać po prostu, tylko nie wiem co...
sajmon8526 Opublikowano 26 Marca 2011 Opublikowano 26 Marca 2011 zamien uszkodzona wdł.Vaga cewke miejscami z dobra i sprawdź co pokaze.
Gość zim Opublikowano 27 Marca 2011 Opublikowano 27 Marca 2011 Sprawdź kompresję na cylindrach. Teraz na początku tygodnia będę dłubał i sprawdzę
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się