Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Opis - Jak poprowadzić kabel zasilający od akumulatora do bagażnika


Rekomendowane odpowiedzi

Sam szukałem opisu jak to zrobić i nie znalazłem żadnego genialnego opisu. Sprawa nie jest taka trudna, ale warta opisania :)

Potrzebne narzędzia:

- Śrubokręt (może być lekko ostry, tak by przebił gumę)

- Grzechotka z nasadą "8mm"

- Pod maską odkręcamy śruby od komputera (na pierwszym, drugim oraz trzecim zdjeciu można zobaczyć gdzie się znajduje. Mi wystarczyło odkręcić cztery śruby do których jest łatwy dostęp);

- W kabinie odkręcamy osłonę pod kierownicą (zdjęcie numer cztery oraz sześć)

- Gdy wszystko porozkręcane robimy małą dziurkę w uszczelce, tak by kabel był szczelnie przepuszczony przez nią,

- Jedną końcówke kabla przeciągamy do aku, drugą końcówke w dziurę za komputerkiem, wystarczy 10cm kabla wepchnąć i będzie już w kabinie. (Dla orientacji należy włożyć łapę pod kierownicą i zorientować się w sytuacji :) ja wzrokiem wcześniej wszystko obadałem i wiedziałem gdzie kabel powinien się znajdować [mniej wiecej za bezpiecznikami, dostep od dolu] )

- Po zlapaniu kabla, przeciagamy całą długość do kabiny.

- Jeśli chcemy ciągnąc kabel od radia do wzmacniacza, wyciagamy radio i puszczamy tą samą drogą co kabel zasilający (widać to na zdjęciu szóstym)

- Teraz przyglądamy się dokładnie zdjęciu szóstemu, po to by zdemontować osłonę która zamontowana jest na lewo od lewarka otwierania maski. Osłona jest przypięta do kabiny na dwie śruby (u mnie dolna śruba była ukryta pod zaślepką która należy podważyć śrubokrętem).

- Demontujemy tylna kanape i oparcie, odczepiamy wewnętrzne plastiki progowe, przeciągamy wzdłuż nich oba kable, aż do tyłu. (patrz zdjęcie ósme i dziewiąte), kable ciągniemy od strony wewnętrznej auta,

- Jeśli wszystko poszło tak jak trzeba to pozostało ci przepchac kable poprzez otwór który masz na zdjęciu numer dziewięć,

- Montujesz wszystko jak należy i idziesz do domu :)

ca1x.th.jpg ca2wx.th.jpg ca3.th.jpg

ca4p.th.jpg ca6f.th.jpg ca7mz.th.jpg

ca8.th.jpg ca9x.th.jpg ca10h.th.jpg

Myślę, że zdjęcia bardzo ułatwią montaż CA potomnym. :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jeśli chcemy ciągnąc kabel od radia do wzmacniacza, wyciagamy radio i puszczamy tą samą drogą co kabel zasilający (widać to na zdjęciu szóstym)

Nie wiem czy to dobry pomysł. Zawsze słyszałem opinie że kabel zasilający i czincz od siebie jak najdalej bo mogą być zakłócenia. No chyba że to jakieś stereotypy :mysli:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jeśli chcemy ciągnąc kabel od radia do wzmacniacza, wyciagamy radio i puszczamy tą samą drogą co kabel zasilający (widać to na zdjęciu szóstym)

Nie wiem czy to dobry pomysł. Zawsze słyszałem opinie że kabel zasilający i czincz od siebie jak najdalej bo mogą być zakłócenia. No chyba że to jakieś stereotypy :mysli:

To nie stereotypy. Kabel sygnałowy bardzo łatwo "zbiera" zakłócenia i powinien być jak najdalej od wszelkich urządzeń elektrycznych. I zdecydowanie nie powinno się go puszczać blisko zasilającego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- Jeśli chcemy ciągnąc kabel od radia do wzmacniacza, wyciagamy radio i puszczamy tą samą drogą co kabel zasilający (widać to na zdjęciu szóstym)

Nie wiem czy to dobry pomysł. Zawsze słyszałem opinie że kabel zasilający i czincz od siebie jak najdalej bo mogą być zakłócenia. No chyba że to jakieś stereotypy :mysli:

To nie stereotypy. Kabel sygnałowy bardzo łatwo "zbiera" zakłócenia i powinien być jak najdalej od wszelkich urządzeń elektrycznych. I zdecydowanie nie powinno się go puszczać blisko zasilającego.

potwierdzam.. kiedys tak w astrze puscilem kable.. bo leniwy bylem i w glosnikach bylo slychac rozne zaklucenia... wiec nie polecam.. ja puszczalem w audiczce zasilający kabel przy progu a sygnal z radia srodkiem.. tunel sciagalem i potem pod wykladziną i pod kanapa i bagażnik.. i teraz nie slychac nic zaklucen..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dobrze robiłem w swoich poprzednich autach :) A autor wątku, niech u siebie poprawi ten błąd :gwizdanie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to ja nie wiem jakie wy kable ciagniecie.

Moje kable: bardzo gruby zasilajacy oraz wysokiej jakosci przewody audio.

Od lat stosowany zestaw, kupowany zawsze w tym samym punkcie w moim miescie.

W Golfie czworce mialem zestaw z grubszym niz obecnie przewodem zasilajacym i takim samym jak obecnie kablem audio i rowniez nic nie zaklocalo. Na zlocie VW w 2009 roku drugie miejsce w potedze bassu :hi:

____

Co do glowy mi przychodzi to fakt, ze zawsze mialem kondensator przed wzmacniaczem, wiec jesli wzmak mialby w danym momencie szarpnac pradem to nie szlo to z akumulatora tylko z kondensatora i moze to niweluje w moich montazach wszelkie 'zaklocenia'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...