Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B6]Błąd 735 Czujnik pozycji klapy recyrkulacji – G143.


Onkel

Rekomendowane odpowiedzi

Wynika z materiałów pomocniczych że czujnik G143 jest wraz serwo-silnikiem V113.

Schemacik blokowy:

Klima blokowy.jpg

Zdarza się czasem, że ta klapa się blokuje. Jak widać poniżej jest to za schowkiem i trzeba go odkręcić.

Klima.jpg

Schowek:

Srubki.jpg

Oby to była błahostka. Powodzenia i daj znać co było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Super opis:) Dzięki wielkie. Jak dam rade to dzisiaj zajmę się tym i napisze co było. Bo w sumie jak wyłączam klime to slychać tak jakby ta klapka ciężko miała chodzic także może coś ją blokuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oby to była ciężko chodząca klapa... Ale licz się z tym, że będziesz musiał zajrzeć do silniczka, a to już trochę zabawy. Moim zdaniem jak jest błąd - to komutator silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj rozebrałem wszystko. Wyciągnąłem dmuchawe i rozebrałem filtr kabinowy. Ciężko chodziła klapa na silniczku. Prysnąłem wd40 i teraz jest cichutko ale błąd nadal jest. Nie wiem co mam jeszcze z tym zrobić bo tam w sumie zostało tylko rozkręcenie silniczka regulującego klape. Czy to coś z nim może być nie tak jeśli chodzi normalnie.

No chyba, że jest opcja że: po ściagnięciu filta kabinowego i zdjęciu obudowy jego są dwie klapki. Jedna (ta co niby piszczała) chodzi dobrze nie można zmienić położenia ręką a drugą da się zamykać i otwierać ręką ale silniczek normalnie ja zamyka i otwiera. To może o nią chodzi???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób nastawy podstawowe vagiem a jak nie pomoże to silniczek nastawczy klapy do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nastawy podstawowe czyli:

Warunek konieczny.

Przyczyny błędów muszą fizycznie zostać usunięte/ naprawione.

Brak zapisanych błędów w sterowniku.

Podłączasz VAG

Uruchamiasz silnik.

Włączasz kllimatyzację w tryb AUTO:

Wchodzisz w adres 08 AC/ HVAC lub inny opis dotyczący klimatyzacji.

Dalej 07 Kodowanie

Wpisujesz wartość i potwierdzasz.

Teraz nie zamykając programu (nie rozłączając się z samochodem) odczytujesz błędy klimy, usuwasz je, jeśli się pojawiły i przechodzisz do Basic Settings.

Silnik musi nadal pracować, i klima być włączona w tryb AUTO.

04 - Basic Settings

Potwierdzasz

Wpisujesz numer grupy 001

Czekasz i obserwujesz oraz słuchasz.

Wszystkie silniczki sterowania przejadą sobie od jednego końca do drugiego, żeby poznać pozycje krańcowe.

Po zakończeniu na ekranie pojawiają się w każdej pozycji zera (0).

Jest to znak, że nastawy podstawowe zakończyły się.

Jeśli tak to juz mam to zrobione i nic.... Czyli zaczynam szukać silniczka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli tak to juz mam to zrobione i nic.... Czyli zaczynam szukać silniczka.

Już ci pisałem: jak się tak sprawy mają - rozbieraj silniczek i czyść komutator. Robota precyzyjna ale i tak nie masz nic do stracenia :wink4: Szukaj opisu na forum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...