Jump to content

[B5 ADR] Cewkę jak sprawdzić? oraz muli na ciepłym


Vinox
 Share

Recommended Posts

mam takie problemy może na tym forum maja większe ale chciał bym mieć sprawne auto w 100% do rzeczy.

1 zagadka to jak sprawdzić cewkę zapłonową? mam 1 taką dużą silnik 125 KM ADR 1.8 Sedan. Obawy to na ciepłym(rozgrzanym) przy 3100 obrotach do 3400 na maxa gaz a on tak jak by nie ciągną i zaraz ciągnie.

No a 2 problem czemu tego nie ma na ciepłym hehe daje na maxa na biegu np 3 gazu i leci az do 4 tyś :D:D a przy ciepłym niet.

Błędów na vag nie ma. Do wymiany mam uszczelkę pod głowicą bo cieknie olej w zbiorniczku jeszcze nie ma oleju.

Jakieś pomysły? Czasami przy tych obrotach 3100+ przełącza mi się na PB oczywiście problemu jest na LPG i PB

Link to comment
Share on other sites

Cewka jest Bosch, podjedź autem do jakiegoś serwisu Bosch-a i ci powinni sprawdzić. Ale zanim pojedziesz do tego serwisu to sprawdź rezystancję kabli wysokiego napięcia.

Link to comment
Share on other sites

ok podlece a koszt takiego spr? chyba u mnie w mieście nie ma ;p a rezystancję kabli wysokiego napięcia to znaczy ? możesz wiece informacji podać?

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie wiem ile kosztuje sprawdzenie cewki ale kiedyś jak byłem w bosch serwis w zupełnie innej sprawie to jakoś się zgadałem z tym gościem co tam pracował i powiedział że może sprawdzić cewkę ale tylko na samochodzie a jak wyjęta z auta to nie. Natomiast w książce "Sam naprawiam jest napisane że cewka i moduł wzmocnienia zapłonu stanowią jeden zespół i nie ma możliwości ich sprawdzenia"

Zobacz tu: http://bosch-service.pl/search/ pod tym linkiem masz serwisy Bosch to znajdź najbliższy i się skontaktuj.

Jeśli chodzi o rezystancję kabli to należy odpiąć kable i zmierzyć omomierzem ich opór.Pprawidłowy opór to około 2 kOhm, każdy elektryk samochodowy to sprawdzi. Zejdzie z tym góra 15 do 30 minut.

Link to comment
Share on other sites

ok sprawdzenie cefki i wykręcenie to moment. zadzwonie do nich i niech sprawdzą czy ona działa ok, a co do rezystancję kabli sam nie dam rady ale wymieniałem je i muszą być one sprawne ;) dzieki za link i pomoc. [br]Dopisany: 09 Kwiecień 2011, 23:51_________________________________________________dzwoniłem do 3 w mojej okolicy twierdzą że nie ma takiego urządzenia aby spr czy ma dobre napięcie, jedyny sposób mówi to wyciągnąć cewkę z innego samochodu sprawnego i sprawdzić jaka jest iskra, ciekawe kto by mi udostępnił w moim mieście albo okolicy cewkę sprawnego samochodu.

Przypomnę problem przy 3 do 3.5 tyś samochód ma przestój na PB oraz LPG nie chce jechać tzn coś tam chce ale to nie to samo co od 80 do 100. 3 tyś to 100 km/h i do 130 km/h potrzebuje dobrą chwile... ja sobie robie ze na 4 bieg ale to obroty 4+ są. i leci samochód.

Ktoś wie co to może być nie ma błędów na Vag?

Link to comment
Share on other sites

Kolego a kiedy świece wymieniłeś ?Cezka z zewnątrz jest cała nie jest popenkana?

Link to comment
Share on other sites

świece hmm 15 tyś temu kable też cewka nie jest popękana dziś odłączyłem czujnik temperatury wody jest to samo co można jeszcze odłączyć aby coś wyeliminować :D

Link to comment
Share on other sites

Niestety nie wiem ile kosztuje sprawdzenie cewki ale kiedyś jak byłem w bosch serwis w zupełnie innej sprawie to jakoś się zgadałem z tym gościem co tam pracował i powiedział że może sprawdzić cewkę ale tylko na samochodzie a jak wyjęta z auta to nie. Natomiast w książce "Sam naprawiam jest napisane że cewka i moduł wzmocnienia zapłonu stanowią jeden zespół i nie ma możliwości ich sprawdzenia"

Zobacz tu: http://bosch-service.pl/search/ pod tym linkiem masz serwisy Bosch to znajdź najbliższy i się skontaktuj.

Jeśli chodzi o rezystancję kabli to należy odpiąć kable i zmierzyć omomierzem ich opór.Pprawidłowy opór to około 2 kOhm, każdy elektryk samochodowy to sprawdzi. Zejdzie z tym góra 15 do 30 minut.

w "Sam naprawiam" (wydanie z 2010) wyczytałem że cewki też sprawdza się pod kontem rezystancji... I były podane schematy, co i jak mierzyć. Później umieszczę tą stronę

Link to comment
Share on other sites

up masz tą strone?

a co do przepływomierz odłączyłem jest to samo ;d a po ponownym podłączeniu obroty wzrosły i spadły do normy czyli jak by widział że działa przepływomierz

a może rozrząd złe ustawiony? po wymianie napinacza łańcuszka rozrządu to się dzieje ale sprawdzali rozrząd i niby ok. może jak będą mi wymieniać uszczelkę pod głowicą powiem żeby zobaczyli czy dobrze jest ustawiony rozrząd?

Link to comment
Share on other sites

Proszę:

52b2jd.jpg

2mwxjb7.jpg

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...