Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6] Wypada zapłon i spaliny lecą spod silnika?


Gość zim

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć

Mam taki problem.

Chodzi o 1.8t AMB.

Gdy odpalam auto, silnik wyraźnie pracuje nierówno (wypada zapłon, VAG mówi że najczęściej na 3 cylindrze).

Cewki, świece, przepustnica sprawdzone i są 100% ok.

Po chwili zaczyna pracować prawidłowo i wszystko wygląda że jest OK.

Najbardziej jednak niepokojące jest to, że spod silnika wydobywa się dym.

Nagranie z dzisiejszego poranka - auto zimne po całej nocy: silnik-audi-dymi.mov

Gdy jest ciepłe, to zachowuje się troszkę lepiej - dużo szybciej zaczyna pracować równo, i prawie w ogóle nie dymi.

Gdy jest zimne, dużo czasu potrzebuje żeby zacząć równo pracować.

Czy pod silnikiem jest coś co ewentualnie mogło popękać i powodować takie zachowanie?

Może przez to że jest jakaś nieszczelność, sonda lambda wariuje i z tego wynika nierówna praca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym wali od strony turbiny, może być też z nieszczelnej odmy. Włącz silnik odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nadal tak dymi. Koniecznie auto na podnośnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dym wali od strony turbiny, może być też z nieszczelnej odmy. Włącz silnik odkręć korek od wlewu oleju i zobacz czy nadal tak dymi. Koniecznie auto na podnośnik.

Sprawdziłem czy jest jakaś różnica gdy odkręcę korek, ale nie ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co wróżyć. Do mechaniora i na podnośnik koniecznie. Zlokalizuj źródło dymu. Bierze olej????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co wróżyć. Do mechaniora i na podnośnik koniecznie. Zlokalizuj źródło dymu. Bierze olej????

Dzisiaj/jutro powinienem mieć możliwość postawienia autka na podnosnik i sprawdzenia.

Oleju nie ubywa, ale przy odpalaniu zarówno z okolic turbo jak i z rury wydechowej lecą szare gęste gryzące spaliny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź kompresję na cylindrach.

Najbardziej niepokojący jest dźwięk silnika.... wali jak diesel. Chyba że nagranie dźwięku było kiepskie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze masz LPG odłacz przewody o listwy i je zaślep i zobacz jak bedzie wtedy odpalał. Zamień miejscami cewki na poczatek i świece.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widze ze masz LPG odłacz przewody o listwy i je zaślep i zobacz jak bedzie wtedy odpalał. Zamień miejscami cewki na poczatek i świece.

Cewki i świece sprawdzałem (świece wymieniłem na nowe NGK i cewki wkładałem z innego 1.8t) i jest dokładnie to samo.

LPG spróbuję odpiąć i sprawdzić.

[br]Dopisany: 26 Marzec 2011, 18:06_________________________________________________

Sprawdź kompresję na cylindrach.

Najbardziej niepokojący jest dźwięk silnika.... wali jak diesel. Chyba że nagranie dźwięku było kiepskie.

No właśnie dźwięk jest dosyć dobry... Ten silnik faktycznie tak pracuje, dopóki troszkę się nie rozgrzeje.

Później jest ok.

Jeszcze niedawno chodził całkiem ładnie, coś się zaczęło rypać po prostu, tylko nie wiem co...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...